La Chouffe

Gestart door Hoppie, 24-11-2007 21:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans

Heeft iemand de La Chouffe recent geproefd?

Dit is duidelijk niet meer het bier van een jaar terug.  :-[
Ook dun vergist suikerwater met minder koriander.

 :(

Maar gelukkig kan ik zelf brouwen.  :brouwen:

 :degroeten:


Johannes

Tijd terug 6 flessen gekocht. Allemaal met keiharde smaakafwijking. In gewone mensentaal: niet te zuipen.

MO

Wat was er dan mis mee Johannes?

BuBS

Toevallig gisteren weer eens een Choufje op en het bier viel me zwaar tegen.
Een totaal ander  bier dan vroeger. Een vrij dunne smaak, droog en te veel koolzuur.
Het karakter van de oude Chouffe zat er nog wel in, maar zwaar op de achtergrond.
Ik denk dat ze Duvel nog flink moeten sleutelen aan het brouwproces.

Kees

Johannes

Citaat van: MO op 24-11-2007  22:20 uWat was er dan mis mee Johannes?

Ik kan het niet echt goed omschrijven Adrie heeft het ook geproefd misschien dat die er iets over kan zeggen.

den_organolept

De chouffe-kabouter is een soort symbool geworden van vergane glorie  :(

Ooit was dit voor mij en mijn kameraden de grote favoriet, mijn username vindt zijn oorsprong zelfs in een van de mooie etiket-verhalen over professor goedbier, en de kabouter in het logo van onze vereniging (hier links zichtbaar) is ook niet gebaseerd op Paulus de boskabouter.

Tegenwoordig laten wij deze uitgebluste kabouter lekker in de schappen staan, het lijkt wel een vage schim van het bier wat het ooit was. Een droevige zaak.

Door de afkeer van deze achteruitgang heb ik de mc chouffe ook laten staan, weet iemand of dit bier ook onderhevig is aan hetzelfde smaak-verval?

Hopmans


Citeerweet iemand of dit bier ook onderhevig is aan hetzelfde smaak-verval?
Hoogst waarschijnlijk wel.
Jos heeft dit onlangs mee mogen maken.

 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.