Monin siropen

Gestart door John, 22-06-2020 15:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Kan iemand me vertellen of de suikers uit de Monin siropen helemaal vergistbaar zijn? Ik bedoel; blijft er een zoete smaak over na de gisting?

Of zijn er andere siropen die ik veiliger kan gebruiken voor een test?


Jacques

Citaat van: John op 22-06-2020  15:32 uKan iemand me vertellen of de suikers uit de Monin siropen helemaal vergistbaar zijn? Ik bedoel; blijft er een zoete smaak over na de gisting?

Of zijn er andere siropen die ik veiliger kan gebruiken voor een test?

Ik ken deze siropen niet. Zo te merken zijn er verschillende soorten.
Deze van Gall en Gall vergist denk ik voor 100% https://www.gall.nl/monin-sucre-geen-25cl-851361.html
Omdat deze siropen niet al te duur zijn zou ik er 2 of 3 verschillende siropen kopen en proberen. De rest kun je gebruiken voor het maken van een likeurtje... (Tip: koop goedkope wodka en voeg daar koriander aan toe. Laat het twee maanden staan. Veel extra zoetigheid is niet nodig...)

Jacques


John

@Jacques dank voor je bericht. Dat zijn net de smaken die ik niet wil gaan gebruiken. Ik wil test uitvoeren met "frisse" zomerse smaken voor in blond bier. Ik zal eens kijken bij een volgend blond bier. Nu zit ketel nog vol met twee batches Black IPA...

PDGRRR

John, je zou wellicht kunnen kijken of er tussen de aroma's voor de Sodastream (Fruit Drops) een smaak naar je goesting zit. Vervolgens even experimenteren hoeveel je nodig denkt te hebben door een druppel/paar druppels in een vergelijkbaar (commercieel) bier te doen en te proeven.

oengabunga

Citaat van: John op 22-06-2020  15:32 ublijft er een zoete smaak over na de gisting?

Of zijn er andere siropen die ik veiliger kan gebruiken voor een test?


Ik heb laatst MONIN gebruikt tijdens overhevelen van een quadrupel.
Is een perfect biertje geworden.
200 ml jongbier afgetapt, daar de Monin bij gedaan. aan de kook gebracht, en hierna terug bij mijn bier gevoegd.
Heerlijk bier geworden.

John

Is het zoet van de siroop geheel vergist?

oengabunga

Citaat van: John op 01-07-2020  10:21 uIs het zoet van de siroop geheel vergist?

Ik heb de zelfde hoeveelheid bottelsuiker gebruikt als bij mijn gewone quad.
Niets van gemerkt.
Dus ja, denk het wel.
Niet meer gemeten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.