Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Meerdere recepten in een XML export  (gelezen 395 keer)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Meerdere recepten in een XML export
« Gepost op: 21-06-2020 23:08 u »
Bij het maken van BrouwVisie heb ik natuurlijk ook een export functie gemaakt om je recepten naar XML formaat te exporteren. Maar hierin ben ik een stapje verder gegaan, namelijk dat je ook meerdere recepten in 1 export in een XML kunt stoppen en bij de import kun je kiezen welk recept(en) je wilt importeren... Echter in andere programma's (ik heb ken ze niet allemaal)  kom ik dit niet tegen  :weetniet:

De database van BrouwHulp is een voorbeeld van zo'n bestand... echter kun je vanuit BrouwHulp niet 2 (of meer) recepten in 1 export doen... :weetniet:.. zijn er andere programma's die dit op deze manier ondersteunen?

De gedachte achter dit principe is dat als iemand meerdere recepten met iemand wilt delen (bijv meerdere versies van een kloon poging) dat dit in 1 bestand gedeeld kan worden...

Zijn er programma's die dit ook ondersteunen?  :weetniet:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BikerEddy

• Boven 10 berichten
  • *
  • Beter 1 bier in de hand dan de lucht van 10
Re: Meerdere recepten in een XML export
« Reactie #1 Gepost op: 01-07-2020 10:48 u »
Hoi Oscar,

Goede vraag, ik weet niet of andere brouwsoftware deze mogelijkheid heeft.
Maar om dit te realiseren zou je rond de tafel moeten gaan zitten met andere ontwikkelaars van brouwsoftware om hierover afspraken te maken.
Zo kan je een standaard XML creŽren die dan a.d.h.v. de vooraf afgestemde XSD's de XML's verzenden en kunnen ontvangen.
Op die manier kan je onderling tussen de verschillende brouw software de recepten uitwisselen, en meerdere versies van 1 recept in een XML stoppen.
Of dit realiseerbaar is valt te betwijfelen, de ontwikkelaars zullen hierin mee moeten gaan, en de software moet drastisch veranderd worden en ook nog aankunnen.
Je hebt hiermee echter wel een standaardisatie in de brouwsoftware gecreŽerd als je dit wel voor elkaar krijgt.

Mvrgr
Eddy

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 01-07-2020 18:25 u »
Beer xml is al een soort van "standaard"  het enige wat ik doe is de mogelijkheid van meerdere recepten in een bestand zetten... dus de export/import routine, maar dan een recept zien als een 1 record  ;) :brouwen:

Offline MaJa

• Vol lid
  • Land: pe
  • El Pastor Belga
« Reactie #3 Gepost op: 01-07-2020 19:46 u »
In beersmith zit dit erin voor recepten maar ook voor alle ingrediŽnten.

Tags: