Onder druk je fust vullen om zuurstof te vermijden

Gestart door Winnie, 21-06-2020 16:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Winnie

Ik doe onderzoek naar verschillende methodes om zelf thuis bier te brouwen en het op tap te hebben voor ik alles ga kopen. Misschien koop ik wel het verkeerde.

Hier zag ik een goede video over het overhevelen van het bier van je fermentor naar je fust onder druk om zo je bier niet aan zuurstof bloot te stellen,. Het leuke van deze methode was ook dat het duidelijk goedkoop was. Alleen als je hier de auto sifon gebruikt dan zit er nog wel de zuurstof in de auto sifon erbij...

Wat is een manier om dat op te lossen, CO2 in de buis spuiten voor je begint, of kan je met die soda keg snelkoppelingen eerst een beetje bier laten morsen, om dan terwijl het loopt het aan je fust aan te sluiten? Kan dat terwijl het bier loopt?


harrydevos

Hallo,
Ik "purge" de slangen met CO voordat ik de transfer begin. in jou geval dus ook de sifon.
Het O2 wat achterblijft is zo weinig dat het geen probleem meer is.
De snelkoppelingen (posts) laten pas iets door als ze op een post van je fust zitten, eerder niet.
Het eerst met bier spoelen wordt meestal een knoeiboel omdat je een palletje in de koppeling moet indrukken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.