Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Onder druk je fust vullen om zuurstof te vermijden  (gelezen 339 keer)

Offline Winnie

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Onder druk je fust vullen om zuurstof te vermijden
« Gepost op: 21-06-2020 16:05 u »
Ik doe onderzoek naar verschillende methodes om zelf thuis bier te brouwen en het op tap te hebben voor ik alles ga kopen. Misschien koop ik wel het verkeerde.

Hier zag ik een goede video over het overhevelen van het bier van je fermentor naar je fust onder druk om zo je bier niet aan zuurstof bloot te stellen,. Het leuke van deze methode was ook dat het duidelijk goedkoop was. Alleen als je hier de auto sifon gebruikt dan zit er nog wel de zuurstof in de auto sifon erbij...

Wat is een manier om dat op te lossen, CO2 in de buis spuiten voor je begint, of kan je met die soda keg snelkoppelingen eerst een beetje bier laten morsen, om dan terwijl het loopt het aan je fust aan te sluiten? Kan dat terwijl het bier loopt?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline harrydevos

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Dutch Fox Brewery
Re: Onder druk je fust vullen om zuurstof te vermijden
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2020 09:04 u »
Hallo,
Ik "purge" de slangen met CO voordat ik de transfer begin. in jou geval dus ook de sifon.
Het O2 wat achterblijft is zo weinig dat het geen probleem meer is.
De snelkoppelingen (posts) laten pas iets door als ze op een post van je fust zitten, eerder niet.
Het eerst met bier spoelen wordt meestal een knoeiboel omdat je een palletje in de koppeling moet indrukken.

Tags: