Prijzen Brouwland

Gestart door de_mettes, 18-06-2020 10:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heuvinger brouwerij

Altijd rekening houden met de verzendkosten!
Soms is het bestellen van een zakje mout meer, dat je net over de drempel komt van geen verzendkosten.

Een ezel met kleine oren, is nog geen paard!

Jacques

Citaat van: CeesM op 22-06-2020  17:37 uJe maakt een lijstje met wat je wilt hebben en kijkt vervolgens bij verschillende leveranciers. Die met het laagste bedrag onder de streep is het voordeligst. ;)

Alleen naar prijs kijken is niet altijd handig. Kwaliteit van de grondstoffen, levertijden en service zijn zaken die ik laat meewegen.

André de Laat

Citaat van: Jacques op 22-06-2020  21:45 uAlleen naar prijs kijken is niet altijd handig. Kwaliteit van de grondstoffen, levertijden en service zijn zaken die ik laat meewegen.

Service, ja dat is al zoiets. Ik lees vaak klachten over Braumarkt. Ik ben er altijd prima geholpen. Vooral in hun winkel. Daar lopen de meningen over uiteen dus.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Jacques op 21-06-2020  23:20 uBedoel je misschien Belle Saison van Lallemand?
De saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes waavan ik er al een verprutst heb door het pakketje met de mes open te rossen.

André de Laat

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 23-06-2020  17:26 uDe saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes waavan ik er al een verprutst heb door het pakketje met de mes open te rossen.


Whahahahaaaaaa, was je zo ongeduldig dan?

Heuvinger brouwerij


Takkie83

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 23-06-2020  17:26 uDe saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes

Hoe kunnen we bij je bestellen?

Novice77

Citaat van: Kiekeboe op 19-06-2020  21:38 uHmm, het prijsverschil voor zo'n CO2 cilinder van 2 kg is erg groot zijnde 99.95 voor Brouwland en slechts 74,95 bij Braumarkt.

Het subtiele verschil tussen beiden is wel dat er op de site van Brouwland 'in voorraad' staat en bij Braumarkt 'niet op voorraad'. Wat heb ik aan een leverancier die goedkoper is dan de concurrentie maar het gevraagde product niet kan leveren?
Mogelijk is het prijsverschil en geen voorraad te wijten aan het CO2-tekort: https://www.brewersassociation.org/brewing-industry-updates/notice-potential-shortfall-in-available-CO2/

Snelbier

CO2 'tekort' speelt de laatste jaren elke zomer.  Gezien de continu-stroom van bubbelende drankjes in supermarkten lijkt het mee te vallen.
Prijzen fluctueren, en wie niet de dagprijs wil betalen heeft 'geen voorraad'. Beetje sneu, en vooral jammer dat deze achter-het-net-vissers bovenaan blijven staan met 'laagste prijs'..
Om dit soort dingetjes (speelt ook met hops) koop ik alleen nog bij mijn 'Brouwmaatje.nl' die WEL alles levert.
Lijkt duurder, soms tot 20%.   Maar achter de comma 30% minder stress. SUPPORT YOUR LOCALS.
Proost,  Snelbier

Novice77

Dit keer is mogelijk anders, andere jaren was er geen corona-crisis. Lees het artikel maar; veel fabrieken produceren nu even geen CO2.

hansHalberstadt

Citaat van: Novice77 op 24-06-2020  17:29 uDit keer is mogelijk anders, andere jaren was er geen corona-crisis. Lees het artikel maar; veel fabrieken produceren nu even geen CO2.
Geen corona hier hoor. Mijn fabriek doet het nog gewoon.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12621.msg615405.html#msg615405

Snelbier

@Novice77:  Een klein citaat uit je link, dus non-representatieff, maar wél tekenenend voor dit soort situaties:
" Many industrial manufacturers have already idled their plants due to diminished demand leading to a decrease in CO2 access for industrial gas suppliers "...
Vrij vertaald ligt CO2-productie op z'n gat door verminderde vraag.. Lijkt me een kwestie van vraag-en-aanbod, NIET van een mogelijk tekort.  Maar ik ben geen politicus..
Wat mij betreft de CO2-discussie afkappen, voordat we weer wakker worden in de huiskamer.
Proost,  Snelbier

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Takkie83 op 23-06-2020  19:15 uHoe kunnen we bij je bestellen?
Niet!
Bestel zelf maar bij cml.
Krijg je vanzelf gezellige berichten van Tom of Steven.

André de Laat

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 26-06-2020  20:22 uNiet!
Bestel zelf maar bij cml.
Krijg je vanzelf gezellige berichten van Tom of Steven.

Ja leuk is dat hè? Donderdag ook mijn bestelling binnen gekregen. Ik kan weer een hele tijd vooruit :) ;)

Oosterling

Hop en mout koop ik vrijwel altijd bij bierbrouwwinkel.nl Geen idee of het dé goedkoopste is, maar ik vind de service altijd wel heel prettig. Daarnaast is het ook een gewoonte, die er ingesleten is. Helaas is hun aanbod aan hardware (zeer) bedroevend. Dit koop ik dan vaak via braumarkt.nl Ook koop ik hier de wat bijzondere producten, zoals lactose, vloeibare gisten, slangen etc etc.

Alien on Acid

Citaat van: Snelbier op 24-06-2020  17:09 uCO2 'tekort' speelt de laatste jaren elke zomer.  Gezien de continu-stroom van bubbelende drankjes in supermarkten lijkt het mee te vallen.
Prijzen fluctueren, en wie niet de dagprijs wil betalen heeft 'geen voorraad'. Beetje sneu, en vooral jammer dat deze achter-het-net-vissers bovenaan blijven staan met 'laagste prijs'..
Om dit soort dingetjes (speelt ook met hops) koop ik alleen nog bij mijn 'Brouwmaatje.nl' die WEL alles levert.
Lijkt duurder, soms tot 20%.   Maar achter de comma 30% minder stress. SUPPORT YOUR LOCALS.
Proost,  Snelbier

Ik ben zelf ook fan van Brouwmaatje! Wat dat betreft heb ik het geluk dat zijn zaak praktisch om de hoek zit, dus zelfs tijdens het brouwen nog heen en weer kan ("schat, kun jij even op de ketel letten? Zo terug!")
Maar de zaak heeft veel, en kan hij alles leveren wat Brouwland ook heeft. Verder mooie voorraad aan hardware zoals koppelingen, kraantjes, enz. En denkt mee als je bezig bent met je setup aanpassen. Prijs en kwaliteit van mout is in orde. Een keer een smackpack gehad die niks deed (ook niet met opkweken), direct terug en netjes opgelost.

Natuurlijk zijn webshops soms iets goedkoper. En veel hardware via Ali veel goedkoper. Maar de service, gemak en snelheid zijn voor mij belangrijker. En wat je zegt: Support your local! :)

HJvK[nl]

Citaat van: André de Laat op 18-06-2020  21:18 uIk heb nu een paar keer bij Brouwstore besteld. Ook zeer tevreden over.
Daar sluit ik me bij aan.
Goed geholpen, redelijk veel op voorraad, tot op heden nog geen problemen/vertragingen.

ElmerVDM

Citaat van: Oosterling op 19-07-2020  21:27 uHop en mout koop ik vrijwel altijd bij bierbrouwwinkel.nl Geen idee of het dé goedkoopste is, maar ik vind de service altijd wel heel prettig. Daarnaast is het ook een gewoonte, die er ingesleten is. Helaas is hun aanbod aan hardware (zeer) bedroevend. Dit koop ik dan vaak via braumarkt.nl Ook koop ik hier de wat bijzondere producten, zoals lactose, vloeibare gisten, slangen etc etc.

Kennelijk is moutextract ook al een heel bijzonder product voor bierbrouwwinkel.nl... Mooi prijsniveau, maar ik vind het assortiment bedroevend: ik denk dat ik geen van de bestellingen die ik de afgelopen 3 jaar heb gedaan hier compleet zou kunnen krijgen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.