Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Prijzen Brouwland  (gelezen 4801 keer)

Offline Brouwerij Hulzebos

• Senior lid
  • Land: nl
  • Avangard malz, CML yeast, hop van Fokko
Re: Prijzen Brouwland
« Reactie #75 Gepost op: 22-06-2020 19:25 u »
Altijd rekening houden met de verzendkosten!
Soms is het bestellen van een zakje mout meer, dat je net over de drempel komt van geen verzendkosten.

Een ezel met kleine oren, is nog geen paard!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #76 Gepost op: 22-06-2020 21:45 u »
Je maakt een lijstje met wat je wilt hebben en kijkt vervolgens bij verschillende leveranciers. Die met het laagste bedrag onder de streep is het voordeligst. ;)

Alleen naar prijs kijken is niet altijd handig. Kwaliteit van de grondstoffen, levertijden en service zijn zaken die ik laat meewegen.

Offline André de Laat

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #77 Gepost op: 23-06-2020 00:08 u »
Alleen naar prijs kijken is niet altijd handig. Kwaliteit van de grondstoffen, levertijden en service zijn zaken die ik laat meewegen.

Service, ja dat is al zoiets. Ik lees vaak klachten over Braumarkt. Ik ben er altijd prima geholpen. Vooral in hun winkel. Daar lopen de meningen over uiteen dus.

• Senior lid
« Reactie #78 Gepost op: 23-06-2020 17:26 u »
Bedoel je misschien Belle Saison van Lallemand?
De saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes waavan ik er al een verprutst heb door het pakketje met de mes open te rossen.

Offline André de Laat

• Senior lid
« Reactie #79 Gepost op: 23-06-2020 18:59 u »
De saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes waavan ik er al een verprutst heb door het pakketje met de mes open te rossen.

Whahahahaaaaaa, was je zo ongeduldig dan?

• Senior lid
« Reactie #80 Gepost op: 23-06-2020 19:03 u »
Ja

Offline Takkie83

• Senior lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #81 Gepost op: 23-06-2020 19:15 u »
De saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes

Hoe kunnen we bij je bestellen?

Offline Novice77

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #82 Gepost op: 24-06-2020 15:31 u »
Hmm, het prijsverschil voor zo'n CO2 cilinder van 2 kg is erg groot zijnde 99.95 voor Brouwland en slechts 74,95 bij Braumarkt.

Het subtiele verschil tussen beiden is wel dat er op de site van Brouwland 'in voorraad' staat en bij Braumarkt 'niet op voorraad'. Wat heb ik aan een leverancier die goedkoper is dan de concurrentie maar het gevraagde product niet kan leveren?
Mogelijk is het prijsverschil en geen voorraad te wijten aan het CO2-tekort: https://www.brewersassociation.org/brewing-industry-updates/notice-potential-shortfall-in-available-CO2/

Offline Snelbier

• Senior lid
« Reactie #83 Gepost op: 24-06-2020 17:09 u »
CO2 'tekort' speelt de laatste jaren elke zomer.  Gezien de continu-stroom van bubbelende drankjes in supermarkten lijkt het mee te vallen.
Prijzen fluctueren, en wie niet de dagprijs wil betalen heeft 'geen voorraad'. Beetje sneu, en vooral jammer dat deze achter-het-net-vissers bovenaan blijven staan met 'laagste prijs'..
Om dit soort dingetjes (speelt ook met hops) koop ik alleen nog bij mijn 'Brouwmaatje.nl' die WEL alles levert.
Lijkt duurder, soms tot 20%.   Maar achter de comma 30% minder stress. SUPPORT YOUR LOCALS.
Proost,  Snelbier

Offline Novice77

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #84 Gepost op: 24-06-2020 17:29 u »
Dit keer is mogelijk anders, andere jaren was er geen corona-crisis. Lees het artikel maar; veel fabrieken produceren nu even geen CO2.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #85 Gepost op: 24-06-2020 17:32 u »
Dit keer is mogelijk anders, andere jaren was er geen corona-crisis. Lees het artikel maar; veel fabrieken produceren nu even geen CO2.
Geen corona hier hoor. Mijn fabriek doet het nog gewoon.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12621.msg615405.html#msg615405

Offline Snelbier

• Senior lid
« Reactie #86 Gepost op: 24-06-2020 18:25 u »
@Novice77:  Een klein citaat uit je link, dus non-representatieff, maar wél tekenenend voor dit soort situaties:
" Many industrial manufacturers have already idled their plants due to diminished demand leading to a decrease in CO2 access for industrial gas suppliers "...
Vrij vertaald ligt CO2-productie op z'n gat door verminderde vraag.. Lijkt me een kwestie van vraag-en-aanbod, NIET van een mogelijk tekort.  Maar ik ben geen politicus..
Wat mij betreft de CO2-discussie afkappen, voordat we weer wakker worden in de huiskamer.
Proost,  Snelbier

• Senior lid
« Reactie #87 Gepost op: 26-06-2020 20:22 u »
Hoe kunnen we bij je bestellen?
Niet!
Bestel zelf maar bij cml.
Krijg je vanzelf gezellige berichten van Tom of Steven.

Offline André de Laat

• Senior lid
« Reactie #88 Gepost op: 27-06-2020 06:10 u »
Niet!
Bestel zelf maar bij cml.
Krijg je vanzelf gezellige berichten van Tom of Steven.

Ja leuk is dat hè? Donderdag ook mijn bestelling binnen gekregen. Ik kan weer een hele tijd vooruit :) ;)

Tags: