Hobbybrouwen > Tips

Prijzen Brouwland

<< < (2/19) > >>

André de Laat:

--- Citaat van: pincopallino op 18-06-2020  12:19 u ---Als je de prijzen vergelijkt is Braumarkt goedkoop..!

--- Einde van citaat ---

Ik denk zelfs dat zij het goedkoopste van allemaal zijn. Alleen jammer dat de levertijden niet te voorspellen zijn en dat hun voorraden niet altijd kloppen. Als ze dat nu eens op orde zouden krijgen. Het maakt ook nog verschil of je online of in Almere koopt. Het zijn uiterst aardige mensen, dat vooropgesteld. Ik kom er zo nu en dan wel eens. Nooit problemen gehad.

TeVeHa:

--- Citaat van: de_mettes op 18-06-2020  10:44 u ---Brouwland is sinds een aantal dagen bezig met zijn prijzen op de site dagelijks met ±6% te verhogen. Dus niet eenmalig, maar dagen achter mekaar er telkens een kwak bij. Systeem als een ander om rijk te worden, maar de collega 's wezen gewaarschuwd.

--- Einde van citaat ---

Ik heb dat ook al gemerkt. Voorbeeld, Fermentis BE-256: Brouwland 4.95, Braumarkt 3.85 euro.
Ik hoop dat ze bij Brouwland niet denken dat ze almachtig zijn want ze zouden wel eens in de verkeerde (lees; eigen) voet kunnen schieten, de korrelgisten- enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten- stijgen stelselmatig in prijs, 4.95 euro voor een zakje?  De tijd dat we zeiden ' 't kost niks we doen er een paar pakjes méér in' is voorbij, men vergéét hierbij dat hobbybrouwers niet dom zijn en dat gist relatief makkelijk op te kweken is, in feite hebben we hen voor gist maar één keer nodig, dus Brouwland ik hoop dat jullie dit lezen en dat doen jullie natuurlijk hè, slim als jullie zijn...

André de Laat:
In de UK zijn ook zat mogelijkheden (Crossmyloof, The Maltmiller). Alleen door de lockdown versturen ze nu (nog) niet buiten de UK.

Koen S:
Ik vind dit een zeer ongenuanceerd verhaal, niet alle korrelgisten zijn even duur bij Brouwland. Bovendien weet je dat je gist van recente productiedatum krijgt, bij Braumarkt is het soms echt oud spul. Daar betaal ik graag iets meer voor.
Maar korrelgist wordt inderdaad erg duur, misschien tijd om hiervan telkens wat te bewaren in een gistbank. 👍

beun:
Het staat iedereen natuurlijk vrij om spullen te bestellen waar je de beste deal krijgt. De tijd zal het leren wie gelijk heeft... een gezond bedrijf moet ook winst maken.
stefan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie