Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Prijzen Brouwland  (gelezen 13709 keer)

Offline André de Laat

• Super lid
  • Land: nl
Re: Prijzen Brouwland
« Reactie #25 Gepost op: 18-06-2020 22:49 u »
Ik heb er regelmatig zaken gekocht, maar sinds december hebben ze bijna niets in stock en nu zijn ze helemaal gesloten, anders was ik er nog vaste klant.

Ik weet niet waar, maar ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan. Het is toch prachtig wanneer je op 500 meter afstand je brouwspullen kunt krijgen? Geen verzendkosten, eerste keus?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • This member is no longer active
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #26 Gepost op: 18-06-2020 22:53 u »
Ik weet niet waar, maar ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan.
Heb ik ook gehoord of gelezen. Ik vermoed dat ze niet meer open gaan, er kwam heel weinig volk. Spijtig, was wel zo makkelijk.

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #27 Gepost op: 18-06-2020 22:54 u »
ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan.

Misschien maar goed ook, want Almere kan die voorraad goed gebruiken

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #28 Gepost op: 18-06-2020 23:02 u »
Misschien maar goed ook, want Almere kan die voorraad goed gebruiken

Is toch een teken aan de wand dat ze hun zaakjes niet op orde hebben. Heel jammer. Zelf heb ik er nooit problemen mee ervaren, maar in het geval van Koen S kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #29 Gepost op: 18-06-2020 23:11 u »
Tja misschien wat off-topic, maar met zo’n onderwerp ontkom je er niet aan te vergelijken met andere leveranciers. Misschien móet Braumarkt wel de goedkoopste zijn, want hun voorraad is echt al een paar keer dat ik er wilde bestellen dramatisch. Hele reeksen gisten en hop uitverkocht, bekende moutsoorten niet op voorraad... Dan kan je wel de goedkoopste zijn maar zonder producten is dat vrij betekenisloos.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #30 Gepost op: 18-06-2020 23:30 u »
Tja misschien wat off-topic, maar met zo’n onderwerp ontkom je er niet aan te vergelijken met andere leveranciers. Misschien móet Braumarkt wel de goedkoopste zijn, want hun voorraad is echt al een paar keer dat ik er wilde bestellen dramatisch. Hele reeksen gisten en hop uitverkocht, bekende moutsoorten niet op voorraad... Dan kan je wel de goedkoopste zijn maar zonder producten is dat vrij betekenisloos.

Takkie83, dat is ook zo. Ik snap ook niet dat ze dat zelf niet inzien. Of zijn ze gewoon radeloos? Nogmaals, in het verleden regelmatig daar geweest, en dat verliep ¨smooth¨. Vriendelijke en kundige mensen in hun (stenen) winkel. Maar de webshop is betreurenswaardig. Heel jammer.  Echter, om Brouwland nu aan de schandpaal te nagelen vind ik persoonlijk een beetje ongepast.

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #31 Gepost op: 19-06-2020 07:48 u »
Zeker, ik ben ook altijd vriendelijk geholpen bij Braumarkt en ik kwam er graag, totdat ik de helft van m’n recepten moest aanpassen..

En wat betreft Brouwland, tja, de conclusie is dus dat ze vrij prijzig zijn. Ik denk niet dat dat aan de schandpaal nagelen is, maar benoemen van een feit waar iedere brouwer mee kan doen wat ‘ie wil.

Offline Hermanl

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #32 Gepost op: 19-06-2020 08:27 u »
Ik weet niet waar, maar ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan. Het is toch prachtig wanneer je op 500 meter afstand je brouwspullen kunt krijgen? Geen verzendkosten, eerste keus?

Ook al een paar keren in Diest gestopt en het zag er donker en leeg uit.  Daarop mailtje gestuurd en deze reactie gekregen:

Beste,

Vanwege de Corona situatie hebben wij alles naar ons centrale magazijn gehaald voor de online bestellingen o.a. vanwege de houdbaarheid van de producten. 
Nu gaan we de winkel in Diest herinrichten en enkele andere aanpassingen doen en dan kunnen we de winkel weer vullen.
Wij zijn voornemens eind juni/medio juli weer open te gaan in Diest. Wij zullen via social media en de website de heropening aankondigen.

Met vriendelijke groet, With kind regards,
Leonie

Nu, ook voor Corona was het al minnetjes qua voorraad hoor.  Als er niet zo een behulpzame verkoper was, zou ik nu de moeite niet meer gedaan hebben om langs te rijden en te kijken of ze open zijn.

Offline Hermanl

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 19-06-2020 08:32 u »
In de UK zijn ook zat mogelijkheden (Crossmyloof, The Maltmiller). Alleen door de lockdown versturen ze nu (nog) niet buiten de UK.

Maltmiller in ieder geval niet, tenzij voor voor ingredienten.  Vorige week nog een bestelling geplaatst voor hardware en was op 5 dagen bij mij (langer op het DPD depot gelegen dan effectief in transit afgaande op de tracker).

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #34 Gepost op: 19-06-2020 08:50 u »
Ook al een paar keren in Diest gestopt en het zag er donker en leeg uit.  Daarop mailtje gestuurd en deze reactie gekregen:

Beste,

Vanwege de Corona situatie hebben wij alles naar ons centrale magazijn gehaald voor de online bestellingen o.a. vanwege de houdbaarheid van de producten. 
Nu gaan we de winkel in Diest herinrichten en enkele andere aanpassingen doen en dan kunnen we de winkel weer vullen.
Wij zijn voornemens eind juni/medio juli weer open te gaan in Diest. Wij zullen via social media en de website de heropening aankondigen.

Met vriendelijke groet, With kind regards,
Leonie

Nu, ook voor Corona was het al minnetjes qua voorraad hoor.  Als er niet zo een behulpzame verkoper was, zou ik nu de moeite niet meer gedaan hebben om langs te rijden en te kijken of ze open zijn.
De winkel herinrichten? Ze zijn  pas open van vorige zomer!
Ik vind de verkoper ook heel behulpzaam en super vriendelijk.

Offline Hermanl

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 19-06-2020 09:00 u »
De winkel herinrichten? Ze zijn  pas open van vorige zomer!

Dat was ook mijn eerste gedacht ... Nog één keer wil ik er langs rijden midden juli.  Als de toestand er dan nog niet beter is zal mijn ritje 20 km meer oostwaards gaan.
Advies bij Brouwland vind ik trouwens ook top hoor.

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #36 Gepost op: 19-06-2020 13:23 u »
In de UK zijn ook zat mogelijkheden (Crossmyloof, The Maltmiller). Alleen door de lockdown versturen ze nu (nog) niet buiten de UK.
Afgelopen week nog gist bij Crpssmyloof besteld, is nog onderweg.
Men verstuurt weer niet alleen UK, maar ook weer europa volgens de melding op hun site.
Citaat
CROSSMYLOOF BREW
Covid Update!  Open 8.30am until early afternoon Monday to Saturday to UK and European customers (No international shipping outwith Europe - inc Russia at the moment I'm afraid)

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #37 Gepost op: 19-06-2020 14:43 u »
Dat was ook mijn eerste gedacht ... Nog één keer wil ik er langs rijden midden Juli.  Als de toestand er dan nog niet beter is zal mijn ritje 20 km meer oostwaards gaan.
Ik zou persoonlijk niet langsrijden maar Koen S een PM sturen om te vragen of ze alweer open zijn.. Hij woont er 500 meter vandaan. Is milieuvriendelijker ook. Tenzij je op de fiets wou langsrijden, natuurlijk, dan zou ik het gewoon doen. ;)

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #38 Gepost op: 19-06-2020 15:29 u »
Ik zou persoonlijk niet langsrijden maar Koen S een PM sturen om te vragen of ze alweer open zijn.. Hij woont er 500 meter vandaan. Is milieuvriendelijker ook. Tenzij je op de fiets wou langsrijden, natuurlijk, dan zou ik het gewoon doen. ;)
Voor een biertje doe ik veel!  ;)

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #39 Gepost op: 19-06-2020 15:52 u »
Afgelopen week nog gist bij Crpssmyloof besteld, is nog onderweg.
Men verstuurt weer niet alleen UK, maar ook weer europa volgens de melding op hun site.

Ook hier weer een voorraad gist en hop in bestelling staan.

Offline Silky

• Vol lid
  • Dankzij bier staat hier geen andere onzin
« Reactie #40 Gepost op: 19-06-2020 16:31 u »
Dat zegt toch wel wat als je er maar 500 meter vandaan woont en toch ook ergens anders gaat kopen.

Ja, maar ik begrijp het wel.
Braumarkt (België) heeft te vaak zaken niet op voorraad...
Braumarkt Almere is op dat gebied ook flink achteruit gegaan het laatste jaar...
Unibrew is ook voor mij een ontdekking. Zeer veel op voorraad. Correcte en snelle levering...

• Super lid
« Reactie #42 Gepost op: 19-06-2020 19:34 u »

Online Pieter1954

• Senior lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #43 Gepost op: 19-06-2020 19:51 u »
Dit is een triest maar ook absurd prijsverschil voor een en hetzelfde product.
Op zo'n manier zal het niet lang duren voordat Brouwland zich helemaal uit de markt prijst.

Offline Kiekeboe

• Super lid
« Reactie #44 Gepost op: 19-06-2020 21:38 u »
Voorbeeld :
https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/drukvaten-en-toebehoren/soda-kegs-en-toebehoren/d/CO2-cylinder-2-kg-gevuld

https://www.braumarkt.com/CO2-cylinder-grijs-2-kg-gevuld-incl-cylinder

Hmm, het prijsverschil voor zo'n CO2 cilinder van 2 kg is erg groot zijnde 99.95 voor Brouwland en slechts 74,95 bij Braumarkt.

Het subtiele verschil tussen beiden is wel dat er op de site van Brouwland 'in voorraad' staat en bij Braumarkt 'niet op voorraad'. Wat heb ik aan een leverancier die goedkoper is dan de concurrentie maar het gevraagde product niet kan leveren?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #45 Gepost op: 19-06-2020 23:34 u »
Het subtiele verschil tussen beiden is wel dat er op de site van Brouwland 'in voorraad' staat en bij Braumarkt 'niet op voorraad'. Wat heb ik aan een leverancier die goedkoper is dan de concurrentie maar het gevraagde product niet kan leveren?
Bij vd Kooij is het en op voorraad en ook zo goedkoop.

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #46 Gepost op: 20-06-2020 08:58 u »
Vooropgesteld ik ben niet Braumarkt aan het promoten. Zelf koop ik mijn bier spullen bij https://www.brouwmaatje.nl/
Brouwmaatje is een  verdeler van Brouwland met dezelfde prijzen. 10 min rijden v/a mijn locatie. Feit is dat Brouwland duurder is…

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #47 Gepost op: 20-06-2020 09:03 u »
Hardware koop ik bij Menno. Mout daar waar ik het goedkoopste uit ben. Hop en gist bij Crossmyloof.

Offline Eriks

• Vol lid
« Reactie #48 Gepost op: 20-06-2020 23:08 u »
Normaal bestel ik altijd bij Braumarkt. Komt in mijn geval altijd als goedkoopste uit invergelijk met Brouwland of Unibrew. Helaas de laatste keer wel een slechte ervaring, meer daar van Postnl. Doos was kapot en een bak met mout open. Veel verloren, maar geen reactie van Braumarkt op mij mails en foto's.
Hoe dan ook, ik kwam laatste bierbrouwwinkel.nl tegen. Klein assortiment omdat ze net gestart zijn, maar wel laagste prijsgarantie. Even vergeleken, ze zijn ook met alles wat ik gecheckt had goedkoper. Dus dat ga ik de volgende keer eens proberen en zit hier om de hoek :biersmile:

• Super lid
« Reactie #49 Gepost op: 20-06-2020 23:24 u »
Hoe dan ook, ik kwam laatste bierbrouwwinkel.nl tegen.
Hmm, als ik die verzendkosten zie als 3 zakken mout en wat klein spul bestel, zo'n 80 kg.

Nederland - € 5,95 (tot 25 kg)
Nederland - € 11,89 (25 kg - 50 kg)
Nederland - € 17,85 (50 kg - 75 kg)
Nederland - € 23,80 (75 kg - 100 kg)

Ik zie ook aanbieders waar als ik voor € 110 aan spullen bestel, ik geen verzendkosten betaal.
Die hebben vast betere afspraken met post.nl!

Tags: