Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Prijzen Brouwland  (gelezen 13498 keer)

Offline de_mettes

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Prijzen Brouwland
« Gepost op: 18-06-2020 10:44 u »
Brouwland is sinds een aantal dagen bezig met zijn prijzen op de site dagelijks met ±6% te verhogen. Dus niet eenmalig, maar dagen achter mekaar er telkens een kwak bij. Systeem als een ander om rijk te worden, maar de collega's wees gewaarschuwd.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Pieter1954

• Senior lid
  • Land: nl
  • Jullie zijn mijn informatiebron
Re: Prijzen Brouwland
« Reactie #1 Gepost op: 18-06-2020 11:36 u »
Houdt iemand dat ook in de gaten bij Braumarkt en Unibrew? Als dit namelijk bij Brouwland werkt wordt het snel nageaapt door anderen.
PriceWatch for Brewers?

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 18-06-2020 11:42 u »
Brouwland is ook toeleverancier van andere winkeliers in België en Nederland. Voor Ss Brewtech zelfs het Europese vasteland. Ik denk dat we een dure tijd tegemoet gaan. En bestellen bij Ali wordt ook steeds minder gedaan. Dankjewel Corona virus!

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #3 Gepost op: 18-06-2020 12:19 u »
Als je de prijzen vergelijkt is Braumarkt goedkoop...!

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #4 Gepost op: 18-06-2020 12:30 u »
Het zal een zware concurrentie blijven via internetbedrijven, want als de een iets duurder is dan de ander zijn alle klanten gelijk weg. Dat helpt. en corona zorgt er ook voor dat mensen minder te besteden krijgen, dus nog beter gaan zoeken naar alternatieven.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 18-06-2020 12:32 u »
Als je de prijzen vergelijkt is Braumarkt goedkoop..!

Ik denk zelfs dat zij het goedkoopste van allemaal zijn. Alleen jammer dat de levertijden niet te voorspellen zijn en dat hun voorraden niet altijd kloppen. Als ze dat nu eens op orde zouden krijgen. Het maakt ook nog verschil of je online of in Almere koopt. Het zijn uiterst aardige mensen, dat vooropgesteld. Ik kom er zo nu en dan wel eens. Nooit problemen gehad.

Offline TeVeHa

• Vol lid
  • Land: 00
  • Nederlanders of Belgen zijn me evenveel waard
« Reactie #6 Gepost op: 18-06-2020 16:52 u »
Brouwland is sinds een aantal dagen bezig met zijn prijzen op de site dagelijks met ±6% te verhogen. Dus niet eenmalig, maar dagen achter mekaar er telkens een kwak bij. Systeem als een ander om rijk te worden, maar de collega 's wezen gewaarschuwd.

Ik heb dat ook al gemerkt. Voorbeeld, Fermentis BE-256: Brouwland 4.95, Braumarkt 3.85 euro.
Ik hoop dat ze bij Brouwland niet denken dat ze almachtig zijn want ze zouden wel eens in de verkeerde (lees; eigen) voet kunnen schieten, de korrelgisten- enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten- stijgen stelselmatig in prijs, 4.95 euro voor een zakje?  De tijd dat we zeiden ' 't kost niks we doen er een paar pakjes méér in' is voorbij, men vergéét hierbij dat hobbybrouwers niet dom zijn en dat gist relatief makkelijk op te kweken is, in feite hebben we hen voor gist maar één keer nodig, dus Brouwland ik hoop dat jullie dit lezen en dat doen jullie natuurlijk hè, slim als jullie zijn...

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 18-06-2020 18:27 u »
In de UK zijn ook zat mogelijkheden (Crossmyloof, The Maltmiller). Alleen door de lockdown versturen ze nu (nog) niet buiten de UK.

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • This member is no longer active
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #8 Gepost op: 18-06-2020 18:42 u »
Ik vind dit een zeer ongenuanceerd verhaal, niet alle korrelgisten zijn even duur bij Brouwland. Bovendien weet je dat je gist van recente productiedatum krijgt, bij Braumarkt is het soms echt oud spul. Daar betaal ik graag iets meer voor.
Maar korrelgist wordt inderdaad erg duur, misschien tijd om hiervan telkens wat te bewaren in een gistbank. 👍

Offline beun

• Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: 18-06-2020 18:54 u »
Het staat iedereen natuurlijk vrij om spullen te bestellen waar je de beste deal krijgt. De tijd zal het leren wie gelijk heeft... een gezond bedrijf moet ook winst maken.
stefan

Offline Pieter1954

• Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: 18-06-2020 19:18 u »
Even een snel vergelijkend warenonderzoek.

Het complete pakket korrelgisten van Fermentis 11,5 g (12 stuks) kost bij Braumarkt € 34,20, bij Unibrew € 34,93 en bij Brouwland maar liefst € 43,50. Dat is gemiddeld 27% hoger dan de goedkoopste, met een uitschieter van 35% voor de S89. En hierbij verdient Braumarkt ook nog genoeg hoor. Ik vind dit een erg groot verschil. Het gaat weliswaar niet om wereldbedragen maar procentueel is het fors te noemen.

Misschien dat iemand anders een andere productgroep kan vergelijken, bijv. een aantal mouten.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 18-06-2020 19:26 u »
Even een snel vergelijkend warenonderzoek.

Het complete pakket korrelgisten van Fermentis 11,5 g (12 stuks) kost bij Braumarkt € 34,20, bij Unibrew € 34,93 en bij Brouwland maar liefst € 43,50. Dat is gemiddeld 27% hoger dan de goedkoopste, met een uitschieter van 35% voor de S89. En hierbij verdient Braumarkt ook nog genoeg hoor. Ik vind dit een erg groot verschil. Het gaat weliswaar niet om wereldbedragen maar procentueel is het fors te noemen.

Misschien dat iemand anders een andere productgroep kan vergelijken, bijv. een aantal mouten.

En dan heb je het nog niet over de verzendkosten hè? Alleen de voorraden bij Braumarkt. Als ze dat nou eens op de rit konden krijgen.

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 18-06-2020 19:28 u »
En hun winkel in België (op 500 meter van mijn deur) is nog steeds niet terug open terwijl Brouwland al enkele weken terug open is.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #13 Gepost op: 18-06-2020 19:42 u »
En hun winkel in België (op 500 meter van mijn deur) is nog steeds niet terug open terwijl Brouwland al enkele weken terug open is.
Werk jij bij Brouwland?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #14 Gepost op: 18-06-2020 19:49 u »
een gezond bedrijf moet ook winst maken.
Klopt en winst is bepaald door (prijs-kostprijs) x hoeveelhied wat je verkoopt. zolang er geen alternatieven zijn kun je prijs verhogen zonder dat hoeveelheid x prijs zakt. Maar we hebben genoeg alternatieven inmiddels. En daarnaast nog slimme mensen op gistgebied, dus daar moet je als leverancier goed mee uitkijken. Je hoort ook steeds vaker verhalen over  afwegingen die brouwers maken mbv de smackpacks. die zijn helemaal niet meer in balans met de rest van de kosten van je brouwsel, dus 1x kopen en dan de gist zelf bewaren is dan een afweging die snel gemaakt is, terwijl als je het iets goedkoper maakt je nog genoeg winst kunt maken en veel meer afzet hebt. 

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #15 Gepost op: 18-06-2020 20:14 u »
Werk jij bij Brouwland?
Nee, ik heb er ook geen aandelen. 😉
Ik koop al 30 jaar bij Brouwland, maar de laatste jaren ook regelmatig bij Braumarkt en Unibrew. Van de laatste ben ik ook heel tevreden: goeie prijs, veel in stock en snelle en correcte levering.

Offline beun

• Senior lid
« Reactie #16 Gepost op: 18-06-2020 20:43 u »
Klopt en winst is bepaald door (prijs-kostprijs) x hoeveelhied wat je verkoopt. zolang er geen alternatieven zijn kun je prijs verhogen zonder dat hoeveelheid x prijs zakt. Maar we hebben genoeg alternatieven inmiddels. En daarnaast nog slimme mensen op gistgebied, dus daar moet je als leverancier goed mee uitkijken. Je hoort ook steeds vaker verhalen over  afwegingen die brouwers maken mbv de smackpacks. die zijn helemaal niet meer in balans met de rest van de kosten van je brouwsel, dus 1x kopen en dan de gist zelf bewaren is dan een afweging die snel gemaakt is, terwijl als je het iets goedkoper maakt je nog genoeg winst kunt maken en veel meer afzet hebt. 
Zij zullen hun redenen wel hebben voor deze verhogingen. Jezelf uit de markt prijzen is natuurlijk niet slim. Waarschijnlijk volgen de anderen binnenkort ook met prijs aanpassingen.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #17 Gepost op: 18-06-2020 20:57 u »
Nee, ik heb er ook geen aandelen. 😉
Ik koop al 30 jaar bij Brouwland, maar de laatste jaren ook regelmatig bij Braumarkt en Unibrew. Van de laatste ben ik ook heel tevreden: goeie prijs, veel in stock en snelle en correcte levering.
Dat zegt toch wel wat als je er maar 500 meter vandaan woont en toch ook ergens anders gaat kopen.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #18 Gepost op: 18-06-2020 21:18 u »
Ik heb nu een paar keer bij Brouwstore besteld. Ook zeer tevreden over.

Offline Pieter1954

• Senior lid
« Reactie #19 Gepost op: 18-06-2020 21:37 u »
Nog even een onderzoekje.
De 17 Weyermann mouten die ze gezamenlijk hebben in de 5 kg uitvoering samen opgeteld.
Brouwland (€ 246.80) is 8% duurder dan Braumarkt en Unibrew (€237.30) is 4% duurder dan Braumarkt (€ 228.78).

De verschillen hier zijn kleiner dan bij de korrelgisten maar toch nog de moeite waard om even op te letten alvorens te kopen.

Offline Kiekeboe

• Super lid
« Reactie #20 Gepost op: 18-06-2020 21:49 u »
Ik koop zowel bij Brouwland, Braumarkt als Unibrew.

Als ik brouwspullen of brouwgrondstoffen nodig heb probeer ik altijd een simulatie te maken van de totale kostprijs van hetgeen ik wil bestellen via de website van deze leveranciers. Ik klik enkel aan het einde van de procedure (nog) niet op de knop 'bestellen'. Dan weet ik precies wat ik zal moeten betalen inclusief verzendingskosten bij de verschillende leveranciers. Maar zo een prijsvergelijking is soms moeilijk omdat de verschillende leveranciers niet helemaal dezelfde producten en grondstoffen verkopen.

M.b.t. Brouwland heb ik de meest negatieve indruk, zowel wat betreft de prijs, de kwaliteit/versheid van producten, hoge verzendingskosten en trage levertijd, gebrekkige algemene service.

Niettemin heb ik al het vaakst besteld bij Brouwland omdat het de eerste leverancier was die ik ontdekte en ik omwille van continuïteit en vergelijkbaarheid van bestelde producten niet graag overstap van leverancier.

Van Braumarkt en Unibrew heb ik eerder een positieve indruk wat betreft verzendingkosten en levertijd. Ook de prijs (in zoverre vergelijkbare producten) valt hier goed mee in vergelijking met Brouwland.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #21 Gepost op: 18-06-2020 22:15 u »
hoge verzendingskosten

Volgens mij is het daar van hoe meer je bestelt, hoe hoger de verzendkosten. Of heb ik het mis?

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #22 Gepost op: 18-06-2020 22:21 u »

+1

Volgens mij qua prijzen ook goed te doen, maar dat baseer ik meer op een gevoel dan feiten. Ze hebben in ieder geval wel een hoop en ik heb absoluut geen zin om bij meerdere winkels te shoppen (dan krijg je ook meer verzendkosten). Bij Brouwstore betaal je geen verzendkosten als je meer dan 75 euro uitgeeft, dus daar zorg ik dan gewoon voor  :biersmile:

Ze hebben overigens wel een wat trage website, maar de bezorging is dan weer vrij vlot. Als er een product in je winkelmandje zit dat langer op zich laat wachten sturen ze het later los kostenloos na en sturen de rest wel gelijk, prima service

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #23 Gepost op: 18-06-2020 22:23 u »
+1

Volgens mij qua prijzen ook goed te doen, maar dat baseer ik meer op een gevoel dan feiten. Ze hebben in ieder geval wel een hoop en ik heb absoluut geen zin om bij meerdere winkels te shoppen (dan krijg je ook meer verzendkosten). Bij Brouwstore betaal je geen verzendkosten als je meer dan 75 euro uitgeeft, dus daar zorg ik dan gewoon voor  :biersmile:

En ja. Met een paar zakken mout en wat hop en gist kom je al gauw aan dat bedrag. Mijn ervaring is dat ze ook snel leveren. Bij mijn laatste bestelling had ik Wyeast gist mee besteld. Mooi, werd gekoeld geleverd. Écht super.

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #24 Gepost op: 18-06-2020 22:43 u »
Dat zegt toch wel wat als je er maar 500 meter vandaan woont en toch ook ergens anders gaat kopen.
Ik heb er regelmatig zaken gekocht, maar sinds december hebben ze bijna niets in stock en nu zijn ze helemaal gesloten, anders was ik er nog vaste klant.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #25 Gepost op: 18-06-2020 22:49 u »
Ik heb er regelmatig zaken gekocht, maar sinds december hebben ze bijna niets in stock en nu zijn ze helemaal gesloten, anders was ik er nog vaste klant.

Ik weet niet waar, maar ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan. Het is toch prachtig wanneer je op 500 meter afstand je brouwspullen kunt krijgen? Geen verzendkosten, eerste keus?

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #26 Gepost op: 18-06-2020 22:53 u »
Ik weet niet waar, maar ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan.
Heb ik ook gehoord of gelezen. Ik vermoed dat ze niet meer open gaan, er kwam heel weinig volk. Spijtig, was wel zo makkelijk.

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #27 Gepost op: 18-06-2020 22:54 u »
ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan.

Misschien maar goed ook, want Almere kan die voorraad goed gebruiken

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #28 Gepost op: 18-06-2020 23:02 u »
Misschien maar goed ook, want Almere kan die voorraad goed gebruiken

Is toch een teken aan de wand dat ze hun zaakjes niet op orde hebben. Heel jammer. Zelf heb ik er nooit problemen mee ervaren, maar in het geval van Koen S kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #29 Gepost op: 18-06-2020 23:11 u »
Tja misschien wat off-topic, maar met zo’n onderwerp ontkom je er niet aan te vergelijken met andere leveranciers. Misschien móet Braumarkt wel de goedkoopste zijn, want hun voorraad is echt al een paar keer dat ik er wilde bestellen dramatisch. Hele reeksen gisten en hop uitverkocht, bekende moutsoorten niet op voorraad... Dan kan je wel de goedkoopste zijn maar zonder producten is dat vrij betekenisloos.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #30 Gepost op: 18-06-2020 23:30 u »
Tja misschien wat off-topic, maar met zo’n onderwerp ontkom je er niet aan te vergelijken met andere leveranciers. Misschien móet Braumarkt wel de goedkoopste zijn, want hun voorraad is echt al een paar keer dat ik er wilde bestellen dramatisch. Hele reeksen gisten en hop uitverkocht, bekende moutsoorten niet op voorraad... Dan kan je wel de goedkoopste zijn maar zonder producten is dat vrij betekenisloos.

Takkie83, dat is ook zo. Ik snap ook niet dat ze dat zelf niet inzien. Of zijn ze gewoon radeloos? Nogmaals, in het verleden regelmatig daar geweest, en dat verliep ¨smooth¨. Vriendelijke en kundige mensen in hun (stenen) winkel. Maar de webshop is betreurenswaardig. Heel jammer.  Echter, om Brouwland nu aan de schandpaal te nagelen vind ik persoonlijk een beetje ongepast.

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #31 Gepost op: 19-06-2020 07:48 u »
Zeker, ik ben ook altijd vriendelijk geholpen bij Braumarkt en ik kwam er graag, totdat ik de helft van m’n recepten moest aanpassen..

En wat betreft Brouwland, tja, de conclusie is dus dat ze vrij prijzig zijn. Ik denk niet dat dat aan de schandpaal nagelen is, maar benoemen van een feit waar iedere brouwer mee kan doen wat ‘ie wil.

Offline Hermanl

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 19-06-2020 08:27 u »
Ik weet niet waar, maar ik las ergens dat hun hele voorraad naar Almere is gegaan. Het is toch prachtig wanneer je op 500 meter afstand je brouwspullen kunt krijgen? Geen verzendkosten, eerste keus?

Ook al een paar keren in Diest gestopt en het zag er donker en leeg uit.  Daarop mailtje gestuurd en deze reactie gekregen:

Beste,

Vanwege de Corona situatie hebben wij alles naar ons centrale magazijn gehaald voor de online bestellingen o.a. vanwege de houdbaarheid van de producten. 
Nu gaan we de winkel in Diest herinrichten en enkele andere aanpassingen doen en dan kunnen we de winkel weer vullen.
Wij zijn voornemens eind juni/medio juli weer open te gaan in Diest. Wij zullen via social media en de website de heropening aankondigen.

Met vriendelijke groet, With kind regards,
Leonie

Nu, ook voor Corona was het al minnetjes qua voorraad hoor.  Als er niet zo een behulpzame verkoper was, zou ik nu de moeite niet meer gedaan hebben om langs te rijden en te kijken of ze open zijn.

Offline Hermanl

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 19-06-2020 08:32 u »
In de UK zijn ook zat mogelijkheden (Crossmyloof, The Maltmiller). Alleen door de lockdown versturen ze nu (nog) niet buiten de UK.

Maltmiller in ieder geval niet, tenzij voor voor ingredienten.  Vorige week nog een bestelling geplaatst voor hardware en was op 5 dagen bij mij (langer op het DPD depot gelegen dan effectief in transit afgaande op de tracker).

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #34 Gepost op: 19-06-2020 08:50 u »
Ook al een paar keren in Diest gestopt en het zag er donker en leeg uit.  Daarop mailtje gestuurd en deze reactie gekregen:

Beste,

Vanwege de Corona situatie hebben wij alles naar ons centrale magazijn gehaald voor de online bestellingen o.a. vanwege de houdbaarheid van de producten. 
Nu gaan we de winkel in Diest herinrichten en enkele andere aanpassingen doen en dan kunnen we de winkel weer vullen.
Wij zijn voornemens eind juni/medio juli weer open te gaan in Diest. Wij zullen via social media en de website de heropening aankondigen.

Met vriendelijke groet, With kind regards,
Leonie

Nu, ook voor Corona was het al minnetjes qua voorraad hoor.  Als er niet zo een behulpzame verkoper was, zou ik nu de moeite niet meer gedaan hebben om langs te rijden en te kijken of ze open zijn.
De winkel herinrichten? Ze zijn  pas open van vorige zomer!
Ik vind de verkoper ook heel behulpzaam en super vriendelijk.

Offline Hermanl

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 19-06-2020 09:00 u »
De winkel herinrichten? Ze zijn  pas open van vorige zomer!

Dat was ook mijn eerste gedacht ... Nog één keer wil ik er langs rijden midden juli.  Als de toestand er dan nog niet beter is zal mijn ritje 20 km meer oostwaards gaan.
Advies bij Brouwland vind ik trouwens ook top hoor.

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #36 Gepost op: 19-06-2020 13:23 u »
Afgelopen week nog gist bij Crpssmyloof besteld, is nog onderweg.
Men verstuurt weer niet alleen UK, maar ook weer europa volgens de melding op hun site.
Citaat
CROSSMYLOOF BREW
Covid Update!  Open 8.30am until early afternoon Monday to Saturday to UK and European customers (No international shipping outwith Europe - inc Russia at the moment I'm afraid)

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #37 Gepost op: 19-06-2020 14:43 u »
Dat was ook mijn eerste gedacht ... Nog één keer wil ik er langs rijden midden Juli.  Als de toestand er dan nog niet beter is zal mijn ritje 20 km meer oostwaards gaan.
Ik zou persoonlijk niet langsrijden maar Koen S een PM sturen om te vragen of ze alweer open zijn.. Hij woont er 500 meter vandaan. Is milieuvriendelijker ook. Tenzij je op de fiets wou langsrijden, natuurlijk, dan zou ik het gewoon doen. ;)

Offline Koen S

• Super lid
« Reactie #38 Gepost op: 19-06-2020 15:29 u »
Ik zou persoonlijk niet langsrijden maar Koen S een PM sturen om te vragen of ze alweer open zijn.. Hij woont er 500 meter vandaan. Is milieuvriendelijker ook. Tenzij je op de fiets wou langsrijden, natuurlijk, dan zou ik het gewoon doen. ;)
Voor een biertje doe ik veel!  ;)

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #39 Gepost op: 19-06-2020 15:52 u »
Men verstuurt weer niet alleen UK, maar ook weer europa volgens de melding op hun site.

Ook hier weer een voorraad gist en hop in bestelling staan.

Offline Silky

• Vol lid
  • Dankzij bier staat hier geen andere onzin
« Reactie #40 Gepost op: 19-06-2020 16:31 u »

Ja, maar ik begrijp het wel.
Braumarkt (België) heeft te vaak zaken niet op voorraad...
Braumarkt Almere is op dat gebied ook flink achteruit gegaan het laatste jaar...
Unibrew is ook voor mij een ontdekking. Zeer veel op voorraad. Correcte en snelle levering...

• Super lid
« Reactie #42 Gepost op: 19-06-2020 19:34 u »

Offline Pieter1954

• Senior lid
« Reactie #43 Gepost op: 19-06-2020 19:51 u »
Dit is een triest maar ook absurd prijsverschil voor een en hetzelfde product.
Op zo'n manier zal het niet lang duren voordat Brouwland zich helemaal uit de markt prijst.

Offline Kiekeboe

• Super lid
« Reactie #44 Gepost op: 19-06-2020 21:38 u »
Voorbeeld :
https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/drukvaten-en-toebehoren/soda-kegs-en-toebehoren/d/CO2-cylinder-2-kg-gevuld

https://www.braumarkt.com/CO2-cylinder-grijs-2-kg-gevuld-incl-cylinder

Hmm, het prijsverschil voor zo'n CO2 cilinder van 2 kg is erg groot zijnde 99.95 voor Brouwland en slechts 74,95 bij Braumarkt.

Het subtiele verschil tussen beiden is wel dat er op de site van Brouwland 'in voorraad' staat en bij Braumarkt 'niet op voorraad'. Wat heb ik aan een leverancier die goedkoper is dan de concurrentie maar het gevraagde product niet kan leveren?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #45 Gepost op: 19-06-2020 23:34 u »
Het subtiele verschil tussen beiden is wel dat er op de site van Brouwland 'in voorraad' staat en bij Braumarkt 'niet op voorraad'. Wat heb ik aan een leverancier die goedkoper is dan de concurrentie maar het gevraagde product niet kan leveren?
Bij vd Kooij is het en op voorraad en ook zo goedkoop.

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #46 Gepost op: 20-06-2020 08:58 u »
Vooropgesteld ik ben niet Braumarkt aan het promoten. Zelf koop ik mijn bier spullen bij https://www.brouwmaatje.nl/
Brouwmaatje is een  verdeler van Brouwland met dezelfde prijzen. 10 min rijden v/a mijn locatie. Feit is dat Brouwland duurder is…

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #47 Gepost op: 20-06-2020 09:03 u »
Hardware koop ik bij Menno. Mout daar waar ik het goedkoopste uit ben. Hop en gist bij Crossmyloof.

Offline Eriks

• Vol lid
« Reactie #48 Gepost op: 20-06-2020 23:08 u »
Normaal bestel ik altijd bij Braumarkt. Komt in mijn geval altijd als goedkoopste uit invergelijk met Brouwland of Unibrew. Helaas de laatste keer wel een slechte ervaring, meer daar van Postnl. Doos was kapot en een bak met mout open. Veel verloren, maar geen reactie van Braumarkt op mij mails en foto's.
Hoe dan ook, ik kwam laatste bierbrouwwinkel.nl tegen. Klein assortiment omdat ze net gestart zijn, maar wel laagste prijsgarantie. Even vergeleken, ze zijn ook met alles wat ik gecheckt had goedkoper. Dus dat ga ik de volgende keer eens proberen en zit hier om de hoek :biersmile:

• Super lid
« Reactie #49 Gepost op: 20-06-2020 23:24 u »
Hoe dan ook, ik kwam laatste bierbrouwwinkel.nl tegen.
Hmm, als ik die verzendkosten zie als 3 zakken mout en wat klein spul bestel, zo'n 80 kg.

Nederland - € 5,95 (tot 25 kg)
Nederland - € 11,89 (25 kg - 50 kg)
Nederland - € 17,85 (50 kg - 75 kg)
Nederland - € 23,80 (75 kg - 100 kg)

Ik zie ook aanbieders waar als ik voor € 110 aan spullen bestel, ik geen verzendkosten betaal.
Die hebben vast betere afspraken met post.nl!

Offline trebvuister

• Vol lid
« Reactie #50 Gepost op: 20-06-2020 23:33 u »
Hmm, als ik die verzendkosten zie als 3 zakken mout en wat klein spul bestel, zo'n 80 kg
.
Nederland - €5,95 (tot 25 kg)
Nederland - €11,89 (25 kg - 50 kg)
Nederland - €17,85 (50 kg - 75 kg)
Nederland - €23,80 (75 kg - 100 kg)

Ik zie ook aanbieders waar als ik voor €110 aan spullen bestel, ik geen verzendkosten betaal.
Die hebben vast betere afspraken met post.nl!
Boven 75 euro verzenden ze gratis volgens de website

• Super lid
« Reactie #51 Gepost op: 21-06-2020 00:53 u »
Boven 75 euro verzenden ze gratis volgens de website
Geweldig!
Nu moet ik niet alleen mout hebben, echter ook sinaasappel- en citroenschillen en ook een reserve hydrometer en gist.
Oh!
Het pakketje met gist van CML komt dinsdag aan.
Mout wel spannende prijzen!
Echter als ik net die andere dingen niet kan bestellen, dan neem ik wel een snipperdag, ga ik naar https://www.avangard-malz.de/ Bremen, 'n 180 km.
Pak ik om de hoek bij https://shop.fassfabrik-krogemann.de/ nog een vat mee.
Ik denk dat ea mis gaat op die website, maar er worden verzendkosten a €23,80 gepresenteerd.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #52 Gepost op: 21-06-2020 01:13 u »
Echter als ik net die andere dingen niet kan bestellen, dan neem ik wel een snipperdag, ga ik naar https://www.avangard-malz.de/ Bremen, 'n 180 km.

Hé leuk! Ben daar nog eenss geweest toen het Weisheimer was. Ik heb toen met mijn vrouw een privé rondleiding gekregen door de mouterij. Mout was toen 25 euro voor een zak van 50 kg (zonder bonnetje :) ), geld ging direct in de personeelspot. Ze verkochten toen alleen mout per schip of vrachtwagen. Het afvullen in zakken was voor de personeelskas.

Hoeveel kost het daar nu en wat is hun assortiment?

• Super lid
« Reactie #53 Gepost op: 21-06-2020 10:31 u »
Hoeveel kost het daar nu en wat is hun assortiment?
Ik heb vorige maand 25 mei de aktuele prijzen bij Avangard Malz Gelsenkirchen gekregen.

Voor zover ik het begrepen heb, moet enige tijd van te voren bellen voor de bestelling en om er achter te komen wat vooradig is.
In Bremen produceert men pils en tarwemout.
Ik ga binnenkort Avangard in Bremen eens mailen om er achter te komen wat als zakken in voorraad hebben.
Ik heb geen zin in 50 kg zakken, die krijg ik nooit naar de zolder.

Offline BenjaminVlissingen

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #54 Gepost op: 21-06-2020 11:18 u »

Mag ik vragen hoe je besteld hebt dan, want als ik nu naar de shop wil gaan staat er nog steeds de melding dat de store closed for maintenance is.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #55 Gepost op: 21-06-2020 11:29 u »
Mag ik vragen hoe je besteld hebt dan, want als ik nu naar de shop wil gaan staat er nog steeds de melding dat de store closed for maintenance is.

Ik heb gisteren nog besteld. Ze zijn waarschijnlijk met de website bezig.

• Super lid
« Reactie #56 Gepost op: 21-06-2020 15:00 u »
Je kunt alleen 's morgens bestellen.

Covid Update!  Open 8.30am until early afternoon Monday to Saturday to UK and European customers
(No international shipping outwith Europe - inc Russia at the moment I'm afraid)

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #57 Gepost op: 21-06-2020 17:08 u »
Je kunt alleen 's morgens bestellen.

Covid Update!  Open 8.30am until early afternoon Monday to Saturday to UK and European customers
(No international shipping outwith Europe - inc Russia at the moment I'm afraid)

Beetje vreemd. Online alleen kunnen bestellen tijdens openingstijden :) Maar mij maakt het verder niet uit. Ben allang blij dat ze weer versturen.

• Super lid
« Reactie #58 Gepost op: 21-06-2020 18:37 u »
Ben allang blij dat ze weer versturen.
Ja, ik ook!
Gelijk maar 20 zakjes Belle Lille saison besteld, hoef ik niet te prutsen met allerlei MangroveJack gisten.
Zo kom ik de zomer weer door!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #59 Gepost op: 21-06-2020 23:20 u »
Gelijk maar 20 zakjes Belle Lille saison besteld ....

Bedoel je misschien Belle Saison van Lallemand?

• Super lid
« Reactie #60 Gepost op: 21-06-2020 23:22 u »
Nee, van CML.
Die 20 zakjes gist kosten iets van € 25 incl. verzending.
Ik ga echt Wyeast gebruiken van € 7,95 voor een brouwsel van 25 L met nog geen € 15 aan mout en hop.
Dacht het niet!

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #61 Gepost op: 21-06-2020 23:39 u »
Nee, van CML.
Die 20 zakjes gist kosten iets van € 25 incl. verzending.
Ik ga echt Wyeast gebruiken van € 7,95 voor een brouwsel van 25 L met nog geen € 15 aan mout en hop.
Dacht het niet!

Ik denk er net zo over. Kijk ook eens naar de vele hopsoorten. Vooral die theezakjes zijn ideaal.

Online beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #62 Gepost op: 22-06-2020 12:05 u »

En als je ze openmaakt en in kleinere hoeveelheden doet. 😏

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #63 Gepost op: 22-06-2020 12:17 u »
Volgens mij bestaan die al niet meer ivm Arbo voorschriften :)

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #64 Gepost op: 22-06-2020 12:25 u »
En als je ze openmaakt en in kleinere hoeveelheden doet. 😏
Kijk, dat is "out of the box zak" denken.  :denken:

Offline PP

• Senior lid
« Reactie #65 Gepost op: 22-06-2020 14:43 u »
Best forumleden, ik denk dat het tijd is om deze draad te beëindigen; waarom?

Je bent als consument vrij om te bestellen waar je de spullen vandaan wilt hebben. Niemand verplicht je tot iets.
Onze leveranciers zijn commerciële bedrijven: prijzen en beschikbaarheid worden mede bepaald door vraag en aanbod; daarnaast zijn er ook andere commerciële belangen (bijv. marktaandeel verwerven).
Net als bij supermarkten of bouwmarkten: de een heeft dit, bij de ander is dat duurder/ goedkoper.

Het lijkt wel of de in deze draad genoemde bedrijven een of andere sociaal financiële verantwoording naar ons als hobbybrouwers zouden moeten hebben. Dacht het niet.

Ik ben blij met het aangeboden zeer ruime assortiment op brouwhobby-gebied; de goede kwaliteit en zeker de leveringssnelheid.
Waar ik mijn spullen koop? Ik heb 2 vaste leveranciers. 

Groet, Paul

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #66 Gepost op: 22-06-2020 15:14 u »
Helemaal met je eens, Paul.

Offline Eriks

• Vol lid
« Reactie #67 Gepost op: 22-06-2020 15:20 u »
Best forumleden, ik denk dat het tijd is om deze draad te beëindigen; waarom? . 

Dat ligt er aan. Is het bedoeld om te klagen over dan heeft het geen nut. Commercieel bedrijf enz
Is het bedoeld om goedkope alternatieven te vinden. Brouwwinkels die goedkoper zijn, lijkt me zeer nuttig! Daarom volg ik hem in ieder geval.

Offline trebvuister

• Vol lid
« Reactie #68 Gepost op: 22-06-2020 16:25 u »
Dat ligt er aan. Is het bedoelt om te klagen over dan heeft het geen nut. Commercieel bedrijf enz
Is het bedoelt om goedkope alternatieven te vinden. Brouw winkels die goedkoper zijn, lijkt me zeer nuttig! Daarom volg ik hem in ieder geval
Eens.
Iedereen moet kopen waar hij wil. Als beginnende brouwer ben ik nog niet op de hoogte waar je de beste spullen voor een goede prijs kan kopen.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #69 Gepost op: 22-06-2020 17:37 u »
Eens.
Iedereen moet kopen waar hij wil. Als beginnende brouwer ben ik nog niet op de hoogte waar je de beste spullen voor een goede prijs kan kopen.
Je maakt een lijstje met wat je wilt hebben en kijkt vervolgens bij verschillende leveranciers. Die met het laagste bedrag onder de streep is het voordeligst. ;)

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #70 Gepost op: 22-06-2020 18:13 u »
Je maakt een lijstje met wat je wilt hebben en kijkt vervolgens bij verschillende leveranciers. Die met het laagste bedrag onder de streep is het voordeligst. ;)

Eerst kijk je wie alles in huis heeft. Dat is makkelijker kiezen  ;D

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #71 Gepost op: 22-06-2020 18:17 u »

Best forumleden, ik denk dat het tijd is om deze draad te beëindigen

Euhm maar dat is toch net het doel van een forum? Ik lees de dingen die ik interessant vind en de rest dus niet.

Het opeens ophogen van prijzen is iets wat wat mij betreft best mag worden gedeeld.

Wellicht is een vergelijkingssite wel interessant, heb dit van dichtbij ook al eens meegekregen op een ander vakgebied en dat is best wel een heule hoop werk. Alles moet worden ingevoerd en als een winkel een product in zijn shop verplaatst moet dit weer aangepast worden. Maar goed het zou kunnen met flink wat hulp.

Gr. Jeroen

• Super lid
« Reactie #72 Gepost op: 22-06-2020 18:34 u »
Dat ligt er aan. Is het bedoeld om te klagen over dan heeft het geen nut.
Jij dacht zeker dat men hier niet mee las?
Gewoon als je het niet aan staat, dan ga protesteren op ieder mogelijk kanaal.
Gisteren werden in Den Haag ook gewoon bejaarden door de politie met de lange gummi knuppel geslagen om dat ze voor hun mening uit kwamen.
Eerst kijk je wie alles in huis heeft. Dat is makkelijker kiezen  ;D
Inderdaad, ik had nog sinaasappel- en citroenschillen nodig.
Voor die absint/Anis hobby was ik ook nog wat anijszaad nodig, dus bestel ik maar eens bij zo'n kruiden toko.
Ik denk dat mijn mout binnen afzienbare tijd maar eens bij Avangard ga halen.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #73 Gepost op: 22-06-2020 19:03 u »
Het opeens ophogen van prijzen is iets wat wat mij betreft best mag worden gedeeld.
Houdt ons scherp en de leveranciers ook.

Offline trebvuister

• Vol lid
« Reactie #74 Gepost op: 22-06-2020 19:16 u »
Bedankt. Daar had ik niet aan gedacht  :)

• Super lid
« Reactie #75 Gepost op: 22-06-2020 19:25 u »
Altijd rekening houden met de verzendkosten!
Soms is het bestellen van een zakje mout meer, dat je net over de drempel komt van geen verzendkosten.

Een ezel met kleine oren, is nog geen paard!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #76 Gepost op: 22-06-2020 21:45 u »

Alleen naar prijs kijken is niet altijd handig. Kwaliteit van de grondstoffen, levertijden en service zijn zaken die ik laat meewegen.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #77 Gepost op: 23-06-2020 00:08 u »
Alleen naar prijs kijken is niet altijd handig. Kwaliteit van de grondstoffen, levertijden en service zijn zaken die ik laat meewegen.

Service, ja dat is al zoiets. Ik lees vaak klachten over Braumarkt. Ik ben er altijd prima geholpen. Vooral in hun winkel. Daar lopen de meningen over uiteen dus.

• Super lid
« Reactie #78 Gepost op: 23-06-2020 17:26 u »
Bedoel je misschien Belle Saison van Lallemand?
De saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes waavan ik er al een verprutst heb door het pakketje met de mes open te rossen.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #79 Gepost op: 23-06-2020 18:59 u »
De saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes waavan ik er al een verprutst heb door het pakketje met de mes open te rossen.

Whahahahaaaaaa, was je zo ongeduldig dan?

• Super lid
« Reactie #80 Gepost op: 23-06-2020 19:03 u »
Ja

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #81 Gepost op: 23-06-2020 19:15 u »
De saison gist van CML kwam vandaag binnen, 20 zakjes

Hoe kunnen we bij je bestellen?

Offline Novice77

• Junior lid
  • **
« Reactie #82 Gepost op: 24-06-2020 15:31 u »
Hmm, het prijsverschil voor zo'n CO2 cilinder van 2 kg is erg groot zijnde 99.95 voor Brouwland en slechts 74,95 bij Braumarkt.

Mogelijk is het prijsverschil en geen voorraad te wijten aan het CO2-tekort: https://www.brewersassociation.org/brewing-industry-updates/notice-potential-shortfall-in-available-CO2/

Offline Snelbier

• Super lid
« Reactie #83 Gepost op: 24-06-2020 17:09 u »
CO2 'tekort' speelt de laatste jaren elke zomer.  Gezien de continu-stroom van bubbelende drankjes in supermarkten lijkt het mee te vallen.
Prijzen fluctueren, en wie niet de dagprijs wil betalen heeft 'geen voorraad'. Beetje sneu, en vooral jammer dat deze achter-het-net-vissers bovenaan blijven staan met 'laagste prijs'..
Om dit soort dingetjes (speelt ook met hops) koop ik alleen nog bij mijn 'Brouwmaatje.nl' die WEL alles levert.
Lijkt duurder, soms tot 20%.   Maar achter de comma 30% minder stress. SUPPORT YOUR LOCALS.
Proost,  Snelbier

Offline Novice77

• Junior lid
  • **
« Reactie #84 Gepost op: 24-06-2020 17:29 u »
Dit keer is mogelijk anders, andere jaren was er geen corona-crisis. Lees het artikel maar; veel fabrieken produceren nu even geen CO2.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #85 Gepost op: 24-06-2020 17:32 u »
Dit keer is mogelijk anders, andere jaren was er geen corona-crisis. Lees het artikel maar; veel fabrieken produceren nu even geen CO2.
Geen corona hier hoor. Mijn fabriek doet het nog gewoon.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12621.msg615405.html#msg615405

Offline Snelbier

• Super lid
« Reactie #86 Gepost op: 24-06-2020 18:25 u »
@Novice77:  Een klein citaat uit je link, dus non-representatieff, maar wél tekenenend voor dit soort situaties:
" Many industrial manufacturers have already idled their plants due to diminished demand leading to a decrease in CO2 access for industrial gas suppliers "...
Vrij vertaald ligt CO2-productie op z'n gat door verminderde vraag.. Lijkt me een kwestie van vraag-en-aanbod, NIET van een mogelijk tekort.  Maar ik ben geen politicus..
Wat mij betreft de CO2-discussie afkappen, voordat we weer wakker worden in de huiskamer.
Proost,  Snelbier

• Super lid
« Reactie #87 Gepost op: 26-06-2020 20:22 u »
Hoe kunnen we bij je bestellen?
Niet!
Bestel zelf maar bij cml.
Krijg je vanzelf gezellige berichten van Tom of Steven.

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #88 Gepost op: 27-06-2020 06:10 u »
Niet!
Bestel zelf maar bij cml.
Krijg je vanzelf gezellige berichten van Tom of Steven.

Ja leuk is dat hè? Donderdag ook mijn bestelling binnen gekregen. Ik kan weer een hele tijd vooruit :) ;)

Offline Oosterling

• Vol lid
  • Brouwerij Het Snerpende Hertje
« Reactie #89 Gepost op: 19-07-2020 21:27 u »
Hop en mout koop ik vrijwel altijd bij bierbrouwwinkel.nl Geen idee of het dé goedkoopste is, maar ik vind de service altijd wel heel prettig. Daarnaast is het ook een gewoonte, die er ingesleten is. Helaas is hun aanbod aan hardware (zeer) bedroevend. Dit koop ik dan vaak via braumarkt.nl Ook koop ik hier de wat bijzondere producten, zoals lactose, vloeibare gisten, slangen etc etc.

Offline Alien on Acid

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #90 Gepost op: 27-10-2020 15:31 u »
CO2 'tekort' speelt de laatste jaren elke zomer.  Gezien de continu-stroom van bubbelende drankjes in supermarkten lijkt het mee te vallen.
Prijzen fluctueren, en wie niet de dagprijs wil betalen heeft 'geen voorraad'. Beetje sneu, en vooral jammer dat deze achter-het-net-vissers bovenaan blijven staan met 'laagste prijs'..
Om dit soort dingetjes (speelt ook met hops) koop ik alleen nog bij mijn 'Brouwmaatje.nl' die WEL alles levert.
Lijkt duurder, soms tot 20%.   Maar achter de comma 30% minder stress. SUPPORT YOUR LOCALS.
Proost,  Snelbier

Ik ben zelf ook fan van Brouwmaatje! Wat dat betreft heb ik het geluk dat zijn zaak praktisch om de hoek zit, dus zelfs tijdens het brouwen nog heen en weer kan ("schat, kun jij even op de ketel letten? Zo terug!")
Maar de zaak heeft veel, en kan hij alles leveren wat Brouwland ook heeft. Verder mooie voorraad aan hardware zoals koppelingen, kraantjes, enz. En denkt mee als je bezig bent met je setup aanpassen. Prijs en kwaliteit van mout is in orde. Een keer een smackpack gehad die niks deed (ook niet met opkweken), direct terug en netjes opgelost.

Natuurlijk zijn webshops soms iets goedkoper. En veel hardware via Ali veel goedkoper. Maar de service, gemak en snelheid zijn voor mij belangrijker. En wat je zegt: Support your local! :)

Offline HJvK[nl]

• Junior lid
  • **
« Reactie #91 Gepost op: 27-10-2020 16:56 u »
Daar sluit ik me bij aan.
Goed geholpen, redelijk veel op voorraad, tot op heden nog geen problemen/vertragingen.

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Gewoon blijven oefenen
« Reactie #92 Gepost op: 27-10-2020 21:28 u »
Hop en mout koop ik vrijwel altijd bij bierbrouwwinkel.nl Geen idee of het dé goedkoopste is, maar ik vind de service altijd wel heel prettig. Daarnaast is het ook een gewoonte, die er ingesleten is. Helaas is hun aanbod aan hardware (zeer) bedroevend. Dit koop ik dan vaak via braumarkt.nl Ook koop ik hier de wat bijzondere producten, zoals lactose, vloeibare gisten, slangen etc etc.

Kennelijk is moutextract ook al een heel bijzonder product voor bierbrouwwinkel.nl... Mooi prijsniveau, maar ik vind het assortiment bedroevend: ik denk dat ik geen van de bestellingen die ik de afgelopen 3 jaar heb gedaan hier compleet zou kunnen krijgen.

Tags: