Prijzen Brouwland

Gestart door de_mettes, 18-06-2020 10:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de_mettes

Brouwland is sinds een aantal dagen bezig met zijn prijzen op de site dagelijks met ±6% te verhogen. Dus niet eenmalig, maar dagen achter mekaar er telkens een kwak bij. Systeem als een ander om rijk te worden, maar de collega's wees gewaarschuwd.

Pieter1954

Houdt iemand dat ook in de gaten bij Braumarkt en Unibrew? Als dit namelijk bij Brouwland werkt wordt het snel nageaapt door anderen.
PriceWatch for Brewers?

André de Laat

Brouwland is ook toeleverancier van andere winkeliers in België en Nederland. Voor Ss Brewtech zelfs het Europese vasteland. Ik denk dat we een dure tijd tegemoet gaan. En bestellen bij Ali wordt ook steeds minder gedaan. Dankjewel Corona virus!

pincopallino

Als je de prijzen vergelijkt is Braumarkt goedkoop...!

hansHalberstadt

Het zal een zware concurrentie blijven via internetbedrijven, want als de een iets duurder is dan de ander zijn alle klanten gelijk weg. Dat helpt. en corona zorgt er ook voor dat mensen minder te besteden krijgen, dus nog beter gaan zoeken naar alternatieven.

André de Laat

Citaat van: pincopallino op 18-06-2020  12:19 uAls je de prijzen vergelijkt is Braumarkt goedkoop..!

Ik denk zelfs dat zij het goedkoopste van allemaal zijn. Alleen jammer dat de levertijden niet te voorspellen zijn en dat hun voorraden niet altijd kloppen. Als ze dat nu eens op orde zouden krijgen. Het maakt ook nog verschil of je online of in Almere koopt. Het zijn uiterst aardige mensen, dat vooropgesteld. Ik kom er zo nu en dan wel eens. Nooit problemen gehad.

TeVeHa

Citaat van: de_mettes op 18-06-2020  10:44 uBrouwland is sinds een aantal dagen bezig met zijn prijzen op de site dagelijks met ±6% te verhogen. Dus niet eenmalig, maar dagen achter mekaar er telkens een kwak bij. Systeem als een ander om rijk te worden, maar de collega 's wezen gewaarschuwd.


Ik heb dat ook al gemerkt. Voorbeeld, Fermentis BE-256: Brouwland 4.95, Braumarkt 3.85 euro.
Ik hoop dat ze bij Brouwland niet denken dat ze almachtig zijn want ze zouden wel eens in de verkeerde (lees; eigen) voet kunnen schieten, de korrelgisten- enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten- stijgen stelselmatig in prijs, 4.95 euro voor een zakje?  De tijd dat we zeiden ' 't kost niks we doen er een paar pakjes méér in' is voorbij, men vergéét hierbij dat hobbybrouwers niet dom zijn en dat gist relatief makkelijk op te kweken is, in feite hebben we hen voor gist maar één keer nodig, dus Brouwland ik hoop dat jullie dit lezen en dat doen jullie natuurlijk hè, slim als jullie zijn...

André de Laat

In de UK zijn ook zat mogelijkheden (Crossmyloof, The Maltmiller). Alleen door de lockdown versturen ze nu (nog) niet buiten de UK.

Koen S

Ik vind dit een zeer ongenuanceerd verhaal, niet alle korrelgisten zijn even duur bij Brouwland. Bovendien weet je dat je gist van recente productiedatum krijgt, bij Braumarkt is het soms echt oud spul. Daar betaal ik graag iets meer voor.
Maar korrelgist wordt inderdaad erg duur, misschien tijd om hiervan telkens wat te bewaren in een gistbank. 👍

beun

Het staat iedereen natuurlijk vrij om spullen te bestellen waar je de beste deal krijgt. De tijd zal het leren wie gelijk heeft... een gezond bedrijf moet ook winst maken.
stefan

Pieter1954

Even een snel vergelijkend warenonderzoek.

Het complete pakket korrelgisten van Fermentis 11,5 g (12 stuks) kost bij Braumarkt € 34,20, bij Unibrew € 34,93 en bij Brouwland maar liefst € 43,50. Dat is gemiddeld 27% hoger dan de goedkoopste, met een uitschieter van 35% voor de S89. En hierbij verdient Braumarkt ook nog genoeg hoor. Ik vind dit een erg groot verschil. Het gaat weliswaar niet om wereldbedragen maar procentueel is het fors te noemen.

Misschien dat iemand anders een andere productgroep kan vergelijken, bijv. een aantal mouten.

André de Laat

Citaat van: Pieter1954 op 18-06-2020  19:18 uEven een snel vergelijkend warenonderzoek.

Het complete pakket korrelgisten van Fermentis 11,5 g (12 stuks) kost bij Braumarkt € 34,20, bij Unibrew € 34,93 en bij Brouwland maar liefst € 43,50. Dat is gemiddeld 27% hoger dan de goedkoopste, met een uitschieter van 35% voor de S89. En hierbij verdient Braumarkt ook nog genoeg hoor. Ik vind dit een erg groot verschil. Het gaat weliswaar niet om wereldbedragen maar procentueel is het fors te noemen.

Misschien dat iemand anders een andere productgroep kan vergelijken, bijv. een aantal mouten.

En dan heb je het nog niet over de verzendkosten hè? Alleen de voorraden bij Braumarkt. Als ze dat nou eens op de rit konden krijgen.

Koen S

En hun winkel in België (op 500 meter van mijn deur) is nog steeds niet terug open terwijl Brouwland al enkele weken terug open is.

hansHalberstadt

Citaat van: Koen S op 18-06-2020  19:28 uEn hun winkel in België (op 500 meter van mijn deur) is nog steeds niet terug open terwijl Brouwland al enkele weken terug open is.
Werk jij bij Brouwland?

hansHalberstadt

Citaat van: beun op 18-06-2020  18:54 ueen gezond bedrijf moet ook winst maken.
Klopt en winst is bepaald door (prijs-kostprijs) x hoeveelhied wat je verkoopt. zolang er geen alternatieven zijn kun je prijs verhogen zonder dat hoeveelheid x prijs zakt. Maar we hebben genoeg alternatieven inmiddels. En daarnaast nog slimme mensen op gistgebied, dus daar moet je als leverancier goed mee uitkijken. Je hoort ook steeds vaker verhalen over  afwegingen die brouwers maken mbv de smackpacks. die zijn helemaal niet meer in balans met de rest van de kosten van je brouwsel, dus 1x kopen en dan de gist zelf bewaren is dan een afweging die snel gemaakt is, terwijl als je het iets goedkoper maakt je nog genoeg winst kunt maken en veel meer afzet hebt. 

Koen S

Citaat van: hansHalberstadt op 18-06-2020  19:42 uWerk jij bij Brouwland?
Nee, ik heb er ook geen aandelen. 😉
Ik koop al 30 jaar bij Brouwland, maar de laatste jaren ook regelmatig bij Braumarkt en Unibrew. Van de laatste ben ik ook heel tevreden: goeie prijs, veel in stock en snelle en correcte levering.

beun

Citaat van: hansHalberstadt op 18-06-2020  19:49 uKlopt en winst is bepaald door (prijs-kostprijs) x hoeveelhied wat je verkoopt. zolang er geen alternatieven zijn kun je prijs verhogen zonder dat hoeveelheid x prijs zakt. Maar we hebben genoeg alternatieven inmiddels. En daarnaast nog slimme mensen op gistgebied, dus daar moet je als leverancier goed mee uitkijken. Je hoort ook steeds vaker verhalen over  afwegingen die brouwers maken mbv de smackpacks. die zijn helemaal niet meer in balans met de rest van de kosten van je brouwsel, dus 1x kopen en dan de gist zelf bewaren is dan een afweging die snel gemaakt is, terwijl als je het iets goedkoper maakt je nog genoeg winst kunt maken en veel meer afzet hebt. 
Zij zullen hun redenen wel hebben voor deze verhogingen. Jezelf uit de markt prijzen is natuurlijk niet slim. Waarschijnlijk volgen de anderen binnenkort ook met prijs aanpassingen.

hansHalberstadt

Citaat van: Koen S op 18-06-2020  20:14 uNee, ik heb er ook geen aandelen. 😉
Ik koop al 30 jaar bij Brouwland, maar de laatste jaren ook regelmatig bij Braumarkt en Unibrew. Van de laatste ben ik ook heel tevreden: goeie prijs, veel in stock en snelle en correcte levering.
Dat zegt toch wel wat als je er maar 500 meter vandaan woont en toch ook ergens anders gaat kopen.

André de Laat

Ik heb nu een paar keer bij Brouwstore besteld. Ook zeer tevreden over.

Pieter1954

Nog even een onderzoekje.
De 17 Weyermann mouten die ze gezamenlijk hebben in de 5 kg uitvoering samen opgeteld.
Brouwland (€ 246.80) is 8% duurder dan Braumarkt en Unibrew (€237.30) is 4% duurder dan Braumarkt (€ 228.78).

De verschillen hier zijn kleiner dan bij de korrelgisten maar toch nog de moeite waard om even op te letten alvorens te kopen.

Kiekeboe

Ik koop zowel bij Brouwland, Braumarkt als Unibrew.

Als ik brouwspullen of brouwgrondstoffen nodig heb probeer ik altijd een simulatie te maken van de totale kostprijs van hetgeen ik wil bestellen via de website van deze leveranciers. Ik klik enkel aan het einde van de procedure (nog) niet op de knop 'bestellen'. Dan weet ik precies wat ik zal moeten betalen inclusief verzendingskosten bij de verschillende leveranciers. Maar zo een prijsvergelijking is soms moeilijk omdat de verschillende leveranciers niet helemaal dezelfde producten en grondstoffen verkopen.

M.b.t. Brouwland heb ik de meest negatieve indruk, zowel wat betreft de prijs, de kwaliteit/versheid van producten, hoge verzendingskosten en trage levertijd, gebrekkige algemene service.

Niettemin heb ik al het vaakst besteld bij Brouwland omdat het de eerste leverancier was die ik ontdekte en ik omwille van continuïteit en vergelijkbaarheid van bestelde producten niet graag overstap van leverancier.

Van Braumarkt en Unibrew heb ik eerder een positieve indruk wat betreft verzendingkosten en levertijd. Ook de prijs (in zoverre vergelijkbare producten) valt hier goed mee in vergelijking met Brouwland.

André de Laat

Citaat van: Kiekeboe op 18-06-2020  21:49 uhoge verzendingskosten

Volgens mij is het daar van hoe meer je bestelt, hoe hoger de verzendkosten. Of heb ik het mis?

Takkie83

Citaat van: André de Laat op 18-06-2020  21:18 uIk heb nu een paar keer bij Brouwstore besteld. Ook zeer tevreden over.

+1

Volgens mij qua prijzen ook goed te doen, maar dat baseer ik meer op een gevoel dan feiten. Ze hebben in ieder geval wel een hoop en ik heb absoluut geen zin om bij meerdere winkels te shoppen (dan krijg je ook meer verzendkosten). Bij Brouwstore betaal je geen verzendkosten als je meer dan 75 euro uitgeeft, dus daar zorg ik dan gewoon voor  :biersmile:

Ze hebben overigens wel een wat trage website, maar de bezorging is dan weer vrij vlot. Als er een product in je winkelmandje zit dat langer op zich laat wachten sturen ze het later los kostenloos na en sturen de rest wel gelijk, prima service

André de Laat

Citaat van: Takkie83 op 18-06-2020  22:21 u+1

Volgens mij qua prijzen ook goed te doen, maar dat baseer ik meer op een gevoel dan feiten. Ze hebben in ieder geval wel een hoop en ik heb absoluut geen zin om bij meerdere winkels te shoppen (dan krijg je ook meer verzendkosten). Bij Brouwstore betaal je geen verzendkosten als je meer dan 75 euro uitgeeft, dus daar zorg ik dan gewoon voor  :biersmile:

En ja. Met een paar zakken mout en wat hop en gist kom je al gauw aan dat bedrag. Mijn ervaring is dat ze ook snel leveren. Bij mijn laatste bestelling had ik Wyeast gist mee besteld. Mooi, werd gekoeld geleverd. Écht super.

Koen S

Citaat van: hansHalberstadt op 18-06-2020  20:57 uDat zegt toch wel wat als je er maar 500 meter vandaan woont en toch ook ergens anders gaat kopen.
Ik heb er regelmatig zaken gekocht, maar sinds december hebben ze bijna niets in stock en nu zijn ze helemaal gesloten, anders was ik er nog vaste klant.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.