Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Chris  (gelezen 405 keer)

Offline Chris_Gijzen

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Enthousiaste starter!
Even voorstellen: Chris
« Gepost op: 13-06-2020 16:18 u »
Hoi Hobbybrouwers,

Ik ben Chris Gijzen, 24 jaar oud, wonend in Beek (vlakbij Maastricht) en student journalistiek. Door de fascinatie voor speciaalbier en de hele bierwereld heb ik afgelopen jaar een starterskit aangeschaft incl. een brouwblik om het vak te kunnen leren. De eerste poging ging niet geweldig; het vergistingsvat is veel te lang blijven staan en het bier hoogstwaarschijnlijk geoxideerd. Op naar de tweede poging: brouwen met een moutextract. Ook dit ging niet goed. Tweedehands een RVS ketel van 15 liter aangeschaft om in te kunnen koken. In alle onwetendheid niet gecheckt of de hengsels nog waterdicht waren. Resultaat: 11 liter wort weg kunnen gooien doordat het wort door de hengsels naar buiten kwam. Door tijdgebrek de hele kit even aan de kant gezet en afgelopen maand een Brouwstore Tripel pakket gekregen. Vanochtend een emaille brouwketel van 29 liter van BrouwStore via de post binnen gekregen die gelukkig wel waterdicht is. Driemaal scheepsrecht zullen we maar zeggen.

Vooralsnog zal ik vooral lezen en weinig posten daar ik niet genoeg weet om anderen te kunnen helpen. Ik heb nog wat kleine vragen m.b.t. maischschema's en kooktijden et cetera. Nu eerst op zoek naar een alternatieve manier om te schroten, de oude koffiemolen van pap zit helaas vast dus dat is geen optie. Mocht er op dit forum iemand zijn met een schrootmolen in omgeving Zuid-Limburg waarvan ik even gebruik mag maken om +-3 kilo te schroten, hit me up! ;D Als dit brouwsel goed lukt, is het de bedoeling om geleidelijk een betere set-up aan te schaffen.

Vragen? Stel ze gerust!

Proost,
Chris

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Gossi

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen: Chris
« Reactie #1 Gepost op: 13-06-2020 17:40 u »
Welkom op dit forum.
Ik zou je adviseren eerst de  brouwcursus te lezen op deze site.
Daarna zou ik een brouwcursus volgen. Je leert daar ontzaglijk veel van.
Brouw ze.

Offline André de Laat

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen: Chris
« Reactie #2 Gepost op: 13-06-2020 20:09 u »
Of ga eens bij een brouwer kijken tijdens een brouwdag. Leer je veel van. Een schrootmolen koop je al voor een paar tientjes. Dan hoef je niemand na te lopen :)

Tags: