Nieuwe 22 L en 62 L CCT's

Gestart door BrewingByNumbers, 12-06-2020 21:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrewingByNumbers

Hopcat heeft vandaag preorders geopend voor nieuwe versie van de alom gekloonde 32 L CCT: een 22 liter en een 62 liter versie.

Beide zijn voor zover ik zo snel zie alleen in de 'pro' versie met extra gist aflaat kraan beschikbaar.

Ik plaats geen links, ze zijn makkelijk te vinden.

Mijn ervaring met Hopcat: 1x matig, 1x goed. Pre order van de all-in-one... besteld en weken langs niks gehoord tot de verzendbevestiging kwam op de dag dat ik wou annuleren. 32 L CCT: tijdens de chaos van het begin van de lockdowns in Engeland en Nederland besteld... 3 dagen later had ik hem.

Kwaliteit: ik vermoed vergelijkbare met alle Chinese kloonketels, alhoewel er mensen zijn die beweren dat Klarstein Munschenk de enige echte is, EasyBrew/BrewMonk legale klonen zijn en Hopcat de markt ondermijnt met hun eigen klonen. Ik heb zelf het idee dat deze ketels en CCT's momenteel heel erg populair zijn en alle leveranciers ondanks de voorraadproblemen er alles aandoen om er zoveel mogelijk te verkopen en er over en weer met modder gegooid wordt.

Ik zou wel die leverdatum van Augustus met een korreltje zout of 2 nemen... voor elke leverancier.

CeesM

Een CCT is toch een conische RVS gistvat? :-\

AlexR

Ik denk dat de (brouwketel)vergelijking werd gemaakt om de algemene kwaliteit van Hopcat aan te geven.

Maar als ik het goed begrijp bevalt de 32 L CCT wel?

Zijn er ook alternatieven voor deze CCT? Dit is de eerste (betaalbare) CCT van 60L of hoger die ik tegenkom, andere van 50 L+ zijn al snel 600 euro of meer.
Enig nadeel is dat deze (t.o.v. bijv. de, wel kleinere, CCT van Klarstein) geen kant en klare koeldeksel/spiraal heeft, dus als je dat wilt moet je zelf wat knutselen.

André de Laat

De Hopcat is vergelijkbaar met een Klarstein/Brew Monk. Die gistaflaat gaat niet werken. Chinees spul. Ik zou voor een Brewbucket gaan.

Novice77

Waarom zou de gistaflaat niet werken? Is de doorsnede te klein?

breda82

Misschien omdat de bodem niet zo conisch is als de ss brewtech? Ben zelf ook naar een rvs cct aan het kijken en twijfel of het dumpen van gist en hop goed zal gaan.

AlexR

Als ik Griebelienus mag geloven dan bevalt deze CCT (of in ieder geval de Brew Monk variant) prima:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,40508.msg617816.html#msg617816

Misschien dat dry-hoppen een probleem kan zijn, maar dat kan je dan voorkomen met een afsluitbare hopspider.

Kleine wijziging: Ik heb overigens van HopCat begrepen dat ze ook een deksel met koelspiraal kunnen leveren voor de 62 L variant (niet de 22 L) voor 60 GBP, en voor de 32 L variant voor 30 GBP.

P3SM

CiteerZijn er ook alternatieven voor deze CCT? Dit is de eerste (betaalbare) CCT van 60L of hoger die ik tegenkom, andere van 50 L+ zijn al snel 600 euro of meer.

Nee hoor er zijn er meer als je goed zoekt:

https://www.brewbuilder.co.uk/14gal-std-conical-fermenter.html

Deze is ongeveer de helft duurder dan de hopcat maar daarvoor krijg je iets meer volume en alles in tri-clamp uitgevoerd hetgeen schoonmaken een stuk makkelijker maakt. Ik gebruik al een tijdje de niet-conical, platte bodem variant (50 ltr) van hun en de kwaliteit is prima!

André de Laat

Citaat van: Novice77 op 14-06-2020  11:09 uWaarom zou de gistaflaat niet werken? Is de doorsnede te klein?

https://ssbrewtech.zendesk.com/hc/en-us/articles/202956715-Are-you-going-to-add-a-dump-valve-to-the-Brew-Bucket

Ik neem aan dat die weten waarover ze het hebben en allang zoiets op de markt hadden gezet.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.