Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Jasper  (gelezen 341 keer)

Offline Agamer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Jasper
« Gepost op: 11-06-2020 12:58 u »
Goedemiddag,

Net een account aangemaakt dus even voorstellen is wel net zo netjes.

Ik ben Jasper, 42 en uit Brabant. Vanaf ongeveer mijn 20e al liefhebber van speciaalbier. Op jonge leeftijd kozen wij al vaker voor een avondje gezelligheid met lekker bier dan voor een stampvolle kroeg met de hele avond Oranjeboom. Speciaalbier was destijds wel beperkt tot wat we nu Belgisch bier noemen, gelukkig is daar in de loop van de tijd veel bijzonders bijgekomen.

Hier nu lid geworden omdat ik zo af en toe wat tijd vind om zelf wat in elkaar te draaien. Eerst begonnen met een paar van die brouwpakketten met vloeibare mout. Daarna twee keer met een paar vrienden een echt brouwsel gemaakt in de ketel van Opener in Dongen (misschien is Frank hier ook lid?). Eerste keer een dipa die erg goed uitpakte, tweede keer een tripel die wat tegenviel.
Afgelopen weekend voor het eerst in de pan met mout zelf aan de gang geweest voor een gewone ipa. Deze staat nu te vergisten.

Helaas heb ik geen tijd om op grote schaal aan de gang te gaan. Heb daar ook de spullen niet voor (en de beperkte tijd rechtvaardigt ook niet om deze aan te schaffen), maar ik wil wel kijken wat ik zo af en toe kan maken. Daarom hoop ik hier recepten en tips op te doen. Waar mogelijk wil ik anderen ook helpen maar ik vrees dat de meesten hier veel verder zijn dan ik.

Leuk om te zien dat in 2020 dit forum nog zo actueel en levend is, in deze tijd zijn er veel alternatieve platforms voor. Toevallig(?) is dat voor mijn andere hobby (MTB-en)net zo.

PS: op Untappd onder dezelfde naam te vinden

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 11-06-2020 14:19 u »
Welkom! Vaker brouwen is vaak mooier dan veel per keer brouwen ;)

Offline Jeroen76

• Senior lid
  • Land: nl
  • Good beer makes its own friends!
Re: Even voorstellen: Jasper
« Reactie #2 Gepost op: 12-06-2020 01:05 u »
Van harte welkom Jasper!

Geniet er van! Het is te leuk om het niet te doen...

Gr. Jeroen

Tags: