Hobbybrouw club Den Bosch

Gestart door tanteemmie, 10-06-2020 11:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tanteemmie

Ik zie hier regelmatig clubs en verenigingen voorbij komen op het forum. Zo ook toen ik mezelf voorstelde, en het bleek dat de dichtstbijzijnde club Oss of Tilburg is.
Nu dacht ik er zullen vast meer hobbybrouwers in Den Bosch wonen en wellicht kunnen we eens kijken om zelf iets te beginnen. Wellicht wat moeilijker in deze periode, maar een eerste animo peiling kan nooit kwaad dacht ik zo.
Dus wie zou het leuk vinden om mee een club in Den Bosch te starten?

EvdBroek

Ik denk dat er geen hobbybrouw club is in Den Bosch, tenminste nog niet tegen gekomen. Zelf woon ik in Boxtel en ben wel geinteresseerd in een mogelijke club in Den Bosch

tanteemmie

Citaat van: EvdBroek op 10-06-2020  13:42 uIk denk dat er geen hobbybrouw club is in Den Bosch, tenminste nog niet tegen gekomen. Zelf woon ik in Boxtel en ben wel geinteresseerd in een mogelijke club in Den Bosch
Die is er inderdaad niet.
Leuk dat je interesse hebt, dan zijn we al met 2en.

Brouwdraakje


@

Ik ben dan de 4e met interesse.  :proost:

Arelse Krijs


Sander83


Jan de Graaff

Nou, dat lijkt mij al quorum genoeg voor een oprichtingsvergadering!

Veel succes en vooral: heel veel (brouw)plezier!

tanteemmie

Nou dat klinkt goed, uiteraard zijn er meer welkom dan 6 mensen, maar 6 is een goede start! Iemand een idee hoe we kunnen beginnen?

tdp

Ik meen dat IBU (Ik Brouw in Utrecht) het middels Facebook of WhatsApp heeft opgezet, laagdrempelig. Helemaal nu met de beperkingen van de Coronacrisis. Het in een officiële vereniging gieten kan altijd nog ;)

tanteemmie

Klinkt goed, van mij hoeft het persoonlijk niet zo officieel gewoon samen plezier hebben, biertjes proeven, ervaringen uitwisselen etc

Jimm

Lijkt me leuk! Hier dan nr. 7 met interesse.

de Machtige Wil

Leuk idee! Ik ben wel geïnteresseerd.

tanteemmie

In welke vorm willen we beginnen? Een Whatsapp groep? Ik heb zelf geen Facebook. En dan met de groep eens wat afspreken zodra dat mogelijk is?

@

Whatsapp of Telegram lijkt me een prima begin.  Ik heb ook geen facebook namelijk ;-)

Sander83

Goed idee! Ik heb ook geen Facebook dus WhatsApp lijkt me prima. Ik zal een groep aanmaken. Stuur me svp een privébericht met daarin je telefoonnummer dan voeg ik je toe aan de groep.

Mark0411

Mooi idee!

Als beginnende brouwer wil ik graag aansluiten. Ik kom zelf uit Boxtel en ik vind Den Bosch een prima thuishonk:-)

Rob Q

Leuk initiatief. Ik doe mee. Ik heb Sander83 een PM gestuurd. Overigens moeten ze deze club niet gaan verwarren met HC Den Bosch , de hockeyclub. 8) 8)

Ik ben geboren in 's-Hertogenbosch en woon in Rosmalen.

Jacques

Voor degenen die het niet weten. Er zijn diverse hobbybrouwers uit Den Bosch en omstreken die lid zijn van De Roerstok. Er wordt gecarpoold.
De Roerstok is een grote club waar regelmatig interessante lezingen worden gegeven en tal van andere activiteiten worden georganiseerd. Door de corona-uitbraak waren jammer genoeg de laatste tijd geen clubavonden maar hopelijk kan dit weer vanaf september.

tanteemmie

Citaat van: Jacques op 13-06-2020  23:52 uVoor degenen die het niet weten. Er zijn diverse hobbybrouwers uit Den Bosch en omstreken die lid zijn van De Roerstok. Er wordt gecarpoold.
De Roerstok is een grote club waar regelmatig interessante lezingen worden gegeven en tal van andere activiteiten worden georganiseerd. Door de corona-uitbraak waren jammer genoeg de laatste tijd geen clubavonden maar hopelijk kan dit weer vanaf september.
Het is alleen zo lekker als dat zonder carpoolen gewoon in je eigen stad kan.

Jacques

Citaat van: tanteemmie op 14-06-2020  10:01 uHet is alleen zo lekker als dat zonder carpoolen gewoon in je eigen stad kan.

Dat is zeker, maar lid zijn van een grotere club heeft zo zijn voordelen. Als je met zijn vieren rijdt hoef je maar een paar keer per jaar zelf te rijden.

FransHilly


Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 13-06-2020  23:52 uVoor degenen die het niet weten. Er zijn diverse hobbybrouwers uit Den Bosch en omstreken die lid zijn van De Roerstok. Er wordt gecarpoold.
De Roerstok is een grote club waar regelmatig interessante lezingen worden gegeven en tal van andere activiteiten worden georganiseerd. Door de corona-uitbraak waren jammer genoeg de laatste tijd geen clubavonden maar hopelijk kan dit weer vanaf september.
Vergeet dan ook niet even het Peels Bierbrouwersgilde te noemen. Zelfde verhaal. Thuisbasis in Eindhoven, dichterbij en sneller ;)

tanteemmie

Bedankt voor beide reacties van andere clubs. Het meeste snelle en dichtbij is toch echt Den Bosch. En als je nooit iets begint, dan komt er ook nooit iets. Inmiddels hebben we een app groep opgezet en wachten even corona af. De eerste initiatieven zijn er al. Mochten er nog mensen willen aansluiten dan kan dat altijd. Even een PM naar Sander, dan kan hij je toevoegen aan de groep.

Takkie83

Leuk initiatief Emmie! Succes en vooral veel plezier! Het is dat ik in Leiden woon anders had het me leuk geleken om aan te sluiten  :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.