1/2/3/4/5-08-2006 Great British Beer Festival Londen

Gestart door Jacques, 03-04-2006 21:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

De liefhebbers van Engelse bieren kunnen tradioneel hun hart ophalen tijdens het Great British Beer Festival dat op 1 tot en met 5 augustus 2006 wordt gehouden in Londen.

Zie hier.

Edwin

Voor dit jaar lukt het niet meer, maar voor 2007 zouden we toch een afvaardiging daarheen moeten krijgen! Een openbare MOD-bijeenkomst, waarbij iedereen aanwezig kan zijn?  ::)

Edwin

Jacques

Het lijkt mij stukken goedkoper om naar Berlijn af te reizen. Dat is toch ook een heel groots festival.
Zie hier.


Edgar

En met vermoedelijk véél lekkerder bier! :P

BuBS

In 1999 naar het Great Britisch Beer Festival geweest en het festival is echt een aanrader.
Heel veel bier, waar je echt niks van weet. Natuurlijk allemaal ales en ander ligt bier.
In 1999 was er ook een Amerikaanse stand, en bieren uit de rest van de wereld.
Een heerlijke export stout gedronken uit Thailand of zo iets, was echt een geweldig bier.

Kees

Hopmans

CiteerEn met vermoedelijk véél lekkerder bier!

Engels bier is beter dan Duits bier hoor.  :lessmile:

 :degroeten:

Edwin

Hé, Hoppie gaat stoken  >:D

Smaken verschillen gelukkig. Nu hoorde ik altijd hele goede verhalen over dit festival en ik had nog nooit van die uit Berlijn gehoord. Bovendien is er al een MOD-bijeenkomst in Duitsland geweest, vandaar mijn sugestie om naar Londen te gaan...

Edwin

Edgar

Het is vast een schitterend festival. Ik ben aan het plagen. Ben niet zo'n fan van die platte ales, maar je kunt er vast aan wennen.

Hopmans

CiteerHé, Hoppie gaat stoken 

 :P ;D

Grappie  :)

Wil

Beste levensgenieters,
Ook ik ben in Londen geweest (2x), prima festival ook goed georganiseerd (tip, neem een halfpint ipv een hele pint).
Je moet inderdaad wel van hop en hopachtige smaken houden. Het alchol in het bier is zeer laag vanaf 2% tot 4%, dus je proeft alleen de hopachtige restanten. Al deze bieren zitten gewoon op het vat en zijn dus niet te verkrijgen in de slijterij.
Er is voor mij ook een wereld opengegaan toen. Het heeft niet mijn persoonlijke voorkeur, maar je leert wel de hop en de Engelse brouwmethode's te waarderen.
Gr. Wil

MO

Maar om Engelse ales te leren kennen hoef je niet speciaal naar een festival. Een kroegentocht in een middelgrote tot grote stad levert je mijns inziens ook genoeg informatie op. Zie dit bericht over mijn ontdekkingsreis in Manchester vorig jaar. De Engelse bieren zijn heerlijk hoppig en soms grappig moutig maar veel afwisseling is er niet te vinden. Overigens hebben Duitse bieren daar ook wel last van (van weinig afwisseling), maar in Duitsland zijn er volgens mij meer verschillende bieren te proeven dan in Engeland. Zeker natuurlijk op het (Duitse) internationale festival.

Hopmans

CiteerMaar om Engelse ales te leren kennen hoef je niet speciaal naar een festival. Een kroegentocht in een middelgrote tot grote stad levert je mijns inziens ook genoeg informatie op. Zie dit bericht over mijn ontdekkingsreis in Manchester vorig jaar.

Ha Ha,

Ik hoef alleen maar naar de slijterij.
Een rek vol met Engelse bieren.
Ik zal as weekeinde is wat uit de schappen gaan trekken.
Ze hebben ook Duitse pilseners etc.

Ik prijs me gelukkig met deze nieuwe slijterij in IJmuiden.

 :dansen:

Jacques

Citaat van: Edwin op 04-04-2006  12:29 uNu hoorde ik altijd hele goede verhalen over dit festival en ik had nog nooit van die uit Berlijn gehoord. Bovendien is er al een MOD-bijeenkomst in Duitsland geweest, vandaar mijn sugestie om naar Londen te gaan...

Dat is niet zo vreemd, het festival in Londen bestaat al zeker 25 jaar. Her festival in Berlijn is pas 9 keer eerder gehouden.

Met de moderators hebben we maar één Duits biertype onder de loep genomen. In Berlijn is het volledige Duitse scala te proeven en ook veel bieren buiten Duitsland.

Berlijn is veel goedkoper qua verblijftskosten (je kunt al een goede slaapplaats in een appartement huren voor minder dan € 20,-- per nacht). Ook zijn de bieren veel goedkoper.
Je kunt naar Berlijn met je eigen auto of met de trein (toch vrij kostbaar). Door samen te rijden kunnen de kosten flink gedrukt worden. Verder hebben de moderators mogen ervaren dat het uit eten in Duitsland niet al te veel geld hoeft te kosten.

Verder is Berlijn een zeer atractieve stad waar veel te zien en te beleven is. In de buurt van het festival zijn 4 Gasthausbrauereien met hun eigen bieren. Daarnasst heeft Berlijn nog een paar brouwerijen meer. Al met al is Berlijn een goed alternatief voor het dure Londen.

Barry

Tegenwoordig heb je al het vliegtuig naar berlijn voor 30 euro. lekker tax free winkelen ook :P

Lijkt me gaaf om dat eens te doen maar echt veel geld heb ik er niet voor  :shelp:

Edgar


Barry

winkeltjes op schiphol zijn tax free voor zover ik het weet.

Piet_v

Ik ben als doorgewinterd anglofiel een grote liefhebber van de Engelse bierstijlen geworden.
Het festival zal ik evenwel moeten missen daar ik in diezelfde periode in het noorden van Engeland (Yorkshire) op vakantie zal zijn. Dit verblijvend in een vakantiehuisje gelegen op een boerderij alwaar geheel toevallig ook een micro-brouwerij gevestigd is.
mocht het ooit iemand interesseren:
www.woldtopbrewery.co.uk
www.woldcottage.com

Edwin

Citaat van: jacbier op 04-04-2006  21:33 uBerlijn is veel goedkoper qua verblijftskosten (je kunt al een goede slaapplaats in een appartement huren voor minder dan € 20,-- per nacht). Ook zijn de bieren veel goedkoper.
Je kunt naar Berlijn met je eigen auto of met de trein (toch vrij kostbaar). Door samen te rijden kunnen de kosten flink gedrukt worden. Verder hebben de moderators mogen ervaren dat het uit eten in Duitsland niet al te veel geld hoeft te kosten.

Verder is Berlijn een zeer atractieve stad waar veel te zien en te beleven is. In de buurt van het festival zijn 4 Gasthausbrauereien met hun eigen bieren. Daarnaast heeft Berlijn nog een paar brouwerijen meer. Al met al is Berlijn een goed alternatief voor het dure Londen.

Tja, wat moet ik HIER nog tegenin brengen.  ;D Je hebt me overtuigt!
2007 naar Berlijn!!

Edwin

Jacques

Via Eugene Straver ontving ik vandaag het volgende bericht.



Smaller beer for British drinkers
Political Gateway | Thursday Jul 27 , 2006 -
 LONDON, July 27, 2006 (AFP) - The British pint of beer is famous
worldwide but now -- after a hundred years of neglect -- the Campaign
for Real Ale (CAMRA) is reintroducing the "nip" or third-of-a-pint
serving.
Beer will be dished out in nips at the Great British Beer Festival,
which starts on Tuesday in London, Iain Loe, research and information
manager at CAMRA, told AFP on Thursday.
There are only three ways legally to sell draught beer in Britain --
in pints (0.57 litres), halves and thirds -- but the nip has hardly
been used in recent years.
"It went out of fashion in the early 1900s. It's a very sensible way
to drink the stronger beers which were popular back then," Loe said.
The pint has become the standard way of serving beer in Britain, with
the half pint slightly less popular.
Now CAMRA would like to see pub landlords bring back stemmed glasses
with a third-of-a-pint clearly marked.
Its research shows 61 percent of 25- to 34-year-old women thought the
smaller measure would help people drink beer in a "more responsible"
way.
Loe said: "If you were drinking beer with a meal you could have three
different beers and still only drink a pint.
"The third-of-a-pint gives people the chance to sample many different
beers."
He is hoping the nip will prove popular at the annual Great British
Beer Festival, where around 800 traditionally produced real ales will
be on sale.
Copyright Political Gateway 2006 ©  Copyright AFP, 2005 / 2006
copyright info 36

Caspar

Citaat van: Edgar op 04-04-2006  11:01 uEn met vermoedelijk véél lekkerder bier! :P

Ik ben zelf ook niet zo'n enorme fan van de platte ales en bitters uit de UK. Vandaag heb ik echter een Young's Special London Ale open getrokken die me uitstekend beviel.

Voldoende koolzuur, flinke IBU (+/- 50, veel Fuggle?) en een mooie moutige body. Waarom maken ze niet veeeeel meer van dit soort Ale's van 6,4% en hoger.   

Ik zou best wel op dit festijn willen zijn  :proost:

Oscar

Citaat van: Caspar op 30-07-2006  20:16 uVandaag heb ik echter een Young's Special London Ale open getrokken die me uitstekend beviel.

Dit is ook een brouwerij die uitstekende bieren brouwt. Ik heb er al een aantal geproefd en een aantal staat nog in de kelder...hmmm....echte aanraders voor de echte bierliefhebber..

Groeten en gezondheid
Oscar

Drents Hopbier

Citaat van: Caspar op 30-07-2006  20:16 uIk ben zelf ook niet zo'n enorme fan van de platte ales en bitters uit de UK. Vandaag heb ik echter een Young's Special London Ale open getrokken die me uitstekend beviel.

Voldoende koolzuur, flinke IBU (+/- 50, veel Fuggle?) en een mooie moutige body. Waarom maken ze niet veeeeel meer van dit soort Ale's van 6,4% en hoger.   

Ik zou best wel op dit festijn willen zijn  :proost:
Van de 265 Engelse (flesse)bieren die ik gedronken heb (van Ale tot Barleywine), waren er minder dan 5 matig tot slecht. Ik kreeg ze wel rechtstreeks uit Engeland, dus ze hebben niet lang gestaan.

Hopbier

Hopbier

Caspar

De smaak van de Engelse Ales bevallen me prima, vooral de hoppigheid! Ik vind het alleen onwijs jammer dat het koolzuurgehalte vaak  laag is...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.