Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hoeveelheid aanpassen in BrouwHulp  (gelezen 601 keer)

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
Hoeveelheid aanpassen in BrouwHulp
« Gepost op: 08-06-2020 21:30 u »
Hallo allen, ik kan sinds een tijdje de hoeveelheid van een vergistbaar ingredient niet meer aanpassen. De hoeveelheid knoppen zijn uitgeschakeld. Zie screenshots. Ik heb BrouwHulp al opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft. Is dit een bug, of doe ik iets verkeerd?

.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Hoeveelheid aanpassen in BrouwHulp.
« Reactie #1 Gepost op: 08-06-2020 23:05 u »
Je doet iets verkeerd. Je hebt 5 kilo in voorraad en je gebruik 5,94 kilo in je recept. Hierdoor heb je geen voorraad meer en zie je dat het rood is omdat het niet voorradig is. Kijk eens wat het doet als je 4 kilo in je recept doet.
Je kan je voorraad aanpassen in de database "vergistbare ingrediŽnten".

Offline Goei Spul

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • Gewoon.. Goei Spul
« Reactie #2 Gepost op: 09-06-2020 05:55 u »
Je hebt het vinkje aan staan dat de stort aangepast moet worden tot 100%. Hierdoor kun je zelf (en hoef je zelf) niks aan te passen. Als je een volgend ingrediŽnt toevoegt zou het wel moeten gaan.

Offline Bolus

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 09-06-2020 16:08 u »
Ik kan de hoeveelheid niet aanpassen, dus ik kan ook niet minder dan 5 kilo selecteren. Ook niet als ik het vinkje uitzet. Ik kan de voorraad wel aanpassen, maar al zet ik de voorraad op 20 kilo, dan nog blijft het 5,94 kilo en kan ik het niet aanpassen.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 09-06-2020 16:19 u »
Ik kan de hoeveelheid niet aanpassen, dus ik kan ook niet minder dan 5 kilo selecteren. Ook niet als ik het vinkje uitzet. Ik kan de voorraad wel aanpassen, maar al zet ik de voorraad op 20 kilo, dan nog blijft het 5,94 kilo en kan ik het niet aanpassen.

In het receptenscherm heb je waarschijnlijk het vinkje rekenen met percentages aangevinkt staan.

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #5 Gepost op: 09-06-2020 20:46 u »

Die twee vinkjes zijn de boosdoeners. De ene genoemd door goei spul en de ander door tdp.

Tags: