Pineapple weizen

Gestart door vanderhoeve, 03-07-2020 22:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanderhoeve

Nog even een update.
Vanavond gebotteld, eind sg was uiteindelijk 1016 komt uit op. wel iets hoger dan de bedoeling was, maar daar heb ik wel vaker last van.
Je ruikt de ananas goed, en smaakt ook redelijk naar ananas. Best tevreden :biersmile:

Lekkerpilzen

 :biersmile: Proost chef.

Wat mij opviel bij dit biertje van het Uiltje is dat er nagenoeg geen koolzuur op de fles zat ?
Normaal bij een weizen verwacht ik een flinke hoeveelheid schuim en koolzuur. Was dat bij jullie ook of heb ik gewoon een verkeerde flesje gehad.

vanderhoeve

Volgens mij zat er redelijk koolzuur in het biertje van Uiltje.
Ik heb hem gebotteld met 8 gram per liter.

Oosterling

Citaat van: volleybaltrainer op 29-07-2020  19:24 uInvriezen zal er waarschijlijk ook toe leiden dat de cellen van het fruit enigzins kapot zullen gaan en de stoffen die in die cellen zitten ook beter in het bier oplossen.

Groeten Marco

Klopt, doordat het vocht uitzet in de cellen, knappen deze. Bij sommige fruitsoorten is dit niet genoeg, naar mijn ervaring. Perzik bijvoorbeeld blijft redelijk massief en het oppervlakte dat de smaak uitwisselt met het jongbier is erg klein. Dit soort fruit gooi ik altijd even in de blender, om het daarna in te vriezen als een blok. Vervolgens gaat die in het wort in een zeer fijnmazige hopzak.

Groetjes

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.