Motor voor de MattMill Classic

Gestart door rubus, 05-06-2020 06:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rubus

Hi,
Weet iemand waar ik een motor kan kopen voor de Mattmill Classic? Het gaat om dit model: https://www.bmswijndepot.com/nl/catalogus/details/3233/graanmolen-classic-mattmill
https://www.hobbybrauerversand.de/ schijnt het te verkopen maar tijdens het uitchecken van mijn bestelmand rekenen ze geen verzendkosten o.i.d. en lijkt het erop dat ik alleen kan afhalen.
Iemand ervaring hiermee? Het gaat om dit model: https://www.hobbybrauerversand.de/MattMill-Klassik-motor-kit

Gr,
Ruben

Puck

Geen ervaring maar dat is wel een dure ruitenwissermotor... misschien zelf een adapter fabriceren en een houder?

PDGRRR

Ik zie op hun website bij shipping costs inderdaad geen tarief staan voor verzenden naar Nederland, enkel Duitsland en Oostenrijk. Even opletten dat je voor die motor ook nog een voeding nodig hebt, dat kan wel aanzienlijk goedkoper dan de adapter die zij zelf verkopen. Ik denk dat die motor ook wel goedkoper kan, volgens mij kan je hier op het forum wel een aantal zelfbouw-projectjes vinden.

seed7

Rubus, stuur ze een mailtje met wat je wilt hebben, ze versturen naar Nederland.

Ingo

Rinus

Citaat van: Puck op 05-06-2020  08:53 uGeen ervaring maar dat is wel een dure ruitenwissermotor... misschien zelf een adapter fabriceren en een houder?
Vind ik ook wel duur inderdaad, ik was ook van plan netjes een motor erop te monteren, als je hem nou elke dag gebruikt zou ik zegen ok, of koop een professionele machine.
Voor ons als hobbybrouwers is een schroefboormachine echt de ideale oplossing.
Ik zet op de "trigger" gewoon een lijmklem om het toerental te regelen en zo hoef ik hem niet de gehele tijd vast te houden. Dit werkt perfect en je draait je lagers niet kapot omdat alles een beetje los van elkaar kan bewegen.

hansHalberstadt

Kun je niet beter een goedkope boormachine kopen? OK klopboormachine KB-710 bijvoorbeeld 27 euro. Iemand daar ervaring mee?

Dirtbag

Die gaat mijns inziens veel te hard, maakt 2700 toeren, ik vind mijn makita accu boortolletjes al te hard gaan. Nu loopt de oude goedkopere niet zo warm als die op halftempo gaat maar op papier gaan beiden 400 rpm. Ik heb nog idee om een prehistorische boormachine een keer te gebruiken. Daar zit nog een losse reduceer op en alle fm radio's gaan op ruis als dat ding draait. Echter draait het ding dan ook zonder probleem 30 cm schroef in hardhout. Voor en nadelen te over ;)

db

beermenke

Een overbrenging van een ouderwetse handboor werkt perfect als vertragingskast.
Reduceer 6x dus mijn boormachine kan volle toeren op stand 1.

Neetje

Citaat van: hansHalberstadt op 05-06-2020  14:11 uKun je niet beter een goedkope boormachine kopen? OK klopboormachine KB-710 bijvoorbeeld 27 euro. Iemand daar ervaring mee?

Een hamerboor, gekoppeld met een gepantserde waterslang. Laag toerental en groot koppel.
Werk prima.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.