Hoe actueel is de informatie over opkweekbaarheid van gist in de Wiki?

Gestart door bolks, 02-06-2020 22:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bolks

Op de wiki kan je vinden welke gisten uit commercieel bier opkweekbaar zijn en dus geen bottelgist bevatten.
Ik heb geprobeerd te vinden hoe actueel deze is, maar kan het niet vinden.
Weet iemand of deze lijst nog klopt??

Jeroen76

Ik zou zeggen 6 september 2019... ;)

Niet wetende wat er is aangepast...

Gr. Jeroen


hansHalberstadt

Blijft lastig verhaal. Immers brouwers kunnen ook hun methode wijzigen en overgaan op een bottelgist, dus lopen de gegevens altijd achter bij de werkelijkheid, ook al is het bestand recent aangepast met nieuwe input.

EvdBroek

Ik heb afgelopen week de Leffe tripel opgekweekt, wat heel goed ging. Dit is vermoedelijk dezelfde gist als van de Hoegaarden (Grand Cru). Echter dit staat niet in het overzicht, kan iemand dit ook toevoegen?

bolks

Ik ben nu gist aan het opkweken uit een fles Maisels. Er vanuit gaande dat het topic actueel genoeg is wat dat betreft.
Daar komt mijn vraag vandaan.

tdp

Citaat van: EvdBroek op 03-06-2020  09:37 uIk heb afgelopen week de Leffe tripel opgekweekt, wat heel goed ging. Dit is vermoedelijk dezelfde gist als van de Hoegaarden (Grand Cru). Echter dit staat niet in het overzicht, kan iemand dit ook toevoegen?

Deze staat er reeds in (Hoegaarden Grand Cru), maar dan als de Wyeast 3944 Belgian Witbier.
Verbeter me waar nodig, maar de Hoegaarden Grand Cru/Leffe Tripel gist is de Forbidden Fruit van Wyeast?

Dan pas ik dit aan in de wiki.

EvdBroek

Citaat van: tdp op 03-06-2020  10:25 uDeze staat er reeds in (Hoegaarden Grand Cru), maar dan als de Wyeast 3944 Belgian Witbier.
Verbeter me waar nodig, maar de Hoegaarden Grand Cru/Leffe Tripel gist is de Forbidden Fruit van Wyeast?

Dan pas ik dit aan in de wiki.
Ik kom hier op terug als ik het bier heb gedronken, dan weet ik meer. Ik denk dat Hoegaarden Grand Cru / Leffe Tripel de witbier gist is (overeenkomstig Hoegaarden Wit).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.