Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hoe actueel is de informatie over opkweekbaarheid van gist in de Wiki?  (gelezen 1574 keer)

Offline bolks

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Senior lid
  • Land: nl
Op de wiki kan je vinden welke gisten uit commercieel bier opkweekbaar zijn en dus geen bottelgist bevatten.
Ik heb geprobeerd te vinden hoe actueel deze is, maar kan het niet vinden.
Weet iemand of deze lijst nog klopt??

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
Ik zou zeggen 6 september 2019... ;)

Niet wetende wat er is aangepast...

Gr. Jeroen

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
Blijft lastig verhaal. Immers brouwers kunnen ook hun methode wijzigen en overgaan op een bottelgist, dus lopen de gegevens altijd achter bij de werkelijkheid, ook al is het bestand recent aangepast met nieuwe input.

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
Ik heb afgelopen week de Leffe tripel opgekweekt, wat heel goed ging. Dit is vermoedelijk dezelfde gist als van de Hoegaarden (Grand Cru). Echter dit staat niet in het overzicht, kan iemand dit ook toevoegen?

Offline bolks

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Senior lid
Ik ben nu gist aan het opkweken uit een fles Maisels. Er vanuit gaande dat het topic actueel genoeg is wat dat betreft.
Daar komt mijn vraag vandaan.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Ik heb afgelopen week de Leffe tripel opgekweekt, wat heel goed ging. Dit is vermoedelijk dezelfde gist als van de Hoegaarden (Grand Cru). Echter dit staat niet in het overzicht, kan iemand dit ook toevoegen?

Deze staat er reeds in (Hoegaarden Grand Cru), maar dan als de Wyeast 3944 Belgian Witbier.
Verbeter me waar nodig, maar de Hoegaarden Grand Cru/Leffe Tripel gist is de Forbidden Fruit van Wyeast?

Dan pas ik dit aan in de wiki.

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
Deze staat er reeds in (Hoegaarden Grand Cru), maar dan als de Wyeast 3944 Belgian Witbier.
Verbeter me waar nodig, maar de Hoegaarden Grand Cru/Leffe Tripel gist is de Forbidden Fruit van Wyeast?

Dan pas ik dit aan in de wiki.
Ik kom hier op terug als ik het bier heb gedronken, dan weet ik meer. Ik denk dat Hoegaarden Grand Cru / Leffe Tripel de witbier gist is (overeenkomstig Hoegaarden Wit).

Tags: