Geen koolzuur op het bier

Gestart door sanderds, 02-06-2020 15:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderds

Hoi allemaal,

Ik ben erg nieuw met het brouwen van bier. Ik heb nu een blond biertje gebrouwen. Ik heb deze laten gisten en vervolgens overgeheveld. Na het overhevelen twee weken op fles na laten gisten. Nu zit er helemaal geen koolzuur in mijn bier terwijl ik wel suiker heb toegevoegd aan de flesjes. Kan dit komen doordat ik te laat heb overgeheveld of doordat de flesjes toch nog op een te koude plek staan? Ik heb wel een aantal dingen gelezen op het forum maar kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Alvast bedankt!

tdp

Allereerst welkom op het forum!

Wanneer je bij de tags kijkt, zie je dat er een zelfs een speciale tag voor is.

Het kan verschillende oorzaken hebben, temperatuur kan er een van zijn, 'gebrek' aan geduld is er ook wel eentje ;).

Zet je bier gewoon op kamertemperatuur, en probeer volgende week nog eens een flesje.

John

Lijkt erop dat ze te koud staan óf dat ze niet goed gekurkt zijn.

brouwerwaldonk

Citaat van: sanderds op 02-06-2020  15:38 uIk heb deze laten gisten en vervolgens overgeheveld. Na het overhevelen twee weken op fles na laten gisten. Nu zit er helemaal geen koolzuur in mijn bier terwijl ik wel suiker heb toegevoegd aan de flesjes. Kan dit komen doordat ik te laat heb overgeheveld of doordat de flesjes toch nog op een te koude plek staan? Ik heb wel een aantal dingen gelezen op het forum maar kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Alvast bedankt!
Wat was het SG voor je bottelsuiker toevoegde dus na het lageren, gemeten met een densiteitmeter.
Hoelang heeft de hoofdgisting geduurd en bij welke temperatuur.
Hoeveel bottelsuiker per liter heb je toegevoegd.
Hoe heb je de bottelsuiker toegevoegd, droog of opgekookt, in de flessen of in de bottelemmer en daarna geroerd om de suiker homogeen te verdelen.
Bij welke temperatuur hebben de gebottelde flessen gestaan.