Brouwkennis gezocht door Toine

Gestart door Croneberg, 31-05-2020 09:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Croneberg

Hallo brouwers,

We woonden in de stad en reed met mijn vrouw door haar geboortedorp. We zagen daar een mooi huis. Als we dat kunnen kopen gaan we in dit dorp wonen. Toen het huis te koop kwam zijn we direct gaan kijken en wat bleek: het huis had ook nog een mooie kelder. Ik heb toen nog een voorwaarde toegevoegd om naar haar geboortedorp te verhuizen: als we dit huis kopen, start ik met brouwen. Gelukt 😁

Inmiddels zijn we twee jaar verder en zijn de eerste 10 verschillende biertjes gebrouwen met mijn Brew Monk 30 liter en geniet ik volop van mijn zelf gebrouwen biertjes, die rijpen in de kelder. De smaak is soms goed, Soms wat minder 😉.

Ik ben een liefhebber van zware donkere bieren en die maak ik dan ook het liefst.
Vorig jaar heb ik mijn Stibon 1 behaald en overweeg om snel met Stibon 2 te starten om uiteindelijk ook internationaal bier sommelier te worden. Hebben jullie ervaringen met Stibon2? Ik doe het gewoon uit Hobby om mijn bierkennis te vergroten.

Ik hoop via  hobbybrouwen o.a. in contact te komen met brouwers in de omgeving Nijmegen/Boxmeer/Venray die een vergelijkbare brouwinstallatie hebben, zodat we van elkaar kunnen leren. Ik zou heel graag een brouwsessie bijwonen van een meer ervaren brouwer. Liefst bij het maken van een Quadrupel of vergelijkbaar. Heb jij daar zin in, zie ik je reactie graag tegemoet.

Alvast bedankt voor alle tips die op dit forum te lezen zijn. Zonder dit forum waren er zeker al meer biertjes het riool in gevloeid.

Ik wens jullie succes met brouwen. Ik ga het komende week weer proberen.

Groeten Toine

Jacques

Welkom op het forum Toine.

Ik weet niet waar je precies woont maar er zijn meerdere verenigingen voor hobbybrouwers in de omgeving die je noemt. Een bekende vereniging is Triple W in Nijmegen. Vermoedelijk zijn er nu geen verenigingsavonden door corona maar het zeker de moeite waard om ook lid te zijn van een hobbybrouwvereniging. Het leerproces gaat dan sneller. Ook omdat je je bier kunt laten proeven.

Jeroen76

Hoi Toine,

Van harte welkom!

Ik woon in Beek en Donk, niet ver weg dus. Brouw samen met een vriend met omgebouwde 50 liter biervaten, maar gaan de 70 liter Brew Monk proberen als die in Nederland beschikbaar is. Dus wellicht dat we van elkaar kunnen leren.

Inmiddels wel al zo'n 5 jaar bezig met enkel succes, eerste miskleun moet nog komen dus.

Gr. Jeroen

Croneberg

Bedankt voor jullie reacties. Goede tip Jacques, ga ik zeker doen wanneer de clubs weer events kunnen organiseren. Zat zelf te kijken naar een lidmaatschap van Gilde Dionysos. Lees in vele forumberichten en ONK uitslagen dat de leden mooie bieren brouwen.

Jeroen, laat maar weten als de 70 liter binnen is. Ik brouw graag een dagje mee met een brouwer die enkel succes heeft.

PiWi

Afhankelijk van je woonplaats kan het MTG ook een vereniging zijn om je bij aan te sluiten: https://mtgbier.wixsite.com/home

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.