Oblomov in Sydney

Gestart door Oblomov, 03-04-2006 01:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Oblomov

Ik ben Daniel (36, of misschien 37), ik woon in Sydney en bij gebrek aan Belgisch bier hier begonnen met thuisbrouwen. Ik heb het thuisbrouwen hier geleerd en heb dus wat moeite met de Nederlandse terminologie.

Mijn brouwerij is de garage (de auto staat op straat). Ik heb twee glazen (25 liter) gistvaten, twee van hard plastik (23 liter), een 25 liter 'kubus' en twee extra koelkasten waarvan 1 met een temperatuurcontroller. Ik heb net een beslagkuip gemaakt van een 50 liter koelbox. Ik heb een pan van 30 liter (te klein), een 130.000 BTU gasbrander en een koperen 'koelspiraal'.

Ik brouw meest dubbels en trippels en heb nu 3 keer witbier geprobeerd. De meeste gistvaten zijn nu in gebruik, 2x20 liter plambic (Australische kersen) in de glazen gistvaten, 20 liter dubbel is aan het bezinken in koelkast #2  and 20 liter wit aan het gisten in koelkast #1.


Edgar

Welkom Oblomov. Te gek om een forumlid in Sidney te hebben.

Je installatie klinkt prima, en je Nederlands ook.

Plambic? Zijn dat pruim-achtige kersen misschien?

MO

Een Oblomov die iets uitvoert? Dat lijkt met een contradictio in terminis. Of brouw je heeeeeeel heel langzaam. Ik wilde maar vragen: waarom noem je jezelf Oblomov?

Waar haal jij je grondstoffen? Heb je tips voor goede australische bieren. Ik ben zelf wel te spreken over de Cooper's bieren, wat vind jij daar van?

Heb je misschien foto's van een brouwsessie?

Oscar

Daniel,

Nogmaals welkom, Australie....Down under Dat is een eindje weg. Zoals Jacque als melde..dit forum word hoe langer hoe internationaler,
Is in Austratie het bier...Schuim onder, vocht boven ??  ;D  ;D (Term van Johannes)

Waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben is de Brouwscene in Austratië ? wordt daar veel thuis gebrouwen...? En het lijk mij wel leuk om eens een recept van een typisch austratisch te zien hier....het enige "australische" bier dat is ken is forsters Lager, een standaard pilsener.

Groeten en gezondheid
Oscar

MO

De Cooper's bieren zijn goed verkrijgbaar bij Burg Bieren, Oscar. Daar moet je toch maar eens gaan kijken, je ogen puilen uit van het aanbod!
Australische "speciaalbieren" zijn sterk op Engelse leest geschoeit is mijn ervaring. Ach, hun koningin is dezelfde als die van Groot Brittanië.

Adrie

Welkom op dit forum, Daniël. Leuk dat we helemaal aan de andere kant van de wereld ook gevonden en bezocht worden.


Citaat van: Oblomov op 03-04-2006  01:09 u(36, of misschien 37)

Dit intrigeert me...

Johannes

Citaat van: Adrie op 03-04-2006  09:25 uDit intrigeert me...

Laat me raden Oblomov is vandaag/gisteren jarig en houdt rekening met het tijdsverschil?

:edit;  voor het geval dat ik gelijk heb, gefeliciteerd! :clownsmile:

Oblomov

Plambic staat voor pseudo-lambic. Mijn kriek is gemaakt met gist en bacterien uit een zakje (Wyeast), vandaar.

Er wordt hier veel thuisgebrouwen, voornamelijk door studenten. In de supermarkt kan je kits kopen met geconcentreerde wordt en een zakje gedroogde gist. Volgens de gebruikzaamwijzing gewoon 20 liter water erbij en klaar is kees. Kost ongeveer een tientje. Er zijn niet zoveel all-grain brouwers, ik ben niet lid van een club. Grondstoffen haal ik bij http://www.daveshomebrew.com.au, op 10 minuten rijden.

Zelf ben ik niet zo'n coopers fan, James Squire maakt aardige pils.

Op deze site

   http://www.aussiehomebrewer.com/forum/

moeten australische recepten te vinden zijn.

Oblomov

Citaat van: Adrie op 03-04-2006  09:25 uDit intrigeert me...
Ik ben de tel kwijt :-(

Oscar

Citaat van: MO op 03-04-2006  09:20 uDe Cooper's bieren zijn goed verkrijgbaar bij Burgbieren Oscar. Daar moet je toch maar eens gaan kijken, je ogen puilen uit van het aanbod!

Dit ken ik uiteraard wel...ben er al eens geweest...en heb toen ruim 1 1/2 krat met allemaal verschillende bieren meegenomen....
Daar ga ik zeker nog een keer naartoe...maar het ligt helaas niet zo in de buurt...is zeker 1 uur rijden.......

Groeten en gezondheid
Oscar

Oblomov

Haha. Ik heb mezelf geupgrade! Morgen een IPA brouwen.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.