Even voorstellen: Thomas

Gestart door D.R.K., 25-05-2020 19:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

D.R.K.

Hoi medebrouwers,

Ik ben Thomas, 35 jaar en woon in Groningen. Begonnen met brouwen mid 2019 met een Bockbier-pakket van de Brouwbroeders en heb er sindsdien een nieuwe hobby bij. Na de Bock heb ik nog een Witbier, RedAle, Weizen en Stout gebrouwen, telkens weer in de 5 liter-emmers en gewoon in de pan. Het werd dus wel eens tijd voor een uitbreiding en zodoende mijn eerste brouwketel gekocht/gekregen voor mijn 35ste verjaardag en me echt gaan inlezen (hierbij was dit forum een mooie bron van informatie) & het boek "Verander water in bier".
Na het brouwen van het bier wilde ik ook graag een label erop en daar bracht onze kat een goede uitkomst bij; hij is rood en heeft dezelfde naam als ik, vandaar DRK (de rode kater) en is natuurlijk het perfecte fotomodel voor de bierlabels ;)

Onder het genot van een zelf gebrouwen biertje, ga ik lekker verder neuzen op dit forum en knutselen aan mijn eerste eigen recept.

Proost!
Thomas



tdp

Welkom op het forum Thomas, al aardig de smaak te pakken zo te lezen, leuk!

Jeroen76

Van harte welkom,Thomas en poes!

Inderdaad al lekker bezig.

Gr. Jeroen


D.R.K.

Bedankt en zeker de smaak te pakken en omdat je toch altijd wel even moet wachten totdat het bier "klaar" is bakken we vaak al brood van het bostel, ook erg lekker en kan je al een beetje genieten na een brouw dag :)

Heb al wel gelijk een vraagje, ik merk dat de schuimlaag niet stabiel is, bier is zelf lekker en drinkt nogsteeds goed weg maar mis de mooie "kroon"
Nu heb ik de vergisting temperatuur in de gaten gehouden, maar kan hier alleen de ruimte monitoren die relatief stabiel was op 19 graden. Heb al gelezen dat in het brouwsel zelf de temperatuur hoger kan zijn. Is dan mogelijk hier toch het geval geweest dat de temperatuur te hoog geweest is waardoor de schuimlaag niet stabiel is.
Omdat ik het zie bij meerdere gebrouwen bieren vermoed ik dat er een stabiele factor inzit die dit verpest.

De temperatuur in de ruimte is redelijk goed te regelen en zijn weinig invloeden van buitenaf, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of is dan toch de enige oplossing een vergisting(koel)kast aan te schaffen/om te bouwen.

alvast bedankt
Groet
Thomas

Jeroen76

Een ruimte is niet altijd constant is mijn ervaring ook al is hij nog zo goed geïsoleerd.

Bedankt dat er ook veel warmte in het vat vrij kan komen tijdens het vergisten. Bij warme temperaturen is het dan makkelijk om wat terug te koelen, dat kan in een vergistingskast prima.

Met een Inkbird met WiFi en een Ispindel volg je alles op je telefoon en kun je de temperatuur van je vergistingskast overal ter wereld bijstellen.

Kortom een van de beste investeringen in de hobby als je het mij vraagt. Wij zijn ontzettend blij met onze kast

Gr. Jeroen


Jaap W

Thomas, welkom op dit mooie en zeer nuttige forum. Zo te zien heeft de poes stiekem al van je biertjes "geproefd".  :engel:
Veel brouwplezier.  :biersmile: :proost: :nut:

D.R.K.

Bedankt voor de tip en ga er zeker naar kijken, eerst ook maar eens zoeken waar ik hier een extra koelkast kan neer gaan zetten.

Gorak

Hey Thomas,

Leuk om nog een Groninger in ons midden te hebben. Succes met brouwen!

Groet,
Tom

Kiekeboe

De Groningers staan historisch wel bekend als zuipschuiten, die hun christelijke overtuiging wisten te combineren met overmatig alcoholgebruik.


Marco Aal

Welkom Thomas,


Er gaat niks boven Grunn :groots:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.