Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hop: Southern Dawn/ Southern Aroma  (gelezen 503 keer)

Offline guidomarree

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Eentje is geentje
Hop: Southern Dawn/ Southern Aroma
« Gepost op: 25-05-2020 11:32 u »
Hallo allemaal,

Onlangs in een opwelling tot de aankoop van 100 g Southern Dawn en Southern Aroma hop overgegaan. Beide zijn het Zuid-Afrikaanse hopsoorten welke in de aanbieding stonden bij Brouwland. Echter nu ben ik aan het zoeken naar recepten met deze bepaalde hoppen en vind ik er geen. En spijtig genoeg ben ik ook nog niet zo lang bezig met brouwen dat ik al perfect weet hoe een recept samen te stellen.
Er is vooruitgang, maar traag en de verschillende passende smaken combineren is nog een opgave.
https://www.Brouwland.com/en/our-products/brewing/hops/hop-south-africa-za/d/hops-southern-dawn-1-kg
https://www.Brouwland.com/en/stock-sale/d/hopkorrels-southern-aroma-2017-1-kg-2?gaCategory=search

Dus mijn vraag is of iemand hier toch al eens mee heeft gebrouwen en zijn (waarschijnlijk) heerlijke recept met mij wilt delen? Of iemand met meer ervaring die mij op de goede weg wil helpen met het brouwen hiermee.

Zou het Bijvoorbeeld makkelijkste zijn om een Smash te brouwen? Of beide hoppen in eenzelfde bier te gebruiken? Welk soort bier, pale ale, IPA, Tripel, ...?
Eventueel kan ik dan zelf wat verder zoeken en een recept samenstellen.

Bedankt

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BenvdVeen

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Re: Hop: Southern Dawn/ Southern Aroma
« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2020 11:49 u »
Hallo, op de site van Brouwland kun je een pdf downloaden. Daar staan beide hoppen ook op.
De Southern Aroma is een aromahop Southern Dawn is een dual purpose. Beide kun je gebruiken in een (I)PA

US-05 is a brewers best friend

Offline guidomarree

• Junior lid
  • **
  • Eentje is geentje
« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2020 12:49 u »
Hallo, op de site van Brouwland kun je een pdf downloaden. Daar staan beide hoppen ook op.
De Southern Aroma is een aromahop Southern Dawn is een dual purpose. Beide kun je gebruiken in een (I)PA

US-05 is a brewers best friend

Super, inderdaad, niet gezien. Bedankt.
Dan ga ik eens proberen iets samen te stellen om met beide hoppen een pale ale recept te maken. En eventueel de overschot aroma bij een Tripel toe te voegen.

Indien iemand een bewezen recept weet, mag dat natuurlijk ook altijd  ;)

Offline Alien on Acid

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 09-06-2020 21:12 u »
Ik ben met een andere Zuid-Afrikaanse hop (African Queen) een SMASH aan het brouwen. Spul staat nu te vergisten, en zal het resultaat laten weten! Als het goed is, binnenkort bottelen.

Zie het draadje hieronder:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,41358.0.html

Offline guidomarree

• Junior lid
  • **
  • Eentje is geentje
« Reactie #4 Gepost op: 09-06-2020 22:04 u »
Ik ben met een andere Zuid-Afrikaanse hop (African Queen) een SMASH aan het brouwen. Spul staat nu te vergisten, en zal het resultaat laten weten! Als het goed is, binnenkort bottelen.

Zie het draadje hieronder:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,41358.0.html
Ik ben benieuwd

Tags: