Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: FermZilla ervaring?  (gelezen 2057 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: FermZilla ervaring?
« Reactie #50 Gepost op: 29-06-2020 21:43 u »
Nee, hoeft van mij ook niet. Zou niet weten waarom. Ik ga toch geen gist opkweken. En zou ik dat willen kan ik het altijd nog uit de bucket scheppen. Zo doen ze dat in de VS ook. Ik ben gemakzuchtig en gebruik altijd korrelgist. Niet te moeilijk. Mijn hobby is bierbrouwen en niet gist opkweken. Wil je dat wél? Prima, doe je ding zou ik zeggen. Voor een paar euro ga ik niet lopen klooien. Ieder zijn meug hè?  :proost: :proost: :brouwen: :brouwen: :biersmile: :biersmile:

Als je hobby bierbrouwen is wil je een zo goed mogelijk bier brouwen lijkt mij...  :)

Gist aflaten doe ik om gist kwijt te raken en niet om de gist later opnieuw te gebruiken.
Een overmaat aan gist heeft een negatief effect op je bier. Het zorgt voor een mindere body en schuimhoudbaarheid en het verhoogt de pH van je bier

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Sid

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #51 Gepost op: 30-06-2020 10:13 u »
De drukset is inderdaad niet volledig gemonteerd. Het idee was om straks bij het afvullen het waterslot te verwisselen voor de drukkoppeling. Met een lichte druk zou ik dan kunnen afvullen.

Offline André de Laat

• Senior lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #52 Gepost op: 30-06-2020 10:21 u »
Ik vergist in Brewbuckets, zonder gistaflaat mogelijkheid. Ik lager ook niet meer. Na de hoofdvergisting wacht ik nog een dag of vier en vul mijn keg. Levert heerlijk bier op hoor :) ;)  :proost: :biersmile: :brouwen:

Tags: