Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Groepsaankoop walsenmolen  (gelezen 21001 keer)

Offline LAM

• Senior lid
  • Land: nl
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
Re: Groepsaankoop walsenmolen
« Reactie #250 Gepost op: 02-02-2021 10:46 u »
Netjes gedaan hoor! Ik hoop dat ie je veel brouwplezier geeft.
Ik ben toch wel blij dat ik het op de walsenmolen uit deze groepsaankoop heb gehouden. Het mechanisme en de rollen zijn wel degelijk heel anders dan van de pastamachine – die ik ook heb. Maar ik kan mij ook prima voorstellen dat jouw route kiest. Als de mout maar bier wordt, toch?
Zo is het maar net! Heb tot nu toe nooit problemen ervaren :)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline LAM

• Senior lid
« Reactie #251 Gepost op: 05-02-2021 14:36 u »
Hierbij ook een filmpje van hoe de walsenmolen het doet.

En een foto van het eindresultaat:

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #252 Gepost op: 06-02-2021 10:48 u »

Offline Mikel

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #253 Gepost op: 20-02-2021 13:55 u »
Goedemiddag,
Zojuist zelf voor het eerst de walsenmolen zelf gebruikt en over het resultaat ben ik erg te spreken. Echter kwam er een ander probleem voor:
Na 1-2 kilo ging de afgestelde wals toch ineens verder van de aangedreven wals af. Ik heb ze met de vloermaat afgesteld, zwarte draaiknop aangedraaid en vervolgens de borgmoer vastgezet en op het eerste oog leek hij ook vast te zitten. Echter werden de korrels steeds minder gekenusd en kwamen er weer hele korrels doorheen. Toen de trechter leeg was en ik ging kijken waren de walsen toch weer verder uit elkaar gegaan.
Ik had de molen aangestuurd met een accuboor, zou het hierdoor kunnen komen? Dat ik te snel wilde schroten en daardoor de walsen uit elkaar zijn gegaan? Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is als je hem aandraait maar het leek toch te gebeuren.

Ik hoor graag of iemand hier een oplossing voor heeft!

Online Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
  • Brood is graan wat geen bier mocht worden!
« Reactie #254 Gepost op: 20-02-2021 15:54 u »
Goedemiddag,
Zojuist zelf voor het eerst de walsenmolen zelf gebruikt en over het resultaat ben ik erg te spreken. Echter kwam er een ander probleem voor:
Na 1-2 kilo ging de afgestelde wals toch ineens verder van de aangedreven wals af. Ik heb ze met de vloermaat afgesteld, zwarte draaiknop aangedraaid en vervolgens de borgmoer vastgezet en op het eerste oog leek hij ook vast te zitten. Echter werden de korrels steeds minder gekenusd en kwamen er weer hele korrels doorheen. Toen de trechter leeg was en ik ging kijken waren de walsen toch weer verder uit elkaar gegaan.
Ik had de molen aangestuurd met een accuboor, zou het hierdoor kunnen komen? Dat ik te snel wilde schroten en daardoor de walsen uit elkaar zijn gegaan? Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is als je hem aandraait maar het leek toch te gebeuren.

Ik hoor graag of iemand hier een oplossing voor heeft!
Ik heb hem al een aantal keer gebruikt deze walsenmolen
Na het afstellen moet je de schroeven met zwarte knoppen goed aandraaien en borgen met de moeren. Niet te hard aandraaien want dan draait de wals niet meer
Dus controleer de borgmoeren maar eens tussendoor kan zijn door de trillingen vd boor dat ze losgaan
Met borg middel eventueel vast zetten

Offline Mikel

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #255 Gepost op: 20-02-2021 16:21 u »
Ik had de borgmoeren met een tang aangedraaid maar de wals bleef wel draaien (dacht ik). Vanavond maar eens even kijken of hij het daadwerkelijk deed.
Overigens nu wel 75% rendement gehaald ipv 54..

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #256 Gepost op: 20-02-2021 18:46 u »
Ik heb het probleem, als dat er al is, opgelost door er 2 borgmoeren op te draaien en deze zitten nu lekker vast.
Ik verstel de molen nooit.

Offline LAM

• Senior lid
« Reactie #257 Gepost op: 20-02-2021 20:28 u »
Tja tja tja, dan hadden jullie toch mijn geweldige creatie moeten nabouwen. Die heeft een aantal vaste standen en kunnen niet losglijden.

Haha nee hoor heren. Ik begrijp dat jullie iets willen waarvan het de bedoeling is dat hij gebruikt wordt waarvoor die gemaakt is :)
Alleen balen dat er iets in de constructie niet lekker zit...

Tags: