Even voorstellen: Wilbert

Gestart door Wilbert61b, 22-05-2020 21:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilbert61b

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Wilbert en ik woon in de omgeving van Nijmegen. Ruim 40 jaar geleden heb ik mijn eerste biertje gebrouwen. Het was niet te .... drinken en heb het sindsdien nooit meer geprobeerd. Ik maakte in die tijd wel wijn en dat ging me beter af. Er kwam toen echter een huwelijk en later kinderen en er was geen ruimte meer voor deze hobby. Nu zijn de kinderen en de vrouw de deur uit en ben ik weer met wijn maken begonnen. Toevallig kon ik van iemand voor een prikkie een bierset van de HEMA overnemen. Warempel kwam daar een zeer smakelijk biertje uit en dat daagde me uit.  De kik van de plof bij het openen van het eerste flesje was super! Dit zelfs zodanig dat mijn broers en zus me een compleet start pakket gaven. Daar nog een schootmolen, koelspiraal, bierpakket en twee "blikken" bij. Het eerste wat ik maakt was een "stout" bier. Geheel in de stijl van het Engelse Guinness, erg lekker! Nu ben ik bezig met een Tripel. Geen blik maar zelf geschroot en gebrouwen. Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Dat mijn keuken een slagveld was na afloop mocht de pret niet drukken.

Ik moet nog veel leren en ga hier eens lekker op het forum grasduinen.

Wilbert

Wildor

Welkom Wilbert!

Veel plezier, komt vast helemaal goed.

William

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.