Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vraagje mbt caramelmout en BrouwHulp  (gelezen 230 keer)

Offline Larsje40

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Vraagje mbt caramelmout en BrouwHulp
« Gepost op: 22-05-2020 01:12 u »
Hallo Allemaal.

Ik had een vraagje betreffende de caramelmout welke ik vandaag heb gekocht en het verwerken hiervan in BrouwHulp.

De Caramelmout (type Vienna) die ik heb gekocht is van Dingemans en heeft een kleur van 30-60 EBC. Nu gaat hier mijn vraag over.

Hoe zet ik deze juist in mijn voorraadlijst zodat er goed mee gerekend kan worden door BrouwHulp? En dan bedoel ik de EBC. Vul ik hier 30 in of 60 of ga ik in het midden zitten en pak ik 45?

Bedankt voor de reacties.

Gr.

Larsje

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Snelbier

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Vraagje mbt caramelmout en BrouwHulp
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2020 07:36 u »
In het midden, tenzij je de exacte waarde weet.  Brouwze,  Snelbier.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Vraagje mbt caramelmout en BrouwHulp
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2020 12:52 u »
Ik hou het ook in het midden. Ook al weet je exact de kleur, je krijgt het toch nooit zoals je de kleur wilt hebben.
Voor mij is de smaak belangrijker dan de kleur. ;)

Tags: