Eindelijk eens voorstellen, Albert

Gestart door kippenboertje, 21-05-2020 10:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kippenboertje

Hallo Brouwers,

Na een tijd meelezen en lekker brouwen nu maar eens voorstellen.
Mijn naam is Albert, woonachtig in het noorden v/h land en brouw al geruime tijd met mijn Brew Monk. Ik heb al heel veel lekkere biertjes gebrouwen met recepten die hier op het forum staan.

Dus brouwers die die mooie recepten plaatsen  BEDANKT!

Wel loop ik de laatste tijd een beetje tegen de grenzen van de Brew Monk aan,
Vooral door het geringe volume van deze automaat, en omdat een automaat toch geen echte automaat is en het mijn naar mijn idee met een herms vloeiender en efficiƫnter brouwen is.

Dus ik zit te denken om misschien een herms systeem te bouwen met 70 liter pannen, maar zag van de week ook dat Brew Monk binnenkort met een 70 liter versie op de markt komt..

Wat zouden jullie aanraden?

Lekker wat moois gaan bouwen? Of overstappen naar de 70 liter Brew Monk?

Ruimte heb ik genoeg dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Stroom heb ik ook genoeg, beschik zowel over zware 220 groep en 32 amp krachtstroom aansluiting.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,
Albert

Jeroen76

Van harte welkom Albert!

Inderdaad komt er medio juli augustus een Brew Monk Titan 70 liter op de markt. Het lijkt mij een mooi apparaat maar voor mij ook nieuw wij brouwen nu met pannen op gas, dus een hele verandering dan zo'n brouwautomaat. Heb je nu een 30 of 50 liter? Een 30 liter is inderdaad erg beperkt en enkel met een tsjokvolle automaat haal je een max. Opbrengst van hooguit 20 liter. Begreep dat op vol vermogen brouwen in een brouwautomaat niet aan te raden was.


Gr. Jeroen

beun

Hallo Albert,
Welkom!
Als je over krachtstroom beschikt kun je als maisch- en kookketel ook een horeca kookketel gebruiken. Ik heb er 1 met roerwerk. ideaal. ik brouw tot max. 90 liter in 110 liter pan maar 30 liter gaat ook prima.
Zijn wel kostbaar in aanschaf maar zo brouwen heeft een aantal voordelen.

Stefan

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.