Cider gist in bier?

Gestart door Johan_vL, 20-05-2020 11:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan_vL

Gisteren heb ik een 20 L batch in 4 delen gesplitst en met 4 verschillende gisten geënt, namelijk: MJ 41, MJ31, K-97 german ale (fermentis) en safcider.

Het recept zal een soort steam ale moeten worden, vandaar de Kölsch gist. De andere gisten had ik nog liggen en het was tijd die op te maken. (recept: 11% cara 120MD, 3% biscuit rest pilsmout)&(hop fuggles voor bittering en tettnangers late hopgift).

Op zich leuk lijkt me, omdat de M31 en M41 een heel ander profiel produceren dan de K-97. Voor die 3 gisten is de uitkomst wel aardig in te schatten, maar wat de cider gist gaat doen echt geen idee. Champagne gist, wordt meer toegepast en ik ken ook broodgist/bakkersgist.

Op het forum kon ik niets vinden over het gebruik van cider gist. heeft iemand hier ervaring mee? Of een idee van wat de verschillen zijn met doorsnee biergist?

 :brouwen:

Mans

Hoi @Johan_vL, wat zijn uiteindelijk jouw bevindingen geweest bij je 4 split batch? Ben erg benieuwd

Groetjes mans

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.