Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Permanentje voor mijn naakte flesjes  (gelezen 1049 keer)

Offline brewkeet

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Permanentje voor mijn naakte flesjes
« Gepost op: 18-05-2020 19:02 u »
Hallo Brouwers,

Even zitten zoeken en niks gevonden over wat ik zoek. De meeste hobbybrouwers willen makkelijk etiketten weer van de flesjes afhalen, vele verhalen over volle melk, prit, houtlijm, etc.
Allemaal hele goede ideeŽn echter ik wil me etiketten niet meer van me flesje af hebben. Kortom 1 etiket op al me flesjes (750 flesjes +-) daarover heb ik een aantal vragen;

1. Ik zat zelf te denken aan te laten drukken (de etiketten van de hertog jan flesjes blijven qua inkt mooi ook al zijn ze nat)  of hebben jullie andere ideeŽn erover of welke drukker gebruiken jullie? Zat zelf te denken aan ESHUIS.nl
2. Welke lijm moet gebruiken zodat als je ze omspoelt niet het etiket eraf spoelt. Wie heeft daar ervaring mee?
3. Moet toch even me etiket showen, ik schrijf op de dop altijd met stift een Q of een T vandaar de beschrijving. Wat vinden jullie ervan.

GR. Brewkeet

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JanPieter

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Lees al even mee, pas begonnen met brouwen
Re: permanentje voor me naakte flesjes
« Reactie #1 Gepost op: 18-05-2020 20:31 u »
De uitlijning van de ronde objecten links is wat vreemd, net of het eieren zijn, of uit het midden of zo. Verder een chique etiket!

Offline Kiekeboe

• Super lid
  • Land: be
Re: Permanentje voor mijn naakte flesjes
« Reactie #2 Gepost op: 18-05-2020 22:04 u »
Hallo Brouwers,

Even zitten zoeken en niks gevonden over wat ik zoek. De meeste hobbybrouwers willen makkelijk etiketten weer van de flesjes afhalen, vele verhalen over volle melk, prit, houtlijm, etc.
Allemaal hele goede ideeŽn echter ik wil me etiketten niet meer van me flesje af hebben. Kortom 1 etiket op al me flesjes (750 flesjes +-) daarover heb ik een aantal vragen;

1. Ik zat zelf te denken aan te laten drukken (de etiketten van de hertog jan flesjes blijven qua inkt mooi ook al zijn ze nat)  of hebben jullie andere ideeŽn erover of welke drukker gebruiken jullie? Zat zelf te denken aan ESHUIS.nl
2. Welke lijm moet gebruiken zodat als je ze omspoelt niet het etiket eraf spoelt. Wie heeft daar ervaring mee?
3. Moet toch even me etiket showen, ik schrijf op de dop altijd met stift een Q of een T vandaar de beschrijving. Wat vinden jullie ervan.

GR. Brewkeet

Weerbestendige buitenstickers bestellen. Dan hoef je niet te bekommeren om lijm en dergelijke, watervaste stickers. Die kan je bijvoorbeeld hier bestellen: www.stickerwinkel.com Op het eerste zicht lijkt de prijs erg redelijk. Maar ze gaan er wel niet meer af als je je mocht bedenken omtrent het ontwerp.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 18-05-2020 22:37 u »
echter ik wil me etiketten niet meer van me flesje af hebben. Kortom 1 etiket op al me flesjes (750 flesjes +-)

Voor de verkoop?  :weetniet: :)

Offline AukeRadelaar

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 18-05-2020 23:13 u »
Een hoop merken gebruiken tegenwoordig een soort stickers Van Moll in ieder geval. Zelfs na een nacht in de Oxi Caustic blijft het peuteren

Offline brewkeet

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 19-05-2020 08:14 u »
Voor de verkoop?  :weetniet: :)
Nope, gewoon hobby en ja net zoals met elke hobbybrouwer gaat er wel is een kratje naar bekende toe of neem je wat biertjes mee naar een feestje.

De uitlijning van de ronde objecten links is wat vreemd, net of het eieren zijn, of uit het midden of zo. Verder een chique etiket!

Klopt ook ik heb daar lang mee zitten stoeien maar wilde een soort van ovaal etiket-achtig op me flesjes hebben, maar toch een volledige wikkel om de rest van me info erop te kunnen zetten. en gemakkelijk kunnen plakken :)

Weerbestendige buitenstickers bestellen. Dan hoef je niet te bekommeren om lijm en dergelijke, watervaste stickers. Die kan je bijvoorbeeld hier bestellen: www.stickerwinkel.com Op het eerste zicht lijkt de prijs erg redelijk. Maar ze gaan er wel niet meer af als je je mocht bedenken omtrent het ontwerp.

De stickers zijn redelijk duur bijna 280 euro voor 1000 stuks. Bij ESHUIS is het 200 met permanente lijm. Voor Nijoff is het 90 euro zonder lijm.

Tags: