Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ervaringen met de pH5 meter van XS?  (gelezen 715 keer)

Offline Romba

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ervaringen met de pH5 meter van XS?
« Gepost op: 12-05-2020 16:39 u »
Ik wil graag een goede pH meter aanschaffen en ik zit nu te twijfelen tussen de pH110 van Extech (bij Unibrew) en de pH5 van XS (bij Braumarkt). Nu heb in diverse topics gelezen dat de Extech een goed en makkelijk te bedienen pH meter is. Maar hoe zit dat met de pH5 van het italiaanse XS instruments? Omdat deze temperatuur correctie heeft en met vervangbare elektroden is uitgevoerd is ie volgens mij vergelijkbaar met de pH110 van Extech. Ik ben dus even benieuwd naar de ervaringen met de pH5 en dus of het een goede koop is.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Ervaringen met de pH5 meter van XS?
« Reactie #1 Gepost op: 12-05-2020 23:19 u »
Ik wil graag een goede pH meter aanschaffen en ik zit nu te twijfelen tussen de pH110 van Extech (bij Unibrew) en de pH5 van XS (bij Braumarkt). Nu heb in diverse topics gelezen dat de Extech een goed en makkelijk te bedienen pH meter is. Maar hoe zit dat met de pH5 van het italiaanse XS instruments? Omdat deze temperatuur correctie heeft en met vervangbare elektroden is uitgevoerd is ie volgens mij vergelijkbaar met de pH110 van Extech. Ik ben dus even benieuwd naar de ervaringen met de pH5 en dus of het een goede koop is.

Even gekeken naar de afbeelding en gezien dat deze geen platte elektrode heeft. Dat betekent dat je meer ijkvloeistof en grotere monsters nodig hebt.

Offline Romba

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2020 20:18 u »
Even gekeken naar de afbeelding en gezien dat deze geen platte elektrode heeft. Dat betekent dat je meer ijkvloeistof en grotere monsters nodig hebt.

Hallo Jacques, bedankt voor je reactie.
Hoe erg of hoe onhandig is dat denk je? Hoe groot zijn de monsters die je met een Extech nodig hebt?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2020 22:08 u »
Hallo Jacques, bedankt voor je reactie.
Hoe erg of hoe onhandig is dat denk je? Hoe groot zijn de monsters die je met een Extech nodig hebt?

Die zijn minimaal. Je kunt zelfs de pH meten van vochtige vloerbedekking...  :)

Overigens zag ik dat Brouwland ook een handige pH-meter in de aanbieding heeft voor weinig geld. Omdat de elektrode smal is zou je daarmee volgens Brouwland ook kunnen volstaan met kleine monsters. De prijs is 49,95. Een nadeel is dat je de elektrode niet kunt vervangen. Daar staat tegenover de de prijs laag is en dat volgens Brouwland de elektrode lang zou meegaan door een afsluitende bewaarfles om de elektrode.
Bij mijn Extech pH100 kost het vervangen van de elektrode zo'n 40 inclusief verzendkosten.

Offline Romba

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2020 21:52 u »
Ok! bedankt voor je uitleg en tips.

Tags: