Ervaringen met de pH5 meter van XS?

Gestart door Romba, 12-05-2020 16:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romba

Ik wil graag een goede pH meter aanschaffen en ik zit nu te twijfelen tussen de pH110 van Extech (bij Unibrew) en de pH5 van XS (bij Braumarkt). Nu heb in diverse topics gelezen dat de Extech een goed en makkelijk te bedienen pH meter is. Maar hoe zit dat met de pH5 van het italiaanse XS instruments? Omdat deze temperatuur correctie heeft en met vervangbare elektroden is uitgevoerd is ie volgens mij vergelijkbaar met de pH110 van Extech. Ik ben dus even benieuwd naar de ervaringen met de pH5 en dus of het een goede koop is.

Jacques

Citaat van: Romba op 12-05-2020  16:39 uIk wil graag een goede pH meter aanschaffen en ik zit nu te twijfelen tussen de pH110 van Extech (bij Unibrew) en de pH5 van XS (bij Braumarkt). Nu heb in diverse topics gelezen dat de Extech een goed en makkelijk te bedienen pH meter is. Maar hoe zit dat met de pH5 van het italiaanse XS instruments? Omdat deze temperatuur correctie heeft en met vervangbare elektroden is uitgevoerd is ie volgens mij vergelijkbaar met de pH110 van Extech. Ik ben dus even benieuwd naar de ervaringen met de pH5 en dus of het een goede koop is.

Even gekeken naar de afbeelding en gezien dat deze geen platte elektrode heeft. Dat betekent dat je meer ijkvloeistof en grotere monsters nodig hebt.

Romba

Citaat van: Jacques op 12-05-2020  23:19 uEven gekeken naar de afbeelding en gezien dat deze geen platte elektrode heeft. Dat betekent dat je meer ijkvloeistof en grotere monsters nodig hebt.

Hallo Jacques, bedankt voor je reactie.
Hoe erg of hoe onhandig is dat denk je? Hoe groot zijn de monsters die je met een Extech nodig hebt?

Jacques

Citaat van: Romba op 14-05-2020  20:18 uHallo Jacques, bedankt voor je reactie.
Hoe erg of hoe onhandig is dat denk je? Hoe groot zijn de monsters die je met een Extech nodig hebt?

Die zijn minimaal. Je kunt zelfs de pH meten van vochtige vloerbedekking...  :)


Overigens zag ik dat Brouwland ook een handige pH-meter in de aanbieding heeft voor weinig geld. Omdat de elektrode smal is zou je daarmee volgens Brouwland ook kunnen volstaan met kleine monsters. De prijs is € 49,95. Een nadeel is dat je de elektrode niet kunt vervangen. Daar staat tegenover de de prijs laag is en dat volgens Brouwland de elektrode lang zou meegaan door een afsluitende bewaarfles om de elektrode.
Bij mijn Extech pH100 kost het vervangen van de elektrode zo'n € 40 inclusief verzendkosten.

Romba

Ok! bedankt voor je uitleg en tips.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.