Etiket voor mijn 1e zelf gebrouwen bier

Gestart door patrickwit, 15-05-2020 17:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrickwit

Bij deze wil ik met trots mijn 1e gemaakte etiket showen.
Ik moet het bier nog brouwen maar ik kon niet wachten met het ontwerpen van een etiket.
Het doel was een etiket die ik zo kan aanpassen op elke bieren die ik zal gaan brouwen.
Daarom heb ik gekozen voor een standaard simpel layout.
Ik zal ze niet op alle flesjes plakken maar enkel de flessen die ik weg geef om zo een visitekaartje af te kunnen geven.

Er zal her en der nog wat aanpassingen komen zo zal hij nog wat breder worden zodat er aan de zijkant nog de ingrediënten enz kunnen komen te staan.



AukeRadelaar

Wat tof! Wat voor programma gebruik je?

patrickwit

Citaat van: AukeRadelaar op 15-05-2020  17:20 uWat tof! Wat voor programma gebruik je?
Na lang zoeken wat ik prettig vond ben ik gegaan voor adobe illustrator.
Ben redelijk ervaren met photoshop maar dan meer om foto's te bewerken en niet tekenen.
Met illustrator vind ik dat tekenen een stuk makkelijker gaat.

Drents Hopbier

Citaat van: patrickwit op 15-05-2020  17:04 u

Als het een I.P.A. wordt, is het een India Pale Ale.
Als het in het Engels moet is het Alc./Vol.
Ik zou Patrick de Wit schrijven.

Hopbier

patrickwit

Citaat van: Drents Hopbier op 15-05-2020  17:54 uAls het een I.P.A. wordt, is het een India Pale Ale.
Als het in het Engels moet is het Alc./Vol.
Ik zou Patrick de Wit schrijven.

Hopbier

Denk dat ik een vorm van dyslectie hier vertoon, heb het direct aangepast mijn fout.
Was even te vlug en enthousiast met pronken.

patrickwit

En omdat ik zo enthousiast was heb ik de etiket meteen op een flesje geplakt.
Om te kijken naar formaat en hoe alles in ze geheel gepresenteerd word.
Hier zitten dus nog de fouten in en worden er uit gehaald

Jan de Graaff

Erg mooi ontwerp (!!!!) en zeker heel geschikt om voor verschillende soorten te gebruiken. Goed gedaan hoor!
Als ideetje: Je zou kunnen overwegen om voor bepaalde soorten bepaalde kleuren te gebruiken, zoals nu rood voor een I.P.A. Bijvoorbeeld geel voor een Blond, blauw voor een Tripel, enzovoorts.

Citaat van: Drents Hopbier op 15-05-2020  17:54 uAls het in het Engels moet is het Alc./Vol.

Ik ben het met Hopbier eens; als je voor een taal kiest moet je het wel onverkort doorvoeren en volhouden.
Op dit etiket dus ook:
  • Arsegan recipe
  • Bottled in Jisp
  • Brewed in Jisp
<off topic> Trouwens, mooi schaatsen in Jisp, heel wat mooie herinneringen aan vanuit mijn middelbare schooltijd (toen het nog wel eens vroor 's winters...) </off topic>

patrickwit

Citaat van: JanDeGraaff op 15-05-2020 &nbsp;22:24 uErg mooi ontwerp (!!!!) en zeker heel geschikt om voor verschillende soorten te gebruiken. Goed gedaan hoor!
Als ideetje: Je zou kunnen overwegen om voor bepaalde soorten bepaalde kleuren te gebruiken, zoals nu rood voor een I.P.A. Bijvoorbeeld geel voor een Blond, blauw voor een Tripel, enzovoorts.

Ik ben het met Hopbier eens; als je voor een taal kiest moet je het wel onverkort doorvoeren en volhouden.
Op dit etiket dus ook:
  • Arsegan recipe
  • Bottled in Jisp
  • Brewed in Jisp
<off topic> Trouwens, mooi schaatsen in Jisp, heel wat mooie herinneringen aan vanuit mijn middelbare schooltijd (toen het nog wel eens vroor 's winters...) </off topic>

Het verhaal van je kleuren had ik ook al in mijn hoofd dus we zitten op één lijn.
En ja de tekst stom had niet gehoeven deze fout maar heb dit ondertussen aangepast.

Ja zelf heb ik dus nooit hier geschaatst want ben import Jisper sinds 2 jaar kom zelf uit IJmuiden maar mijn vrouw komt hier vandaan.

bierinjisp

Leuk, een brouwer in Jisp. (bijna hoofdstad van Nederland)
Ik was denk ik de eerste brouwer in Jisp in de jaren 90. Woon nu in Wormer.
Wellicht leuk om eens wat ervaringe uit te wisselen?

mvg

Maurice
(bierinjisp)

bultje76


Koen S

Citaat van: bultje76 op 18-05-2020 &nbsp;08:54 uMooi etiket!

Wat is 'Bland'?
Als je het vertaalt uit het Engels: 'flauw'

Misschien  is het 'Brand' in het Jisps?

Jeroen76

Ziet er top uit! Inderdaad met kleuren werken per soort, doen wij ook.

Je logo herken ik wel van veel andere brouwers dus een merchandise als je professioneel gaat is wat lastig ;)

Hier alvast een slabbetje voor de doordrinkert

Gr. Jeroen


Koen S

Citaat van: Jeroen76 op 18-05-2020 &nbsp;10:11 uZiet er top uit! Inderdaad met kleuren werken per soort, doen wij ook.

Je logo herken ik wel van veel andere brouwers dus een merchandise als je professioneel gaat is wat lastig ;)

Hier alvast een slabbetje voor de doordrinkert

Gr. Jeroen
Leuk mondmasker!

Jeroen76

Ben het overigens ook eens met de anderen om alles in het Engels te doen en niet half/half.

En wat ik zelf ook leuk vind is om de brouw en eventueel botteldatum toe te voegen, maar dat is puur voor mijzelf. Je hebt nog ruimte genoeg op je etiket ;)

Gr. Jeroen


trebvuister

Citaat van: Jeroen76 op 18-05-2020 &nbsp;10:11 uZiet er top uit! Inderdaad met kleuren werken per soort, doen wij ook.

Je logo herken ik wel van veel andere brouwers dus een merchandise als je professioneel gaat is wat lastig ;)

Hier alvast een slabbetje voor de doordrinkert

Gr. Jeroen
Mooi
Weet jij waar ik zo iets kan krijgen/kopen?
Een vriend van mij is een bierliefhebber met een groten baard

Jeroen76

Om niet te ver van het topic af te gaan, zoek even op Google met de term 'Hopbeard' dan vind je al heel wat merchandise met hopbaardjes.

Bijvoorbeeld deze winkel: ZZ Hopbaard

Gr. Jeroen


patrickwit

Citaat van: bierinjisp op 18-05-2020 &nbsp;08:43 uLeuk, een brouwer in Jisp. (bijna hoofdstad van Nederland)
Ik was denk ik de eerste brouwer in Jisp in de jaren 90. Woon nu in Wormer.
Wellicht leuk om eens wat ervaringe uit te wisselen?

mvg

Maurice
(bierinjisp)

Had al op de kaart gekeken zag inderdaad dat jij in de buurt woonde.
Denk dat ik enkel wat heb aan jou ervaring want ik heb nog geen.

patrickwit

Bedankt voor alle reacties

Ondertussen is mijn 1e batch mislukt en heb ik het etiket een beetje aangepast.
Voor de man met de baard, dit is een icon die ik via Google heb gevonden zonder watermerk en is eenmalig gebruik.
Ik wil voor elke biertje steeds een andere afbeelding zoeken.

Zoals jullie zien is de titel wat aangepast en her en der Nederlandse teksten.
Hopelijk is alles nu zo veel en goed mogelijk Nederlands

Zit alleen even met de tekst hand crafted beer, vind wel mooi maar is helaas Engels iemand idee?


Koen S


brewt

Citaat van: patrickwit op 20-05-2020 &nbsp;14:46 uZit alleen even met de tekst hand crafted beer, vind wel mooi maar is helaas Engels iemand idee?

Geen suggestie voor 'Hand crafted beer'. Als je het mooi vind en het niet erg vind dat Engels en Nederlands door elkaar staan dan zou ik het zo laten. Er worden overal Engelse termen gebruikt.

Mbt. de tekst bij het verhaal. Dit loopt niet helemaal lekker vind ik.
Een suggestie:

Hoe dit kan? Een onstabiele tafel. Het was dus huilen en weer door gaan.
Ik presenteer u mijn eerste, in eigen keuken gebrouwen, I.P.A!


Novice77

Heel leuk! Ook het verhaal achter het bier :)
Check nog wel even de inhoud van je fles, de meeste flessen zijn 330 ml.

Jan de Graaff

Citaat van: Novice77 op 20-05-2020 &nbsp;17:41 uCheck nog wel even de inhoud van je fles, de meeste flessen zijn 330 ml.

De meest voorkomende, de BNR, is 300 ml. En te oordelen naar de foto, is het de BNR die hij heeft:

Citaat van: patrickwit op 15-05-2020 &nbsp;18:13 u

Jan de Graaff

Citaat van: patrickwit op 20-05-2020 &nbsp;14:46 uZit alleen even met de tekst hand crafted beer, vind wel mooi maar is helaas engels iemand idee?
Het is, eerlijk gezegd, ook geen 'hand crafted beer' maar 'craft beer'.
'Hand Crafted' impliceert dat je het volledig met de hand gemaakt hebt, terwijl je eigenlijk iets bedoeld als 'ambachtelijk gebrouwen'... 'Craft Beer'.. Ambachtelijk bier. Dat is in het Nederlands ook niet: "Met de hand gebrouwen bier".

Misschien is dat de juiste vertaling voor jou: "Ambachtelijk Bier"?

Silky

Dat gelaat met die hopbaard is wel grappig. Mooie layout ook 👍

patrickwit

Hierbij weer druk bezig met het maken van een label voor me 2e gebrouwen bier.
Dit keer meer in de thema van het dorp gekozen.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.