Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brewdog Tokyo*  (gelezen 568 keer)

Offline Bvk1983

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Moet nog veel leren
Brewdog Tokyo*
« Gepost op: 15-05-2020 16:08 u »
Nu mijn eerste paar brouwsels op de fles zitten begin ik al wat verkennend te kijken naar wat ik eens zou willen brouwen als ik alles wat beter onder de knie heb. Nu is Brewdog Tokyo een van mijn favoriete bieren en Brewdog heeft hiervoor via DIY Dog het recept vrijgegeven:

JEJige.jpg" border="0

Toch kom ik er nog niet helemaal uit.

Zo kan ik de genoemde mouten niet allemaal vinden en kom ik ze ook in de Swaen substitution chart niet tegen. Ik neem aan dat bijvoorbeeld Extra Pale niet zo maar een ander benaming voor Pale mout is. Ook Dark Crystal kom ik niet tegen. Omdat de EBC waardes ontbreken is het ook lastig vergelijken met andere mouten.

De oak chips staan als "FV" wat zou staan voor Fermentation Vessel. Helaas vermelden ze niet of dit tijdens de hoofdvergisting, of in de navergisting moet. Wat zou daarin het handigste zijn?

Verder wordt gesproken dat bij twijfel een dubbele maisch gedaan moet worden; stort in tweeŽn delen en in 2x maischen. Maar waarom zou dat niet in een keer lukken?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Alexander_H

• Vol lid
  • Brouwen is leren
Re: Brewdog Tokyo*
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2020 20:04 u »
Citaat
Verder wordt gesproken dat bij twijfel een dubbele maisch gedaan moet worden; stort in tweeŽn delen en in 2x maischen. Maar waarom zou dat niet in een keer lukken?
Heb je gekeken hoeveel kilo dat bij elkaar is? Dat krijg ik niet in mijn 30 L maischvat.

Offline Bvk1983

• Junior lid
  • **
  • Moet nog veel leren
Re: Brewdog Tokyo*
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2020 21:49 u »
Heb je gekeken hoeveel kilo dat bij elkaar is? Dat krijg ik niet in mijn 30 L maischvat.

Ik wil eigenlijk de helft van de hoeveelheid gaan brouwen, dat zou in een 27 liter pan moeten passen volgens mij.

Tags: