Even voorstellen: Robbin

Gestart door RobbinR, 15-05-2020 12:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobbinR

Dag collega brouwers!  :proost:

Ik wou me graag even voorstellen.
Mijn naam is Robbin Rijken, ik ben 23 jaar en ik woon in Eersel.
Een mooi dorpje onder Eindhoven tegen de Vlaamse grens.

Na een aantal jaar geïnvesteerd te hebben in een untappd account, met een hoop verschillende geregistreerde bieren, heb ik besloten zelf ook eens een poging te wagen. Op een gezellige avond in de kroeg was dit al vaker ter sprake gekomen. Maar ideeën die ontstaan met een biertje op blijven vaak ook ideeën, zoals sommige van jullie ook wel eens ervaren zullen hebben. Uiteindelijk wel een van deze kroegideeën gebruikt voor de naam van de "thuisbrouwerij" (al is deze nog zeer amateuristisch). Fatty McTittison, naar de bijnaam die een vriend van me zichzelf heeft gegeven. De kans is aanwezig dat deze naam nog wel veranderd wanneer het allemaal nog wat serieuzer wordt. Misschien ook niet haha.

Nu met deze barre coronatijden, waarin al veel (stap)geld bespaard is, de knoop doorgehakt en een BrewMonkey pakketje voor 5 L weizen aangeschaft.
Ik had natuurlijk nog niet alle benodige materialen, dus wat materialen gekocht bij de Unibrew winkel in Beek en Donk.
Prachtig winkeltje, heel attente mensen.

Ook maar gelijk de boeken "Zelf bier brouwen doe je zo" en "Verander water in bier" gekocht en daar een hoop van geleerd.
Natuurlijk begon het na het eerste biertje ontzettend te kriebelen, dus zijn en nog meer materialen aangeschaft, etiketten ontworpen met Photoshop en plannen gemaakt voor nieuwe bieren.

Momenteel kan ik maximaal 20 L brouwen, maar ik hou het voor nu nog bij batches van maximaal 10 L om even wat verschillende bieren te proberen te brouwen en zodat eventuele fouten mij niet meteen 20 L bier kosten. Misschien dat ik aan split-batches ga beginnen om verschillende ideeën uit te proberen. Er zijn nog vele bieren die ik wil brouwen en wil proberen te brouwen.

Al gauw was het me duidelijk dat ik hier nog een hoop kan leren. Dus dat ben ik zeker van plan!

Aangenaam kennis te maken met alle collega brouwers! :petje-af:

Groeten,
Robbin

Hai


Jeroen76

Van harte welkom Robbin!

Er komen hier steeds meer brouwers bij in de buurt, gezellig! ;)

Vergeet niet het boekje van Jaques te kopen, Bierbrouwen voor Dummies' dat ligt hier ook in Beek en Donk in de winkel. Ik gebruik dat toch erg vaak.

Succes en ik zie graag je ervaringen voorbijkomen.




Gr. Jeroen

RobbinR

Allereerst bedankt voor de welkomsberichten!

Citaat van: Jeroen76 op 17-05-2020  00:21 uVergeet niet het boekje van Jaques te kopen, Bierbrouwen voor Dummies' dat ligt hier ook in Beek en Donk in de winkel. Ik gebruik dat toch erg vaak.


Hoi Jeroen, aangenaam!
Goede tip!
Ik zal er zeker eens naar kijken.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.