Brew Monk Titan 70 liter

Gestart door Jeroen76, 11-05-2020 11:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Kan op het forum nog niks vinden over de nieuwste telg van Brew Monk, de Titan 70 liter.

Deze komt medio juli aan in Nederland.

Iemand al iets kunnen vinden aangaande de maten van de ketel?

Gr. Jeroen

Jos Duurland


GvB84

Het lijkt er op dat je de ketel gelijk als gistvat kunt gebruiken. (klemmen bovenaan en gat voor waterslot in het deksel)
Zou dat werken? De trub blijft dat wel in de ketel.

Jeroen76

Citaat van: GvB84 op 11-05-2020  13:21 uHet lijkt er op dat je de ketel gelijk als gistvat kunt gebruiken. (klemmen bovenaan en gat voor waterslot in het deksel)
Zou dat werken? De trub blijft dat wel in de ketel.
Nee daar lijkt hij mij niet voor geschikt. Denk dat dit ook een ander doel heeft.

Gr. Jeroen

GvB84

Citaat van: Jeroen76 op 11-05-2020  19:21 uNee daar lijkt hij mij niet voor geschikt. Denk dat dit ook een ander doel heeft.

Gr. Jeroen

Waar dienen die klemmen voor?
Lijkt me niet handig tijdens het maischen. Tijdens het koken al helemaal niet.
Zulke klemmen zie ik wel op gistvaten zitten.

Jos Duurland

In de omschrijving geeft men aan voor maischen, filtreren en koken. Geen woord over vergisten. Ik denk dat niet in het standaard gebruik zit.
Als het deksel net als de ss brewbucket een siliconen ring heeft en goed afgesloten zou kunnen worden, waarom niet?

beermenke

Citaat van: Jeroen76 op 11-05-2020  19:21 uNee daar lijkt hij mij niet voor geschikt. Denk dat dit ook een ander doel heeft.

Gr. Jeroen

Ik zit meer te denken aan iets wat niet mag nl verdampen😏

GvB84

Citaat van: beermenke op 11-05-2020  22:09 uIk zit meer te denken aan iets wat niet mag nl verdampen😏

Aha. Kwartje is gevallen.  ::)

MartijnNOP

Zelfde afmetingen als mijn Easybrew 50, dat vind ik frappant.

Zelfde diameter. Dus zullen ze wel iets verder naar onderen zijn gegaan?
in ieder geval nog hogere kolom (bij dezelfde diameter) wat niet ideaal is voor je rendement.

IONOX

Citaat van: MartijnNOP op 12-05-2020  09:44 uZelfde afmetingen als mijn Easybrew 50, dat vind ik frappant.

Zelfde diameter. Dus zullen ze wel iets verder naar onderen zijn gegaan?
in ieder geval nog hogere kolom (bij dezelfde diameter) wat niet ideaal is voor je rendement.

Precies de reden waarom ik ook niet overstap naar een grotere brouwautomaat dan die ik nu heb. Geef mij hem juist wat breder, niet alleen maar hoger.

Guppie

Citaat van: GvB84 op 11-05-2020  22:40 uAha. Kwartje is gevallen.  ::)

Dat zou betekenen dat ze er ook een alambiek bij gaan verkopen.

André de Laat

Citaat van: Guppie op 12-05-2020  10:22 uDat zou betekenen dat ze er ook een alambiek bij gaan verkopen.

Het zou ook kunnen dat de alambiek die ook voor de Grainfather worden verkocht erop past. Heb even lopen zoeken naar de diameter van zo´n ding maar zou me niet verwonderen als die er gewoon op past.

MartijnNOP

Na navraag gedaan te hebben zijn de verhoudingen:
Hoogte : 77,5 cm
Breedte (diameter) : 39 cm

En niet H x B = 69 x 35,0 cm

Jeroen76

Citaat van: MartijnNOP op 12-05-2020  11:22 uNa navraag gedaan te hebben zijn de verhoudingen:
Hoogte : 77,5 cm
Breedte (diameter) : 39 cm

En niet H x B = 69 x 35,0 cm
Thanks! Die had ik nog niet kunnen vinden namelijk.

Gr. Jeroen


Emile

Citaat van: André de Laat op 12-05-2020  10:36 uHet zou ook kunnen dat de alambiek die ook voor de Grainfather worden verkocht erop past. Heb even lopen zoeken naar de diameter van zo´n ding maar zou me niet verwonderen als die er gewoon op past.
Die past helaas niet. Die alambiek is iets van 30 cm (net gemeten), ook diameter van Grainfather, dat past hier dus niet op.

Jeroen76

Heb begrepen dat de Brew Monk Titan 70 liter als warme broodjes over de toonbank gaan. Inmiddels zijn wij ook in het bezit van een exemplaar.

De vraag of er al iemand is die het hele profiel van deze ketel in BrouwHulp o.i.d. heeft ingevoerd en dit wil delen. Zo niet dan zullen wij zelf gaan meten en testen maar als het wat makkelijker kan dan is dat ook wel lekker...

Gr. Jeroen


Jeroen76

Heulemaal niemand met een Titan?

Gr. Jeroen


Natlip

Hee jeroen. Ik denk erover om ook een titan erbij te nemen. Heb je er almee gebrouwen? Hebben jullie een takel voor de moutpijp?

Jeroen76

Citaat van: Natlip op 15-09-2020  18:12 uHee jeroen. Ik denk erover om ook een titan erbij te nemen. Heb je er almee gebrouwen? Hebben jullie een takel voor de moutpijp?
Nee wij moeten nog brouwen maar vanwege familieomstandigheden moeten we het even uitstellen. We gaan wel even kijken hoe alles werkt en nameten

We gaan inderdaad een takel gebruiken

Gr. Jeroen


Jeroen76

Zijn er misschien leden hier die ervaringen hebben met de BrewMonk Titan 70 liter?

Gr. Jeroen

Heuvinger brouwerij

Ik denk dat deze ketel een maatje te groot is voor de meeste hobbyisten.

Haagse Wouter

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 13-10-2020  17:11 uIk denk dat deze ketel een maatje te groot is voor de meeste hobbyisten.

Mwa het heeft wel voordelen.
Betekent b.v. dat je een zwaarder bier kan brouwen.

Heuvinger brouwerij

Bedenk wel dat de loze ruimte tov de moutkorf hetzelfde is als bij kleinere ketels.
Ik heb niet het idee dat ik met een veel grotere brouwautomaat zwaardere bieren zou kunnen brouwen.

Haagse Wouter

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 25-10-2020  14:15 uBedenk wel dat de loze ruimte tov de moutkorf hetzelfde is als bij kleinere ketels.
Ik heb niet het idee dat ik met een veel grotere brouwautomaat zwaardere bieren zou kunnen brouwen.

Wat bedoel je daarmee? De capaciteit is toch groter en de korf kan ook daarmee meer gewicht aan? Plus je kunt dunner maischen als dat een probleem is. Of zeg ik nu iets geks.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 25-10-2020  20:56 uWat bedoel je daarmee? De capaciteit is toch groter en de korf kan ook daarmee meer gewicht aan? Plus je kunt dunner maischen als dat een probleem is. Of zeg ik nu iets geks.

Alles is in verhouding...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.