Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wort blijven rondpompen bij maischen  (gelezen 400 keer)

Offline Doc Jo

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Wort blijven rondpompen bij maischen
« Gepost op: 07-05-2020 21:32 u »
Beste brouwers,
Ik heb een vraag het is mss een domme vraag maar toch.
Ik ga morgen proberen een duvel tripel hop Citra te brouwen in de Grainfather naar het recept van BrouwMark dank hiervoor maar ik vroeg me af of ik het wort moet blijven rondpompen bij het maischen telkens wanneer de temperatuur wordt verhoogd of de pomp afzetten en weer aanzetten als de temperatuur is bereikt?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline L.win

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Re: wort blijven rondpompen bij maischen
« Reactie #1 Gepost op: 07-05-2020 21:58 u »
Blijven pompen, hierdoor blijft de temperatuur overal gelijk.

Offline Doc Jo

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
Re: wort blijven rondpompen bij maischen
« Reactie #2 Gepost op: 07-05-2020 22:05 u »
Dank u wel voor uw reactie

Offline Jaap W

• Senior lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
Re: Wort blijven rondpompen bij maischen
« Reactie #3 Gepost op: 08-05-2020 09:46 u »
Ik heb een HERMS installatie en ik pomp tijdens het maischen de vloeistof continue rond. Pomp gaat pas uit als het maischen voorbij is. Dan koppel ik mijn heetwaterketel aan en pomp ik (beetje bij beetje omdat het filterbed niet droog komt te staan) het hete water bovenin mijn maischketel, terwijl het wort langzaam onderuit de maischketel inde kookketel loopt.  :brouwen: :biersmile: :proost:

Online brewt

• Junior lid
  • **
  • Beginnend brouwer!
Re: Wort blijven rondpompen bij maischen
« Reactie #4 Gepost op: 08-05-2020 09:48 u »
Beste brouwers,
Ik heb een vraag het is mss een domme vraag maar toch.
Ik ga morgen proberen een duvel tripel hop Citra te brouwen in de Grainfather naar het recept van BrouwMark dank hiervoor maar ik vroeg me af of ik het wort moet blijven rondpompen bij het maischen telkens wanneer de temperatuur wordt verhoogd of de pomp afzetten en weer aanzetten als de temperatuur is bereikt?

Hoi Doc Jo,

Als je een Grainfather met connect box hebt zal deze de pomp automatisch aan en uit zetten wanneer het recept via de GF app ingeladen word.
Zou je ook adviseren wat 'Grainfather brew day' filmpjes te kijken op Youtube om wat handigheidjes op te pikken!

Tags: