Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Win  (gelezen 247 keer)

Offline Winnie

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Win
« Gepost op: 07-05-2020 12:28 u »
Hey, ik heb een langere tijd eraan gedacht om bier te gaan brouwen. Maar ga me er nu toch eerst diep in verdiepen.

Ik kan hier in de buurt nu geen Guinness Draught blikken meer krijgen.. De ierse pubs zijn nu gesloten... Misschien tijd om te leren hoe ik een Guinness kloon kan brouwen en het aansluiten op een nitro lijn.  Het is wel een investing in het begin... Maar aangezien een enkel blik Guinness al 2 euro koste... Als ik hierna enkel nieuw ingrediŽnten en gas moet halen..

In de buurt is een Linde gas vestiging, die hebben een voedingveilig gas mengsel van 70%n2 en 30%CO2, Niet helemaal 75%/25% maar het zal  wel goed werken. Ik zal de PSI wel aan passen aan de verschillende verhouding.

Ik zal alles wel op een budget doen, ik zal zelf een beslagkuip en brouwketel maken. Maar wel gelijk aardig diep beginnen. Ik ga gelijk met daadwerkelijke granen beginnen, het in een fust zetten en een tweede hands koelkast omvormen tot een vergistingskamer.

Heb gelukkig nu de tijd om me erin te gaan verdiepen en dit alles ontdekken is al leuk genoeg zonder dat het me iets kost. Hopelijk leer ik meer op dit forum!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen: Win
« Reactie #1 Gepost op: 07-05-2020 23:16 u »
Welkom op het forum Win.

Hier op het forum kun je veel topics lezen die gaan over het brouwen van een stout. Ik raad je aan om de zoekfunctie te gebruiken.

Tags: