Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Chronical met kijkglas  (gelezen 470 keer)

Offline jake99

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Chronical met kijkglas
« Gepost op: 05-05-2020 18:21 u »
Hi,

Onderaan men ssbrewtech chronical heb ik een kijkglas wat dienst doet om gist op te vangen,...
Echter wanneer ik hem terug plaats na het leegmaken en je de vlinderklep open zet schiet de luchtbel die in het kijkglas zit door het bier.
Ik zou dit kunnen vullen met water maar dit lijkt me niet de beste oplossing.
Iemand een andere oplossing?

Cheers

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Chronical met kijkglas
« Reactie #1 Gepost op: 05-05-2020 19:07 u »
Dat kijkglas is niet bedoeld om je gist op te vangen. Dat is om te kijken of je gist kan dumpen. De vlinderklep behoort na het kijkglas te komen. Dus de volgorde is gistvat, kijkglas, bocht en vlinderklep. Tja, dan zijn de poten te kort en moet je pootverlengers erbij kopen.

Offline TimW

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 05-05-2020 21:08 u »
Hi,

Onderaan men ssbrewtech chronical heb ik een kijkglas wat dienst doet om gist op te vangen,...
Echter wanneer ik hem terug plaats na het leegmaken en je de vlinderklep open zet schiet de luchtbel die in het kijkglas zit door het bier.
Ik zou dit kunnen vullen met water maar dit lijkt me niet de beste oplossing.
Iemand een andere oplossing?

Cheers

Kijkglas na de vlinderklep plaatsen en de klep tijdens vullen open laten. Als je het gist wilt wegpakken, klep dicht en het kijkglas afkoppelen.

Offline bierinjisp

• Senior lid
  • Land: nl
  • Bier, je kan er niet genoeg over leren
    • QBier.nl
« Reactie #3 Gepost op: 06-05-2020 09:25 u »
Wil dit ook zo gaan doen.
Zit er aan te denken het kijkglas te vullen met CO2.

Offline jake99

• Junior lid
  • **
  • Land: be
« Reactie #4 Gepost op: 06-05-2020 19:43 u »
Kijkglas na de vlinderklep plaatsen en de klep tijdens vullen open laten. Als je het gist wilt wegpakken, klep dicht en het kijkglas afkoppelen.

Inderdaad, maar wanneer je hem dan terug plaatst, en de vlinderklep opent gaat de lucht door je bier.
Het idee om dit zo te doen is eigenlijk om tri clamp tubes te vullen met gist, deze dan af te sluiten en in de koelkast te zetten.

Tags: