Probe uitwisselbaar?

Gestart door John, 12-04-2020 14:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Ik heb een STC-1000. Ik heb voor mijn vergisting een andere ketel en een andere gistkast waardoor de kabel van de temperatuursensor te kort is. Ik heb nog een sensor liggen als op de foto. Zou ik die icm de TC-1000 kunnen gebruiken of zou dan de registratie niet meer betrouwbaar zijn?



Of is het zo dat ik ongestraft de originele kabel kan verlengen?

CeesM

De sensor van de STC-1000 is rond de 10K Ohm. Meet even de weerstand van de andere probe en kijk of deze ook rond dezelfde waarde komt. Een verlenging van de kabel met 1 á 2 meter heeft weinig invloed op de nauwkeurigheid. Je kunt de STC-1000 op de juiste temperatuur instellen.

Erwin Warners

Citaat van: CeesM op 12-04-2020  16:42 uDe sensor van de STC-1000 is rond de 10K Ohm. Meet even de weerstand van de andere probe en kijk of deze ook rond dezelfde waarde komt. Een verlenging van de kabel met 1 á 2 meter heeft weinig invloed op de nauwkeurigheid. Je kunt de STC-1000 op de juiste temperatuur instellen.
Klopt maar wel zorgen voor een goede verbinding van de twee kabels anders krijg je wel problemen.

John

Is het mbt de weerstand van de kabel nog van belang wat voor kabel het is om die te verlengen?

John

Als test de kabel van de sensor van een van mijn 2 STC-1000's verlengd. Ik heb op het vat in mijn koelkast beide sensoren geplakt. In eerste instantie leek de registratie gelijk te lopen maar nu lijkt het erop dat de ene keer de beide sensoren het eens zijn met elkaar en een andere keer er een halve graad verschil in zit.

(Alle instellingen staan gelijk)

Iemand idee wat er mis gaat?

CeesM

Dan zit er een temperatuurverschil op die twee meetpunten. In een koelkast heb je niet precies op elke plek dezelfde temperatuur. Onderin is het kouder dan bovenin. Dat kan 2 ºC schelen.

Neetje

Inderdaad.
Ik zou testen in vloeistoffen van verschillende temperaturen.
Je hebt de draden toch wel gesoldeerd, neem ik aan. En daarna een krimpkousje er overheen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.