Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen, Marco van der Woning  (gelezen 411 keer)

Offline MarcoWoning

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen, Marco van der Woning
« Gepost op: 03-05-2020 12:55 u »
Ook ik heb al een tijdje meegelezen op dit forum, tijd om me voor te stellen.
Ik ben Marco van der Woning en woon in Hengelo, samen met mijn vrouw en 2 kinderen.
Aangezien ik op een microbiologisch laboratorium werk is het steriel werken een automatisme bij mij. Gelukkig maar, heb nog geen besmettingen gehad.

Begin 2017 heb ik mijn eerste biertje gebrouwen, zoals velen was dat een blik. Ik was niet helemaal tevreden met het eindresultaat, vond het een beetje waterig bier. Maar toch mijn eigen bier, dus zeer smakelijk  ;D

Iets daarvoor een workshop bijgewoond van de Brakke Brouwer. Daardoor helemaal enthousiast geworden.
Momenteel brouw ik met een 30-liter pan op de inductie-kookplaat.   Brouwsels komen op ongeveer 20 liter uit.  Het liefst brouw ik iets zwaardere bieren, die drink ik zelf toch het liefst.

De naam van mijn brouwerij is afgeleid van mijn tweede naam Gerhardus, in het Twents is dat Gait. Zodoende Gait's Brew. Heb nu iets meer dan 20 bieren gebrouwen, maar nog genoeg op mijn wensenlijstje staan.

Veel brouwplezier!
Marco van der Woning
Gait's Brew

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen, Marco van der Woning
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2020 17:07 u »
Welkom op het forum Marco.

Bierbrouwen kun je heel lang als hobby hebben. Er valt altijd wat te leren!

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 04-05-2020 10:42 u »
Welkom Marco/Gait ;), weer een Tukker erbij :)

Waarschijnlijk kunnen we veel leren van jou kennis over microbiologie, ik in ieder geval wel ;).
Veel informatie aanwezig op dit forum, veel is mooi gecategoriseerd middels de tags. Vragen staat natuurlijk vrij!

Good goan,

Teun

Offline MarcoWoning

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2020 09:49 u »
Tnx. Ik weet wel het ťťn en ander over bacteriŽn zoals Salmonella en Listeria, maar gisten is wel iets anders, ben ik achter .

En inderdaad, veel info hier. Maar ook best wel veel meningen.  Daar probeer ik het beste voor mijn eigen bier uit te halen.

VoorŠl ideeŽn over hoe een recept in elkaar zit. Die zijn prima hier.

Tags: