Overige > Bierproeven/Uitwisseling proefervaringen

Botersmaak, diacetyl of wat anders...

<< < (2/4) > >>

Luiaard:
Nu, weer twee weken verder, is het mondgevoel dat ik beschreef bijna helemaal weg. Het is echt bijzonder hoe snel het bier van smaak kan veranderen in de eerste weken.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met deze quadruple. Ben benieuwd hoe hij over te tijd nog verandert.

Jacques:

--- Citaat van: Luiaard op 20-05-2020  19:48 u ---Nu, weer twee weken verder, is het mondgevoel dat ik beschreef bijna helemaal weg. Het is echt bijzonder hoe snel het bier van smaak kan veranderen in de eerste weken.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met deze quadruple. Ben benieuwd hoe hij over te tijd nog verandert.

--- Einde van citaat ---

Goed om te lezen dat de diacetyl verdwenen is. Zoals ik schreef verandert de smaak van je bier de eerste weken in een rap tempo. Daarna gaat het langzamer met de veranderingen. De bitterheid zwakt wat af en de volheid van de smaak wordt groter. Na langere bewaring gaat het bier oxideren. Dat kan bij een zwaar donker bier mooie smaken opleveren, maar meestal niet...  ;) Ook dat is interessant om te volgen.

hobbybob:

--- Citaat van: Jacques op 20-05-2020  22:32 u ---De bitterheid zwakt wat af en de volheid van de smaak wordt groter. Na langere bewaring gaat het bier oxideren. Dat kan bij een zwaar donker bier mooie smaken opleveren, maar meestal niet...  ;) Ook dat is interessant om te volgen.

--- Einde van citaat ---

Zou je " maar meestal niet.." niet beter kunnen omschrijven als " ik vind van niet"

Hele volksstammen vinden een Quadrupel van 15 jaar geweldig.

Jacques:

--- Citaat van: hobbybob op 21-05-2020  11:36 u ---Zou je " maar meestal niet.." niet beter kunnen omschrijven als " ik vind van niet"

Hele volksstammen vinden een Quadrupel van 15 jaar geweldig.

--- Einde van citaat ---

Ik heb heel veel oude bieren in mijn leven gedronken. Slechts een enkel bier veroudert mooi. De meeste andere bieren zijn niet te drinken. Dit is geen persoonlijke opvatting. Bijna alle ervaren drinkers zijn het met mij eens. Bewaar maar eens een aantal willekeurige bieren gedurende een jaar of 5. En dan niet alleen quadrupels maar ook een pilsener, kölsch en IPA.

Luiaard:
De 'vintage' bieren van Struise Brouwers vind ik wel erg bijzonder en lekker, maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen zo is. Bij de meeste bieren kan ik mij wel voorstellen dat het niet te lang moet staan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie