Even voorstellen: Aart

Gestart door AartK, 02-05-2020 15:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AartK

Goedemiddag,
Mijn naam is Aart Kaptein.
Ik heb al veel wijn gemaakt met druiven uit mijn eigen wijngaard, maar nu wil ik ook weer bier gaan brouwen.
Mijn eerste biertje dat ik ooit gebrouwen heb is ruim 40 jaar geleden en dat was niet echt een succes.
Maar ja, toen was er lang niet zoveel bekend over thuisbrouwen.
Twee jaar geleden nog een paar keer bier gebrouwen met van die pakketten met extracten, maar dat vind ik toch wel allemaal een beetje het zelfde smaken.
Mijn gistingsvaten voor de wijn staan een beetje werkloos, dus dacht ik om mijn oude hobby weer eens op te pakken.
Laatste tijd veel gelezen over bierbrouwen en ook het boek "Verander water in bier" aangeschaft.
Ik heb nog een oude 15 liter pan waar ik mijn eerste 10 liter bier mee wil gaan maken.
We gaan het beleven.

Jaap W

Aart, welkom op dit prachtige en nuttige forum. Ik zie dat je ook je eigen wijn maakt. Ik maak naast bier ook wijn en likeur. Bijna alles waar je dus "dr..." van kunt worden. (een mens moet toch wat) Ga je moutbrouwen of blijf je eerst bij de blikken en kant en klare pakketten? Veel plezier met het brouwen.  :biersmile: :proost: :nut:

AartK

Hallo Jaap,

Het is de bedoeling dat ik met mout ga beginnen. Er is een website (jou waarschijnlijk wel bekend) waar je diverse soorten mout kan bestellen en dan schroten ze het ook voor jou. Lijkt me voor het begin prima.

Jaap W

Aart, het bedrijf dat mij bekend is dat ze de bestelde mout ook schroten, is www.brouwmout.nl.
Daar kun je inderdaad alle brouwbenodigdheden bestellen en dus ook mout.
Je kunt er inderdaad voor kiezen om je mout door hun te laten schroten. Mocht je ervoor kiezen je mout door hun te laten schroten, wacht dan niet te lang meer met het brouwen van je bier, want het schijnt dat de mout, als het geschroot is en het lang duurt voordat het gebruikt gaat worden, toch in "kracht" afneemt.   
Suc6.  :biersmile: :proost: :nut:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.