Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Leon  (gelezen 161 keer)

Offline lhn-64

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • Save water, drink beer
Even voorstellen: Leon
« Gepost op: 29-04-2020 20:53 u »
Hoi allemaal, mijn naam is Leon, ik ben (bijna) 56 jaar oud en woon samen met Carla en jongste dochter Senna in het prachtige Klimmen (L). Twee andere dochters zijn inmiddels het huis uit dus er is ruimte in huis vrijgekomen om leuke dingen te doen.
Sinds mijn 15e levensjaar, ik weet het, volgens de huidige wetten zou ik strafbaar zijn, ben ik gefascineerd door bier. Hoe kan het ook anders als je geboren, getogen en bijna 50 jaar gewoond hebt in het dorpje aan de Geul waar een van de beste (in ieder geval de oudste) brouwerijen van ons land staat.

Zoals gezegd een groot liefhebber van (bijna) alle bieren en al heel lang van plan om zelf aan de slag te gaan. De huidige verschrikkelijke crisis heeft het laatste zetje gegeven om eindelijk maar eens te gaan beginnen. Ik moet alle apparatuur nog gaan aanschaffen en heb daarom al heel wat forumberichten nageplozen. Het dummies boek van Jacques is inmiddels doorgelezen dus ik acht me klaar om de vuurdoop te ondergaan  :)

Mijn biersmaak is heel erg divers, er zijn maar héél weinig biertjes waar ik niet vrolijk van wordt, maar in zijn algemeenheid hou ik van de zwaardere (min 8%) biertjes, tripel, quadrupels, IRS, heerlijke donkere herfst- en winterbieren, trappisten. Een verfrissende lentebok, een saison en een ijskoud pilsener gaan er natuurlijk ook wel in, vooral op een warme dag.

Met veel belangstelling zal ik dit forum blijven volgen en jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen: Leon
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2020 21:00 u »
Welkom op het forum Leon.

Deze rare tijd heeft zo te lezen ook zijn voordeel.

Veel succes met je nieuwe hobby. Met de eerste voorbereiding zit je goed.  :) :brouwen:

Tags: