Desinfectie voor/na monsternamen ckt/gistingsvat-monsterkraantje

Gestart door Niels98, 27-04-2020 22:56 u

Vorige topic - Volgende topic

hb-lot

Citaat van: Jacques op 03-12-2022  15:01 uHet kan zijn dat ik het niet helemaal snap. Maar er is toch altijd een gedeelte van de binnenkant van het tuitje dat niet in contact komt met het desinfecteermiddel.
PXL_20221205_075646886.jpg

hb-lot

Citaat van: Jacques op 28-04-2020  16:31 uDaarvoor gebruik ik 70% bio-ethanol
Volgens mij gebruik je ook veel Star San, maar hier, in tegenstelling tot een aantal anderen, niet. Is dit omdat je het niet naspoelt?

Jacques

Citaat van: hb-lot op 05-12-2022  09:04 uPXL_20221205_075646886.jpg

In de bovenkant van het tuitje kunnen restanten van het monster achterblijven. Deze restanten kunnen geïnfecteerd worden met schimmels en dergelijke.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 05-12-2022  09:14 uVolgens mij gebruik je ook veel Star San, maar hier, in tegenstelling tot een aantal anderen, niet. Is dit omdat je het niet naspoelt?

Ja en ook omdat ethanol 70% een zeer effectieve desinfectant is met een zeer korte benodigde contacttijd. De alcohol die je inspuit komt snel weer terug...

hb-lot

Misschien dan toch maar weer in verdiepen. Gebruik tot nu toe alleen Oxi (niet naspoelen en milieu vriendelijk).

Had wel eens gekeken naar alle draadjes over verschillende producten, maar zag door de bomen het bos niet meer. Dus toen besloten het voorlopig maar simpel te houden met alleen de oxi.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 06-12-2022  20:27 uMisschien dan toch maar weer in verdiepen. Gebruik tot nu toe alleen Oxi (niet naspoelen en milieu vriendelijk).

Had wel eens gekeken naar alle draadjes over verschillende producten, maar zag door de bomen het bos niet meer. Dus toen besloten het voorlopig maar simpel te houden met alleen de oxi.

Oxi is vooral een reinigingsmiddel. Daarnaast heeft het desinfecterende eigenschappen.
Ethanol is geen reinigingsmiddel (het ontvet wel goed). Het is vooral een desinfecteermiddel.

Het is handig om meerdere middelen te gebruiken afhankelijk van wat je wilt schoonmaken en desinfecteren. Dit is een leuk onderwerp voor de Veel gestelde vragen waar ik mee bezig ben. Het staat al op de lijst van te behandelen onderwerpen. Nu nog de tijd vinden om het te schrijven.

hb-lot

Citaat van: Jacques op 06-12-2022  21:37 uHet is handig om meerdere middelen te gebruiken afhankelijk van wat je wilt schoonmaken en desinfecteren. Dit is een leuk onderwerp voor de Veel gestelde vragen waar ik mee bezig ben. Het staat al op de lijst van te behandelen onderwerpen. Nu nog de tijd vinden om het te schrijven.
Een (relatief) beknopt overzicht zou ik zeer interessant vinden, zoals gezegd staat er bijna teveel op dit forum. En veel ook in een specifieke context nog los van het feit dat iedereen wat anders gebruikt.

Misschien wel een suggestie om ook iets over gezondheid & milieu en houdbaarheid (middelen die aangemaakt/verdund moeten worden) er bij te zetten?

In de tussentijd maar even kijken, heb misschien nog wel ergens een flesje witte spiritus staan.

Jacques

Citaat van: hb-lot op 06-12-2022  21:49 uEen (relatief) beknopt overzicht zou ik zeer interessant vinden, zoals gezegd staat er bijna teveel op dit forum. En veel ook in een specifieke context nog los van het feit dat iedereen wat anders gebruikt.

Misschien wel een suggestie om ook iets over gezondheid & milieu en houdbaarheid (middelen die aangemaakt/verdund moeten worden) er bij te zetten?

In Bierbrouwen voor dummies heb ik al het een ander geschreven...

Gezondheid... tja, alcohol is sowieso een gezondheidsitem  smile

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.