Mezelf voorstellen: Johan

Gestart door Doc Jo, 25-04-2020 21:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Doc Jo

Goede avond iedereen, mijn naam is Johan en ik ben woonachtig in Sint - Niklaas in  België.
Ik ben 54 jaar ben gehuwd en heb twee kinderen die vorig jaar het huis uit zijn.
Ik drink graag een wijntje en een biertje met vrienden.
Daarmee ben ik mij vorig jaar gaan verdiepen in het maken van wijn en cider, wat ik al heel lang wou doen en ook gelukt is.
Toen ik in de winkel materiaal ging halen voor het maken van cider  heb ik zo eens een brouw blik bier meegebracht dit uitgeprobeerd en dit lukte heel goed.
Na enkele malen ook te hebben gebrouwen met blikken wou ik toch wat meer.
Ik wou met echte grondstoffen brouwen.
Na op dit forum vele uren te hebben geneust en gelezen en daarna achter recepten te hebben gezocht  besloot ik mij een  een Grainfather te kopen.
Ik heb nu al verschillende malen gebrouwen dit met wisselend succes ik begrijp soms niet waarom het niet lukt maar dat zal erbij horen zeker? 
Ik heb de microbe wel erg te pakken want als ik kon zou ik alle dagen willen brouwen wat mij kilotjes niet ten goede zou komen.

Pyotr

Welkom Johan! Heel veel brouwplezier  :brouwen:

Jekoning

Welkom op het forum Johan! Leuk om iemand uit de buurt te zien, ik ben zelf van Stekene.

Nog veel brouwplezier gewenst!

Roelof

Welkom Johan.
Altijd leuk als er Belgische brouwers het forum komen versterken.
Ik hoop dat je nog veel smaakvolle bieren zult brouwen.
Al eens op het Vlaamse forum gekeken? Is ook een leuk forum.

https://vlaamshobbybrouwforum.be/forum/

Doc Jo

Dank je wel voor de verwelkoming allemaal.
JeKoning wat Stekene betreft ik kom daar zeer regelmatig dus wie weet komen we elkaar wel eens tegen.
Dank je Roelof voor info over het Vlaams forum dat wist ik niet weer wat bijgeleerd.   :)

André de Laat

Citaat van: Doc Jo op 25-04-2020  21:39 uIk heb de microbe wel erg te pakken want als ik kon zou ik alle dagen willen brouwen wat mij kilotjes niet ten goede zou komen.

Het brouwen kan geen kwaad hoor :) :) :) :)

En welkom uiteraard. Ik ben hier ook nog niet zo lang hoor, maar je vindt hier heel veel bruikbare informatie.

Succes,

André.

Jaap W

Hallo Johan,
Welkom op dit nuttige forum.
Ik zie dat je ook je eigen wijn en cider maakt. Ik ben naast het brouwen van bier ook bezig met wijn maken en likeur maken. Daarnaast maak ik ook nog komboucha.
Veel brouwplezier.  :brouwen: :biersmile: :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.