Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Belle saison Danstar  (gelezen 21727 keer)

Offline Davester

• Vol lid
  • Land: nl
  • Bier van hier smaakt altijd beter
Re: Belle saison Danstar
« Reactie #50 Gepost op: 03-09-2019 23:27 u »
Is Danstar Belle Saison vergelijkbaar met Lallemand Belle Saison?
(of is het wellicht zelfs hetzelfde)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #51 Gepost op: 04-09-2019 00:06 u »
Is Danstar Belle Saison vergelijkbaar met Lallemand Belle Saison?
(of is het wellicht zelfs hetzelfde)

;D ;D :lol: :lol: :lol:

Offline Davester

• Vol lid
  • Bier van hier smaakt altijd beter
« Reactie #52 Gepost op: 05-09-2019 23:48 u »

;D ;D :lol: :lol: :lol:

Tja, die is vrij duidelijk maar ik heb hier een Belle Saison waar danstar niet op staat . Zal morgen ff kijken.

Offline brewt

• Junior lid
  • **
  • Proost!
« Reactie #53 Gepost op: 20-04-2020 13:23 u »
Hallo allemaal, ik heb een vraag mbt. tot deze gist.
Ik heb een saison gebrouwen met deze gist die ik vanavond wil gaan bottelen. Ik heb niet veel gistvaten en zou het vat waar het in vergist is graag nog een keer gebruiken voor andere soorten bier.
Nu heb ik al het een en ander gelezen over extra goed schoonmaken van saison gisten. Om te voorkomen dat ik toekomstige brouwsels verpruts door niet voldoende te reinigen wilde ik graag vragen of dat jullie ervaring hebben met het reinigen van brouwspullen die in contact zijn geweest met deze gist? Is het voldoende om met oxi/san te reinigen of zal ik met iets zwaarder spul (chloor?) moeten reinigen? Zo ja, kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken? Alvast bedankt!

Groet,
Kevin

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • This member is no longer active
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #54 Gepost op: 20-04-2020 13:38 u »
Hallo allemaal, ik heb een vraag mbt. tot deze gist.
Ik heb een saison gebrouwen met deze gist die ik vanavond wil gaan bottelen. Ik heb niet veel gistvaten en zou het vat waar het in vergist is graag nog een keer gebruiken voor andere soorten bier.
Nu heb ik al het een en ander gelezen over extra goed schoonmaken van saison gisten. Om te voorkomen dat ik toekomstige brouwsels verpruts door niet voldoende te reinigen wilde ik graag vragen of dat jullie ervaring hebben met het reinigen van brouwspullen die in contact zijn geweest met deze gist? Is het voldoende om met oxi/san te reinigen of zal ik met iets zwaarder spul (chloor?) moeten reinigen? Zo ja, kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken? Alvast bedankt!

Groet,
Kevin
Oxi en San zijn zeker voldoende als je ze correct gebruikt, zwaar spul is echt niet nodig.
Ik gebruik de Belle Saison regelmatig en nooit problemen gehad bij een volgend brouwsel.

Offline brewt

• Junior lid
  • **
  • Proost!
« Reactie #55 Gepost op: 20-04-2020 13:41 u »
Oxi en San zijn zeker voldoende als je ze correct gebruikt, zwaar spul is echt niet nodig.
Ik gebruik de Belle Saison regelmatig en nooit problemen gehad bij een volgend brouwsel.

Bedankt voor je reactie Koen! Vul je het vat gewoon met Oxi en laat je dit staan? Hoe lang laat je het meestal staan?

Offline Koen S

• Super lid
  • Land: be
  • This member is no longer active
    • Sint Franciscus Home Brewery
« Reactie #56 Gepost op: 20-04-2020 14:08 u »
Bedankt voor je reactie Koen! Vul je het vat gewoon met Oxi en laat je dit staan? Hoe lang laat je het meestal staan?
Ik gebruik Oxi om te reinigen. 4 g/liter, water van rond de 60C, 10 minuten contacttijd.
Daarna spoel ik het gistvat met warm water en gebruik dan Star San (vernevelen met spuitbus) om te desinfecteren, 5 minuutjes is meer dan voldoende. Daarna spoelen, uitdruppen, fles/vat laten drogen en wegzetten.
Op de brouwdag nog eens Star San spuiten en spoelen met wat water.

Offline brewt

• Junior lid
  • **
  • Proost!
« Reactie #57 Gepost op: 20-04-2020 14:09 u »
Ik gebruik Oxi om te reinigen. 4 g/liter, water van rond de 60C, 10 minuten contacttijd.
Daarna spoel ik het gistvat met warm water en gebruik dan Star San (vernevelen met spuitbus) om te desinfecteren, 5 minuutjes is meer dan voldoende. Daarna spoelen, uitdruppen, fles/vat laten drogen en wegzetten.
Op de brouwdag nog eens Star San spuiten en spoelen met wat water.

Super bedankt voor de uitgebreide uitleg!! :)

Tags: saison