Even voorstellen: Jos Duurland

Gestart door Jos Duurland, 20-04-2020 12:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Duurland

Dag allemaal. Toch even voorstellen, na een aantal bijdragen. Mijn naam is jos duurland. Ik brouw vanaf ongeveer 1985, maar er is wel een hele periode geweest dat ik niet actief was. Het is nu wel heel anders als in 1985. Er waren toen een paar mout en gistsoorten. Internet bestond nog niet. Mijn leidraad waren een vriendelijke winkelier en het boek groot zelf bierbrouw boek van jan van schaik.
Ik heb een industrieel chemische opleiding op HTS nivo, aangevuld met de nodige marketing. Heb 20 jaar zowel in ploegen in de zware industrie gewerkt, als in de verkoop van pompen, filters, piping, appendages en industriele automatisering ( nivo, flow, druk, temp pH , geleidbaarheid etc. )
Daarna was ik het zat, ben ik verhuist naar het oosten en ben ik resp hoefsmid en schaapherder geworden. Smeden doe ik niet meer, Ik heb nu een kudde van ca 350 dieren in een natuurgebied bij Markelo. (Oosten van het land) .
Ik brouw met een automatische ketel van 30 liter, een rvs cct, en glazen mandflessen om te lageren en 2 gistkasten. Dit alles in de schuur, want ik mag van mijn vrouw niet meer in de keuken brouwen.
Als laatste ben ik lid van het Twentse biergilde in Hengelo

tdp

Jos,

Gaaf dat je een dergelijke stap genomen hebt, ik houd daar wel van! En Markelo is een mooi stukje Twente.

Groeten vanuit Rossum,

Teun

Jaap W

He Jos,
welkom op dit mooie en nuttige forum. Veel brouwplezier.
groeten uit Nijverdal :nut: :proost: :biersmile:

Erwin Warners

Welkom veel plezier hier op het forum

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.