Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp - teveel water / negatieve hoeveelheid spoelwater  (gelezen 738 keer)

Offline BenjaminVlissingen

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hallo,

Ik ben mijn tweede receptje aan het voorbereiden in BrouwHulp en er lukt me iets niet.
Met de zoekfunctie vind ik niets gerelateerds.

Ik stel mijn maischwater eerste stap in op 12 liter.
Automatisch komt er dan onderin maischwater 21,6 liter te staan met spoelwater -2,3 liter ??

Mijn doel is om een batch te maken van 13 liter, en een maximum van 17 liter in mijn ketel.

Volgens mij staat er een vinkje oid fout, maar ik kan de waardes niet aanpassen, het lijkt iets automatisch te zijn.

Wie duwt me in de juiste richting?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BenjaminVlissingen

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: BrouwHulp - teveel water / negatieve hoeveelheid spoelwater
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2020 13:49 u »
Opgelost!

De nieuwe maischstappen stonden automatisch op infusie, ipv de benodigde directe verwarming.

Thanks.

Tags: