Tips/reacties gevraagd op mijn aangepast recept pilsner

Gestart door Timmeh4, 12-04-2020 23:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timmeh4

Hallo, als beginnend brouwer met een paar bieren gebrouwen wil ik een keer een pilsner gaan brouwen en nu had ik een recept gevonden en deze iets aangepast naar de spullen die ik al heb liggen.

Ik zou graag willen weten of dat dit een lekker biertje wordt.


Bijgevoegd zit mijn recept in Brewfather
Ook ga ik nog even uitzoeken wat ik nodig heb om mijn water waardes aan te passen.

Alvast bedankt
Timhttp://cloud.tapatalk.com/s/5e938a3fa70bb/f_VbvPrXUQIrcapfHgTQ8zLp5l1sG3_Brewfather_Pils_20200412.pdf



tdp

Prima recept lijkt me, heb geen op- of aanmerkingen

Natlip



Even een leek vraag. Ga je bottelen na de cold crash?
En zoja hoelang moeten ze daarna nog op fles gisten en op welke temperatuur?

Rob Q

Wordt een lekker pilsje. Je kunt gewoon op 12 C vergisten totdat is uitvergist en dan bottelen. Ik ben niet van lageren.
Toch een opmerking; persoonlijk zou ik de Herzbrucker nemen als bitterhop en de Saaz als aromahop op 5min. Ik vind de combinatie allebei bitterhop en allebei aromahop (maar dat is persoonlijk) niet zo lekker.
Succes. 

Timmeh4

Citaat van: Rob Q op 13-04-2020  13:35 uWordt een lekker pilsje. Je kunt gewoon op 12 C vergisten totdat is uitvergist en dan bottelen. Ik ben niet van lageren.
Toch een opmerking; persoonlijk zou ik de Herzbrucker nemen als bitterhop en de Saaz als aromahop op 5min. Ik vind de combinatie allebei bitterhop en allebei aromahop (maar dat is persoonlijk) niet zo lekker.
Succes.
Hoi Rob wat zou het verschil in smaak zijn met de manier van hop toevoegen tussen mijn schema en jou opmerking?

Ala ik hem op 12 graden zou vergisten adviseer je dan nog wel een cold crash of dat ook niet?

Mvg
Tim


Timmeh4


Citaat van: Natlip op 13-04-2020  13:18 u

Even een leek vraag. Ga je bottelen na de cold crash?
En zoja hoelang moeten ze daarna nog op fles gisten en op welke temperatuur?

Wordt voor mij ook de eerste keer met een cold crash maar wat ik gelezen heb is het inderdaad bottelen na de cold crash.

Rob Q

Saaz is een echte aromahop. Ik vind de smaak en de geur zo zachter/minder scherp, terwijl je toch bitterheid hebt van de Hallertau. De smaak en aroma van Hallertau vind ik niet zo lekker. Kortom...persoonlijke smaak. Probeer eerst eens een hopgift met enkel Hallertau en Saaz en later een dubbele,kun je het zelf ervaren. Misschien is je smaak anders en vind je de combinatie wel lekker.
Coldcrashen doe ik nooit. Moet je eens opzoeken (tag?). Sommigen zijn voor anderen niet.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.